Marasesti-Panciu 8 martie 2008

  • #STAIACASA

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Da ! Acolo e.

LDH, interesanta observatie. Grinzile respective se poate sa fi fost recuperate de la magazie ? Ca e peste drum si cu acoperisul...lipsa...

O sa ma uit pe pozele mele mai vechi dar si pe niste imagini APIA de prin 2008....revin.

In alta ordine de idei, am niste schite naive ale statiei Panciu. Naive adica facute de mine cu ruleta si creionul pe niste A4. Planul statiei a fost folosit si la Buda, Corbul, Crasna si cu ceva variatii pe cateva statii de pe Bucuresti-Ploiesti, cele refacute dupa 1945. Daca intereseaza pe cineva, sa scoata din ele ceva mai de Doamne-ajuta, sa spuna.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
676
19
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu am o singură schița cu Panciu pe o foaie Romtelecom :D ...

Mi-am adus aminte de asta și cred că o să mă încumet să o termin cât de curând (am atâtea începute și neterminate :( )


 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Pai asta aveam atunci in masina. Un caiet mare de la intreprindere, o ruleta de 5 m, creioane si multa ambitie. Acum mai sunt creioanele.
O sa le pun si aici, cu riscul sa rada de mine cei care stiu sa faca o schita. Poate ajuta pe cineva sa faca niste desene adevarate.

Mie mi se pare un desen de gara extrem de frumos si echilibrat, prezent in multe locuri din tara. Din ce am aflat pana acum desenul a fost elaborat la inceputul anilor '40, fiind folosit in multe locuri pentru a inlocui garile afectare de cutremurul din 1940 si/sau bombardamentele de pana in septembrie 1944. Cum e cazul Crivina, o alta variatiune la tema...

Cu timpul, nu-i bai mare. Asa cum vezi subiectul e deschis acum 9 ani :)))
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
catalin a spus:
O sa le pun si aici, cu riscul sa rada de mine cei care stiu sa faca o schita. Poate ajuta pe cineva sa faca niste desene adevarate.

Mie mi se pare un desen de gara extrem de frumos si echilibrat, prezent in multe locuri din tara.
De ras nu o sa rada nimeni.
O schita este o schita.
Merita refacute desenele.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Apai, cine rade, sa faca altele mai bune :))))





Plus vreo cateva zeci de poze de la fata locului, cu detalii....etc....

Uitandu-ma la reprezentarea 3d a lui ICRA cladirea mi se pare si mai frumoasa.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
LDH revin,

intr-o poza a mea din 2006 se vede anexa de care vorbeam mai sus. Mai mult, prezenta braului in artea inferiora confirma ca e din aceiasi perioada cu cladirea:


este un crop dintr-o poza mult mai mare, de unde si rezolutia proasta. Nici eu nu-i vad logica. In partea de vest are un geam mic, ca de baie, in partea de est un geam mare, normal, asa cum se vede in pozele lui Dragos.

Tot pe aceasta linie au existat doua cantoane, evident de data mult mai recenta, foarte interesante. personal n-am vazut prea des asa ceva pe la noi. La data pozei platforma de observatie nu mai avea balustrada, aceasta fiind furata, evident. Se mai vad resturile unde balustrada era prinsa in placa de baza. Si mai interesant e faptul ca amandoua au avut la subsol o magazie, usa de acces fiind pe latura opusa liniei. Pentru ce ???? greu de spus....oricum, interesante. A mai vazut cineva acest tip de canton pe undeva ?



revenind la Panciu, singura poza pe care o cunosc din timpul constructiei celei de a doua gari. Prima, presupus complet distrusa in 1916 (conform Radu Bellu) s-a dovedit in cercetarea arhivelor a nu fi fost deloc distrusa, ba mai mult a fost etajata dupa razboi ducand la anumite probleme de structura, ceea ce va determina caderea ei completa la cutremurul din nov 1940.



Si in acest caz, constructia a durat vreo 8 ani din lipsa de fonduri. Dar, oarecum scuzabil, datorita razboiului.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Buna seara,

Excelenta fotografia Catalin.
Ei, cum se spune golaneste, "am pus-o".
In traducere "Ceata totala".
Toate aberatiile mele sunt contrazise de evidenta.
Legat de eventuala reproducere la scara totul depinde de cel ce doreste sa o faca.
Nu este greu sa stabilim, cat de cat, dimensiunile anexei, si se poate adosa la cladirea principala.
Daca am reusi sa vorbim cu actualul proprietar sau cu cineva care nu este strain de istoria cladirii ce bine ar fi.
Deci?
Cat priveste cantonul aici, recunosc, este ceva ce nu am vazut pana acuma si merita facut la scara.
Este inedit.
Nu cred ca este greu de facut un desen.
Luam ca baza de masuratoare inaltimea parapetului ferestrei 80-90 cm si vedem ce iese.

