Werklok 9 OMV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Faptele:
Am demontat farurile, ocazie cu care am vazut pe unde scapa lumina .Desi am vopsit cu negru interiorul,o zona a scapat.Nu stiu daca e corect spus,e "cantul" gaurii prin care trece "farul".Tot in faza asta am vazut si de ce e necesara pozitionarea foarte exacta a ledurilor in varianta initiala.Am crezut ca farul e chiar ghidul de lumina vopsit dar piesa far e ceva mai complicata.Asta explica si de ce ,in varianta initiala, placutele cu leduri pareau sa fie lipite "la norma", usor strambe.



Dca leduri bicolore nu sunt...atunci confectionam.Tot in faza asta se fabrica si un "sasiu" pt far



...se prelucreaza farurile originale si se monteaza pe sasiu cu cianoacrilat...

 
Prima problema...grosimea cablajului e mostruoasa comparativ cu piesa de plastic -> se remediaza...Aici e un mic "trick" .Subtierea pana la grosimea finala se face in doua etape:prima e ceva mai grosiera iar cea finala am facut-o abia dupa decuparea cablajului in forma finala.Motivul e posibilitatea ruperii cablajului la decupare (grosimea finala e sub 1 mm)



Urmeaza instalatia electrica...Cam stufoasa din cauza schemei de iluminare pe care am ales-o...



...dupa care se monteaza farurile pe rama locomotivei .Firele sunt pozitionate prin niste canale frezate in rama



dupa care, pentru probe, se monteaza si caroseria...



...va urma...
 
Am continuat cu ceva vopsitorie.In prima faza farurile au fost vopsite complet cu negru pentru a elimina transparenta plasticului.Cu ocazia asta am constatat existenta unor "brazde" pe spatele farului provenite de la subtierea cablajului.Le-am indreptat cu un"glet" de poxipol si le-am slefuit, atat cat s-a putut, cu o pila foarte fina.Ulterior, partea de sus am vopsit-o cu alb.In felul asta farurile au fost folosite si pe post de cobai la potrivirea nuantei de alb pentru a fi cat mai apropiata de albul "murdar" al locomotivei.Pentru faruri n-ar fi fost o problema o usoara diferenta de nuanta dar vor trebui astupate gaurile in care se fixau pe caroserie in varianta initiala.Pentru aceste gauri am incercat sa confectionez doua grile de aerisire dar nu "dau" bine din cauza ca , la extragerea farurilor, marginile gaurilor s-au ciobit.Vopselele folosite au fost emailuri Revell: negru semimat (SM302) iar pt. alb o combinatie de 15 parti alb semimat (SM301) cu o parte bej semimat (SM314).

 
Datorita modificarilor la schema elecrtrica a iluminarii, am fost nevoit sa refac inca o data cablajul masinariei.Apoi am trecut la pregatirea caroseriei pentru a primi plafoniera pt iluminarea cabinei.Dintr-o lamela de contact am facut doua ceva-uri pe care le-am fixat pe lateralele caroseriei (cianoacrilat & letcon).Pe cablaj vor fi fixate doua lamele de contact care vor calca pe ceva-urile astea.Am ales solutia asta constructiva pentru a nu lega caroseria de sasiu.In prealabil am incercat si montarea plafonierei in alte pozitii dar se vede cam ciudat.Singurul loc unde poate fi amplasat ledul pentru o iluminare realista, este pe tavanul cabinei.



Si, din nou, va urma...
 
In continuare am montat plafoniera pe tavan cu cianoacrilat si am vopsit tot interiorul caroseriei cu negru.La testele de transparenta s-a evidentiat singurul loc ramas nevopsit - fix sub led :-x Saracia de smd a gasit de cuviinta ca ar trebui sa lumineze si prin "talpa" ceramica, asa ca masinaria arata de parca avea girofar.Demontat ledul, vopsit si montat la loc...Surprinzator, ledul a supravietuit operatiunii...Dupa care masinaria a primit niste "vata" in nas si s-a revenit la culoarea alba...
 
Daca tot am facut ceva tunning prin cabina ,m-am gandit ca n-ar strica sa fie si vizibil asa ca m-am apucat si de "sticlarie". Geamurile locomorivei sunt turnate perechi pe cate un "sasiu" care formeaza in interiorul cabinei ceva gen tavan fals.Cred ca au fost facute asa pentru usurinta la montare dar...foarte inestetic.Mai ales ca mecanicu' sta cu scafarlia printre ele.Asa ca m-am hotarat sa le separ si sa le montez separat.La cele laterale nu am intampinat probleme.In schimb la cele din fata/spate , grosimea sasiului intra in cadrul geamului si , dupa taiere, devine vizibila o portiune mai opaca.Am fost tentat sa incerc o taiere "la fata" si apoi lustruire dar, din alte experiente si din cauza dimensiunilor foarte mici, am renuntat pentru a nu afecta transparenta geamului.Solutia de compromis - cu ajutorul unui marker verde si a unuia negru i-am "montat" niste parasolare.Inca nu stiu daca solutia va ramane definitiva, ramane de vazut cum "dau" cu carcasa montata.Si daca tot m-am apucat de chitibusuri, i-am tras si cate o dunga alba pe marginea tampoanelor.

