Multumesc Tudor,
chiar pierdusem link-ul si este extrem de util. Eu am urmarit "ëvolutia" liniei din 2004. Deja in 2005, la nici un an de cand fusese declarata cu probleme de eficienta, dezastrul incepuse cu dezafectarea si taierea traseului PTT care functiona de 99 de ani (Posta Romana a incheiat conventia de posta, bagaj si telegraf cu SAV in 1905, imediat dupa deschiderea liniei), dezafectarea si demontarea semnalizarii, taierea masiva a copacilor din incinta statiilor.... Hai ca semnalizarea...inteleg, dar cu copacii ce aveau ?
Toate cantoanele, halta de la Cruzea de Jos (care apare in 2005), totul a fost daramat si furat caramida cu caramida.
Diferenta se vede facand paralela 2005-2012...iar eu o stiu din teren...Ce nu au reusit doua razboaie am reusit noi, cu sarg pe timp de pace, intre 2004-2013. Ca de prin 2013 acolo e ..intunerea.
Si din pacate asta e situatia pe toate liniile, mai mici, mai mari, importante sau secundare.
Noi sa fim sanatosi cu ce am mai gasit si ce am reusit sa mai documentam.
Later edit: probleme de eficienta au existat pe aceste linii inca din anii '30. Exista o serie de articole foarte interesante in Revista CFR in care se vorbeste despre aceasta problema pe care liniile secundare le aveau deja de atunci. Difeneta fata de acum este ca in 1935 a demarat campania de motorizare a liniilor noastre, fie cu automotoare Camel, fie cu cele foste MAV, fie Malaxele, Astrele noi sau vagoane SH motorizate, despre care am tot scris. Numai Malaxa a livrat undeva la 200 de vagoane motorizate pana la a face seria 900, care a supravietuit pana azi. Vorbim de sute de automotoare cu o singura menire, sa tina aceste linii in viata. Paralel exista si Directiunea Autovehiculelor (avem capitol dedicat pe forum). Dar deh, atunci s-a vrut si solutia, dupa mine, e valabila si azi.