Vagonul FS B12 ruta Timisoara- Venetia , 1997-2001

bileapetre

Member
30 Aprilie 2009
31
0
timisoara
LOCATION
timisoara
Va prezint unul din vagoanele mele-
un vagon Lima de calatori cls 2, cu 12 compartimente, FS(ferrovie delle stato).
Acest tip de vagon a facut parte din componenta trenului rapid international Bega, care a circulat in peroada 1997-2001(aprox)pe ruta Timisoara-Arad-Budapesta(care mai avea in compunere de obicei inca 4 vagoane rosii cu dunga alba). Vagonul era apoi inclus in alte trenuri, si ajungea pana la Venezia SL, trecand prin Croatia. Calatoria in acest vagon era inconfortabila, vagonul fiind conceput pentru calatorii scurte cu trenuri regionale, avand 12 compartimente inghesuite si banchete inguste(8 locuri/compartiment). (cam la fel cu vagoanele noastre rosu/gri de rapid, care desi ofera "confortul" de 5 locuri/comp, daca cineva iese afara trebuie sa deranjeze pe toti si sa se ciocneasca de genunchii lor)

 
Salut,

In primul rand felicitari pentru vagon si la mai multe. Destul de interesanta aceasta schema de vopsire ca de alt fel si XMPR ale FS cu multitudinea lor de variante. Daca nu ma insel aceasta schema de vopsire se numeste "Rosso Fegato Beige". Se gasesc o multitudine de variante a acestor vagoane la diferiti producatori binenteles cu diferite preturi inclusiv cele de bagaje secifice acetei serii : Rivarossi, Lima, ACME.

Spune-ne te rog mai multe despre acest tren international: mai circula, aceste vagoane ajungeau si in Romania? Nu de alta dar vazand aparitiile din ultima perioada a vagoanelor Romanesti poate reusim sa mai facem o garnitura :wink:

P.S. Ferrovie dello Stato :wink: :wink:
 
Salut
Rapidul 355/354 "Bega" (Timisoara - Budapest Keleti) nu mai circula din 2006. La el era atasata ramura Timisoara - Venetia, adica un vagon FS B51 si mai tarziu si un WLABmee CFR 71-80 care de la Budapesta la Venetia circulau in componenta trenului EN 240 "Venetia".
Astazi exista IC 355 "Mures" (Targu Mures - Budapesta) care in compunere are un 21-90 AVA 200 si doua WLABmee 71-70 pe relatia Bucuresti Nord - Venetia care la fel sunt preluate din Budapesta de EN 240.
 
ceea ce pot sa va spun este ca>
-trenul Bega avea 4 sau 5 vagoane romaneasti, rosii cu o dunga alba din cate retin, de 24.50 metri, apartinand regionalei timisoara. e posibil ca una din cele 2 garnituri care se incrucisau sa fi avut vagoane albastre MAV dar nu mai retin daca am vazut asa ceva- a trecut mult timp si multe variante de trenuri au poposit pe la timisoara. cele rosii cu 2 dungi erau pe internationalele de bucuresti. Bega venea doar pana la timisoara. in perioada dupa 2001-2002 italienii au bagat un vagon asemanator dar cu vopsire alb-albastru-verde, probabil pana in 2006, nu retin exact si nu am surse de informare.

- intr-adevar un vagon de dormit venea de la bucuresti la budapesta si apoi era atasat la un tren spre venezia. acel tren de la bucuresti avea in componenta inca 3-5 vagoane rosii de 26.40 metri cu dungi albe , si capac alb, clasa 1,2, si un vagon dormit tipul cel fabricat de amintiri feroviare/acme, adica cel fara fusta, si cu 14 geamuri pe o parte si 7 pe cealalta, dar tot cu capac alb, si rotunjit, nu tuguiat ca la vagoanele Y. acest tren l-am vazut de mai multe ori la arad in gara.
intr-un alt tren asemanator care mergea spre budapesta-berlin dar pe care nu l-am vazut niciodata, era atasat un vagon de dormit bucuresti -paris.

as mai mentiona ca si eu si alte persoane care au calatorit cu trenul prin ungaria inainte de 2001am fost taxati de conductorii unguri cu tot felul de suplimente si tichete de rezervare a locului. de exemplu- am intrebat la viena daca tre sa cumpar supliment pt eurocity viena-budapesta. au zis ca nu. dupa ce am intrat in ungaria, a venit conductor ungur si a taxat pe toti cu supliment eurocity 7DM. apoi la gara la budapesta am fost la caserie si am intrebat daca trebuie sa platesc ceva diferente pt euronight budapesta-bucuresti. mi-a zis ca nu. in tren mi s-a cerut vreo 10 DM tichet de loc, si mi s-a dat o chitanta sau bilet pe care cine stie ce era scris /mazgalit.