Citind ceea ce se spunea aici .....cu 2 ani in urma.....si vazind acum reluarea......daca mai este de actualitate (si pentru ca cineva pusese si intrebarea).....aduc o completare cu privire la inaltimea firului de contact (poate va va fi de folos...asa cum am avut eu nevoie)......
Impins de nevoie ,am luat legatura telefonica cu seful serviciului "linie electrica" Brasov si i-am cerut date exacte ale inaltimii liniei de contact la pasajele de nivel cu cf.......
-inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.
OFF TOPIC...Am avut si eu nevoie de datele astea....fiindca nu stiu din ce motive sau ratiuni.....s-au apucat cei de la CFR sa modifice inaltimea maxima admisa la trecerile de nivel,cu linii electrice de la 4,50 m la 4,00 m....si asta pe DN-uri....unde ai trafic greu (la "greu
) si bineinteles si inaltimi ce dau intre 4,00 si 4,50 m in mod normal,fara a mai necesita autorizatii si taxe suplimentare ! Exemple...DN 2A la Tandarei pe ruta de camioane....Brasov,la bariera cu cabina (manuala) din triaj (ruta de camioane)....etc...etc.... Ma gindesc la "mafia" autorizarilor (pentru inaltimi) din CNADNR -filialele locale,care sa te trimita cu "motiv intemeiat" pe rute ocolitoare si tarife sporite,pe seama transportatorului si in final a "prostului" de beneficiar.........dupa ce ca atitia ani s-a circulat cu 4,50m !!!!"Traim in ...tara asta...."