Zaes Petrom

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
Dupa cum ziceam pe threadul cu Zes, urmatoarea incercare e sa fac un Zaes petrom:



Deja aici e nivelul urmator de "in-chinez-are". Vagonul de baza este similar acestuia:



diferentele sunt evidente:

- alte boghiuri (ORE vs Y25c)
- sasiu mai scurt
- nacela si scarile de acces
- numar diferit de centuri de prindere a rezervorului (asta totusi nu o sa fac)

sa incepem cu boghiurile. se observa diferenta dintre sistemele de prindere. dupa ce am analizat problema, am ajuns la concluzia ca transplantul e cam singura solutie.



Din pacate nu am imagini cu rezultatul. Am avut ceva pobleme, nu prea reuseam sa-l lipesc la loc :D. am incercat initial cu epoxy bicomponent bison si nu a tinut deloc la stres, acum am lipit cu superglue gel de la bison si am imbracat cu manson sanatos de epoxy de jur imprejurul zonei de lipire. Se pare ca rezista. Insa la 4 ore de munca pierdute (taiere, aducere la nivel, 2 lipiri, apoi a necesitat slefuire ca mansonul creat freca de peretii locasului din sasiu, apoi unul din picioruse a iesit mai scurt si a trebuit sa mai micsorez adancimea locasului cu spiral de beton (ca sa roada din plastic, nu sa muste)) plus 2 x 24 de ore necesare intaririi epoxy, nu recomand nimanui operatiunea aceasta!

Apoi a urmat scurtarea sasiului. L-am taiat cu bisturiul (maner 4, lama 11), a durat ceva mai mult decat cu freza, dar nu am racord flexibil si nu puteam realiza o taietura perfect dreapta. Rezultatele au fost ok din punctul meu de vedere, mai ales planeitatea de dupa taiere se realizeaza foarte usor cu bisturiul. Ca sa prin noul sasiu de sasiul rezervorului a trebuit ca acesta din urma sa fie frezat (marcat cu rosu in imagine). Unde sunt degajarile rotunde inainte era drept. Se poate observa si un umar pentru cleme (bleu), asa ca pe fata cealalta am frezat pentru a-l continua in dreptul degajarilor.



cel mai bun element de sustinere a sasiului pe durata intaririi bicomponentului a fost, bineinteles, sasiul cisternei (de care se si prinde de altfel). Teoretic lipitura s-a intarit, dar nu am avut curaj sa demontez sasiul dupa experienta cu boghiurile. Asa ramane si la tractiune longitudinala pare sa reziste, nu stiu cum rezista la eforturi laterale lipiturii si nu vreau sa aflu :D. Rezultatul (cu rosu marcate zonele lipturilor):



si vedere laterala cu sasiul scurtat:



Nacela. Se poate observa ca initial scarile erau laterale, acum trebuie sa fie prin capat. Pentru asta o sa reutilizez ce a ramas in plus din nacela de la conversia Zes-ului (vedeti modelul de baza pe threadul cu Zes). Am fixat capatul de scara de cisterna si dintr-un DVD ramas in plus am facut continuarea pasarelei. E inca in lucru, rezultate mai tarziu.





Ceea ce ma duce catre cisterna. Cisterna a mai fost vopsita o data, dar nu mi-a placut ce a iesit. In imaginea cu nacela, vechea vopsire. Am curatat vopseaua cu lichid de frana (grosier) si apoi am degresat cu alcool izopropilic. Am facut si serpentinele de incalzire cu sarma de cupru de 1 mm.



a urmat vopsirea cu Tamiya spray negru semimat (TS-29).



Din pacate am ceva probleme cu vopseaua la unul dintre capete, presupun ca se va rezolva cand lacuiesc (am observat ca intr-o faza primara lacul dizolva instantaneu vopseaua peste care se aplica, apoi se rearanjeaza totul de la sine).

In prezent vagonul arata asa:



]

Trebuia sa scurtez un pic mai mult sasiul, dar totusi zic ca se aseamana destul de mult.Dupa ce aplic decalurile sigur o sa arate mult mai bine.

Nacela o sa o temin dupa ce aplic decalurile si inchid in lac, deoarece acolo o sa ramana fixata (sigur nu o sa reziste la demontari si stres lateral, deci o montez direct pe pozitie).

 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Chiar trebuie sa scrutezi sasiul? Eu cred ca poti pacali ochiul daca adagi in capatul fara post de franare tevile corespunzatoare. Asa ai umple golul si nu ar mai parea sasiul atat de lung.

Boghiurile originale ale vagonului ar putea fi transformate in ORE, cu ceva migaleala. Un lucru as avea de spus despre cisterna in sine. Inainte de vopsire se putea adauga inca vreo 3 margini intre cele existente pentru a aduce asemanarea mai aproape.

In final o intrebare: vagonul e vopsit cu aerograf?
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
cand le-am pus unul langa altul (o sa fac si o poza, mai am o cisterna identica cu modelul de baza), se vedea clar diferenta.

dupa Zes, asta este al doilea tip de vagon pe care il ceferizez. sunt novice absolut. am spus si la inceputul postului de prezentare, n-am indemanarea necesara ca sa fac si cele 3 margini, e de migala, trebuie niste benzi plate, iar eu in cel mai bin caz puneam ceva sarma si arata mai rau. se putea face din niste sarma de cupru laminata, dar de unde presa necesara? (sa trec o sarma de cupru de 1 mm printre doua role masive, care sa o preseze si sa o aplatizeze; de unde role, de unde cotrolul perfect al distantei dintre role pe perioada laminarii........)

si in final ca raspuns, mi-e urat de aerograf (scump, necesita compresor, nu o sa modific niciodata atatea vagoane incat sa merite investitia). am folosit spray negru semimat tamiya TS-29, de pe hobbyx. spre mirarea mea, dintr-o "conserva" am vopsit 2 Zesuri din care unul de 2 ori, 2 cisterne (cele de pe threadul cu Zes-urile), un sasiu de Esx si de doua ori cisterna asta (nu mi-a placut cum a iesit prima data si am sters). Ce se vede urat in vopseala: o data n-am avut rabdare sa curat perfect vechea vopsea (au rezultat bavuri pe la unghiurile mari - pe langa marginile de care ziceai si pe la buza cu nituri), apoi vopseaua s-a terminat fix la vagonul asta si a dat cam rateuri la capatul cu tevile (niste bule). In rest, vopseste excelent (dupa ce citesti si aplici instructiunile :D: vopsire de la 25 cm si treceri complete dinainte de unul din capete pana dupa celalat capat, cu viteza constanta si fara reveniri punctuale pe model)