Spoor!

p.s.Uitai de cladirea de la Panciu.
Poate cu cateva repere dimensionale reusim sa incropim un desen dupa care sa poata fi facuta la scara.
Dorin!
Nici o reactie?
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
676
19
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cătălin 3D ultimul meu e făcut după "2D-ul" tău. Te rog să mai postezi poze cu detalii. 8)
Și reiau întrebarea, linia se poate închiria?
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
676
19
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Folosind frumosul plan creat de LDH am inceput lucrul la macheta 3D a stație.
Vă rog să mă ajutați la vopsirea ei.. nu știu care era culoarea originala.

 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Multumesc,

tinand cont de dimensiunile obiectivelor (cladire calatori si magazie) dar si datorita faptului ca in realitatea statia este intr-un arc de cerc, am in plan o pizza-diorama cu aceasta tema. La N evident. Prezentarea in 3D nu face decat sa-mi deschida pofta de treaba. Nu mai conteaza daca e cu anexa sau fara.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
ICRA,
Din ce se vede in fotografiile lui Catalin se pare ca a avut mai multe culori.
Soclul caramiziu sau rosu, peretii au fost bleu care de fapt este un verde spre albastru dar foarte deschis, de ma minunam cand treceam prin sate ca nu au imaginatie proprietarii cand isi zugravesc fatadele.
M-am convins ca era culoarea care sa gasea.
Revenind la cladire eu zic ca ar arata foarte bine, daca nu o faci degradada - vezi la inceputul subiectului poze, cu peretii albi, tamplaria verde si acoperisul lasat tabla zincata, vopsit gri sau minium de plum iar jgheaburile si burlanele in aceiasi culoare cu acoperiul. Cosurile de fum caramida naturala.


Catalin,
Astept demararea lucrarilor la halta Diocheti.
Poate pui doua linii ca sa poti adauga magazia, rampa si trecerea la nivel.

Spoor!
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna,

din pacate imobilul este acum acoperit cu minunata scartaitoare cu care se izoleaza tot...peste tot...
Zilele trecute undeva prin Bucuresti ma uitam uimit cum se izoleaza cu polistiren un garaj metalic.... Deci, se poate.
Nu mai am cum sa am acces la zidaria initiala, sa iau mostre de culoare. DAR, acel albastru foarte deschis inca exista pe casele din zona rurala, nu doar in Vrancea. Andrei, este un albastru foarte deschis care decolorat de soare dadea intr-un gri....RAL 7035, 7038...

Momentan am in lucru o alta pizza, cu tema "Route 66" si cand o termin, asta e planul urmator.

O sa revin zilele urmatoare cu o schita naiva, ca nu ma pricep deloc la prezentari pe calculator. Nu iau in calcul situatia actuala ci una din anii '90, asa cum o stiu eu si cand nu era aproape nicio diferenta fata de 1947.
Reactivarea subiectului ma indeamna si ma ambitioneaza sa mai caut prin arhive si memoriile oamenilor, poate mai "rasare" ceva.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
676
19
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am mai lucrat puțin la ea.
Deci orizontale erau același albastru urât? :D
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Eu as face fatada alba ca sa nu ma mai complic cu albastru si alte culori.
O incercare de aducere in cote a cabinei acarului.
Momentan cotele sunt rezultate din scalare dar se pot rotunji ca sa nu fie ciudatenii dupa virgula.
Partea proasta este ca sunt folosite doua dimensiuni diferite la inaltimea blocurilor de bca.
Am luat ca baza inaltimea de 25 cm cu lungimea de 60 cm la blocul mare si inaltimea de 20 cm cu lungimea de 60 cm la blocul mic si a iesit ce se vede in desen.
 

Atașamente

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
676
19
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Superb LDH, sincere felicitări, sunt foarte bucuros că ai reînceput să faci planuri modelistice. :aplauze:
O să vedem și celelalte vederi(lateral, spate)? :fluierat:
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Multumesc ICRA

Da, vin si celelalte fatade dar am nevoie de ajutorul lui Catalin ca sa-mi spuna daca peretele fatadei secundare, opusa liniilor, era vertical sau tot inclinat ca ceilalti trei si daca scara de acces in cabina era din beton sau metal?
Logica, care nu totdeauna duce la un rezultat corect, spune ca peretele fatadei secundare ar trebui sa fie vertical ca sa poate fi fixata mai usor usa fara intranduri inutile.
Forma pare inspirata din conceptia cabinelor de comanda a navelor moderne.
Pereti si ferestre inclinate ca sa nu stea apa pe ele.
Pun si cote pe desene dar dupa ce ma lamuresc cu pozitia peretelui si scara.
 

Atașamente