 
Pana la urma varianta cu parasolare a cazut.Cu geamurile montate pe caroserie efectul era cam de ...sorcova.Asa ca mi-am luat inima in dinti si...Am taiat plasticul cat mai aproape de fata interioara a geamului (si de unghie :lol: ),dupa care le-am slefuit cu smirghel granulatie 1000 si le-am lustruit folosind o metoda batraneasca dar foarte eficienta : carpa moale si pasta de dinti.Rezultatele se pot vedea in poze.Chederul l-am refacut cu marker negru.Ceva mai dificila a fost montarea pe caroserie, nemaiexistand bucatile tehnologice pe care era aplicat si adezivul.Dar, cu multa atentie se poate pune pe marginea locasului de geam o cantitate mica de adeziv (revell sau altceva cu timp mai mare de intarire) in asa fel incat sa "alunece" in rostul dintre geam si caroserie fara sa treaca pe suprafata geamului.



Un mic "secret" pentru o lustruire cat mai buna- geamul trebuie slefuit cu smirghel cat mai uniform.In prima poza ,in stanga se vede unul slefuit insuficient ,iar in dreapta unul slefuit corect.Daca e facuta cu grija, lustruirea da rezultate foarte bune, foarte apropiate de starea initiala (vizibil in ultima poza).
 
Din pacate lucrarile au intrat intr-o faza cam neplacuta.Istoria:
Nemultumit de aspectul grilelor de aerisire si stimulat de nuanta de alb obtinuta la vopsirea farurilor, am hotarat sa astup gaurile ramase in caroserie dupa modificarea farurilor.Pentru umplerea lor am folosit poxipol, pe care ulterior l-am prelucrat cu o pila fina si cu smirghel de 600.Dupa care a urmat un prim strat de vopsea pentru verificarea nuantei si evidentierea zonelor care mai trebuiau "lucrate".Ceva ciudat legat de nuanta-desi in fiola parea in regula,pe model a aparut o usoara diferenta.M-am gandit ca e posibil sa nu fi fost bine curatat aerograful.In fine, oricum n-ar fi fost mare belea, stratul asta de vopsea fiind pentru test.De asemenea, desi parea dificil, cu putina grija, refacerea nervurilor peste fosta gaura parea sa iasa ok.

Partea neplacuta am obsevat-o abia cand am descarcat pozele...In momentul in care am scos banda de mascare, aceasta a "plecat" cu tot cu scris :-x Pacalit de stabilitatea vopselei pe model, in momentul in care am aplicat banda, n-am mai avut in vedere sa protejez scrisul cu ceva fara adeziv... :(
 
Ma gandesc sa vad partea buna a lucrurilor...vopsesc toata caroseria si am scapat de diferenta de culoare.Dar, cum revac logo-ul OMV si scrisul de pe cabina?In momentul asta am cateva idei:
1. cumpar o alta caroserie (timp mare de asteptare, eventuala surpriza sa vina neinscriptionata)
2. decaluri (dificil de procurat hartia, habar n-am cum se "lucreaza")
3. sita serigrafica (dificil de confectionat, posibil rezultate bune pt logo dar incerte pt caracterele de dimensiuni mici)
4. deocamdata ultima...confectionarea unor stampile la un oarecare atelier de specialitate.
Acu' ultima pare sa fie cea mai realizabila in momentul asta...Intrebarea e, a mai incercat cineva "combinatia" stampila & marker color sau vopsele?
 
Pana la gasirea unei solutii cu scrisul deteriorat, am montat provizoriu locomotiva pentru cateva probe.Inca nu am montat ghidurile de lumina (mai trebuie lucrat cu ceva negreala pe la gauri) si mai trebuie finisate zonele unde au fost farurile frontale.Cam aici am ajuns in momentul asta:

 
In mod cert rezistentele pentru ledurile rosii vor fi modificate.Trebuie intai sa montez ghidurile de lumina si "geamurile" la farurile modificate si abia dupa aceea o sa "echilibrez" luminile.Mai e ceva de lucru la ea...finisarea zonei modificate din fata, vopsirea, inlocuirea accesoriilor deteriorate (barele laterale) si , nu in ultimul rand, refacerea insemnelor.Din pacate,ultima operatiune mi-a cam taiat "zvac-ul" :( .Am discutat cu cineva de la un centru de stampile si nu e foarte promitator rezultatul.Poate sa mearga pt. sigla OMV dar pt scrisul mic de sub usi nu sunt sperante.Am mai gasit o oferta de tampografie...trebuie sa merg cu jucaria acolo sa vad ce posibilitati au.Acum incerc sa fac o sita serigrafica dar, dupa cum se prezinta lucrurile, nu-mi fac mari sperante.Varianta cu letraset "custom" iese din calcul datorita pretului prohibitiv(cca. 170 lei o foaie A4 monocrom http://www.letraset.com/design/shopdisplayproducts.asp?id=130&cat=Colour ) Mai ramane de studiat ce si cum e cu decalurile...
 
Din nefericire continuarea lucrarilor ar trebui sa se numeasca cumva... "reloaded".Asta din cauza unui accident care a dus la distrugerea carcasei locomotivei.Pe scurt, incercand sa scot straturile de vopsea pentru refacerea inscriptionarii cu reteta clasica -lichid de frana DOT 3- caroseria a ramas in zeama mai bine de 6 ore.Cand am recuperat-o, am constatat ca zeama minunata a atacat si plasticul.Cam asa arata dupa cca. 15 min de "piscina"

Am vrut sa o mai las vreo 5 min , timp suficient cat sa cobor sa iau un pachet de tigari...De aici se desprind trei invataturi...fumatul dauneaza modelismului... cand iesi din casa pentru 5 min nu poti fi sigur cand/daca te mai intorci... si nici lichidul DOT 3 nu mai e ce a fost... :( Pana la urma lucrarile au fost reluate pe un alt exemplar.Cu ocazia asta voi incerca sa schimb unele aspecte care nu s-au dovedit prea inspirate.
 
Stand asa si cugetand cu gramada de piese de schimb in fata, am avut o revelatie...toate locomotivele pe care le-am vazut (modelele) par sa aiba o hiba...toate becurile de la ceasuri, butoane si ce mai au ele pe bord sunt arse.Asa ca m-am hotarat sa-i schimb becurile in bord.Pentru asta , mai intai de toate am refacut desenul bordului "montand" un singur ceas si cateva butoane in plus fata de prima varianta.Apoi am trecut la montarea becurilor in bord.Materialele necesare: plastic transparent subtire (foarte bune carcasele slim de cd), un led smd (0603), neste lita, ceva poxipol si superglue, un crampei de cablaj si ceva vopsele.
Pasul 1- se gaureste "placa de bord" si se lipeste ledul cu lentila pe ciobul de plastic .Se adauga doua bucati de lita pe terminalele ledului.

Pasul 2 - se lipeste ciobul de plastic pe plansa de bord. Atentie...ledul trebuie sa "pice" pe gaura. Dupa ce lipitura s-a intarit, se taie si se ajusteaza ciobul de plastic dupa forma plansei de bord. In acest punct este bune sa fie facuta o proba de functionare a ledului...e asa mic si fragil :lol:
 
Pasul 3 - se sigileaza ledul in gaura cu poxipol dupa care se lipeste cablajul (doua insule) pe spatele cabinei.Se lipesc (rapid :!: - exista riscul sa se dezlipeasca de pe terminalele ledului) cele doua fire de lita pe cablaj si se mai adauga poxipol dupa gust pentru a preveni ruperea accidentala a firelor.


Pasul 4 - se boieste ansamblul , mai intai cu negru pt a preveni trecerea luminii prin plastic, dupa care se trece la culoarea preferata. Cu ceva smirghel fin se curata vopseaua de pe plansa de bord si se mai face o proba la minunatie
 
Pasul 5 - se aplica ceasurile si indicatoarele (tiparite pe hartie autoadeziva) si iar se aprind "becurile"


Daca toate au mers bine , se admira opera...la lumina si in bezna
 
LDH a spus:
Hm, ciudata chestia cu DOT3!!

Chiar nu -mi dau seama daca lichidul e de vina sau plasticul e mai...altfel. Cert e ca lichidul a devenit foarte tulbure iar plasticul s-a muiat la suprafata-se puteau rupe bucati din el cu unghia.Dupa cateva zile (vreo 10) suprafata a redevenit dura dar e mai casant...si dupa cum se imbuca piesele, pare ca s-a strans putin.O sa incerc si cu alt plastic sa vad ce se intampla.Daca face tot asa, postam o poza cu sticla pt atentionare de cod "moale" :lol: .