Vagon Tillig cuseta CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Alex_Stoicia

Active Member
27 Februarie 2008
235
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am cumparat un vagon CFR cuseta... dar am observat ca interiorul era de clasa a doua. Ca sa maschez partial interiorul gresit m-am gandit sa ii pun ... perdelute.

Am gasit mai intai un material textil subtire si bejaliu.
Prima incercare, aceea de a-l decupa dupa forma unei perdele si a-l fixa deasupra geamurilor a fost un esec, marginile taiate ale materialului se vedeau oribil.
Atunci am taiat fasii de material pe carea le-am impaturit si le-am capsat ca sa faca falduri la captete ca in poza.

Aceste fasii le-am fixat de interiorul vagonului, lipindu-le de lateralul scaunului cu un pistol cu tuburi de plastic. Marele avantaj al acestui tip de fixare este acela ca plasticul acela topit care iese din pistol se lipeste, dar nu ataca plasticul vagonului. Astfel, daca este necesar pot scoate perdelele oricand, frec putin lipitura cu unghia, plasticul de pistol se desprinde si vagonul ramane ca nou.
Iata si vagonul cu toate perdelele lipite:

Si rezultatul final:

Vagonul original:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/night/couchette/P7300046.jpg
E drept ca nu pot reproduce perfect toate cutele unei perdele reale, ale mele arata mai mult ca niste draperii, dar acum interiorul gresit nu mai deranjaza.
Ramane de vazut ce se poate face cu acoperisul care este si el gresit fata de original
 
Incearca sa faci perdelele din servetele de hartie muiate in aracet.
Cauta din acelea cu textura cat mai fina. Pot fi si parfumate :D

Poti imita mult mai bine cutele si intra mult mai putin material.

Este o tehnica foarte utilizata pentru executarea prelatelor de catre modelistii razboinici.

Cred ca Sandy ar putea mai multe explicatii.
 
Pfui,mi-ai luat-o inainte cu 0,03 sec,LDH! :lol:
Asa este,se folosesc servetele subtiri,pot fi si colorate si se inmoaie in solutie de aracet.Dilutia in acest caz este 1 parte aracet,1 parte apa ca sa nu aratte foarte scortos.
Dar,Alex,daca tot te-ai apucat de munci de chinez batrin,cred ca ai putea chiar sa pui in interior paturile care lipsesc.Masori dimensiunea banchetei si tai cu un cutter foarte bun bucatele mici de plastic din polystirol de 1-1,5 mm pe care il vopsesti in prealabil cu,sa zicem,Leather de la Model Master.Apoi,lipesti bucatelele(paturile in partea superioara si corectezi cu o pensula si vopsea urmele de taiere.
Cit despre paturi,cearceafuri si perne... :-x
s :lol:
 
Multumesc, voi incerca si cu servetele, sa vad cum imi iese...
Intr-adevar ideea cu paturile mi-a dat-o si Stapanul Bielelor, si e demna de luat in seama si ea.
 
pe asta il mai tineti minte?
http://www.railwayfan.ro/image/?img=62741&r=

bun, e pe scara N, ceea-ce minimizeaza problema putin...

aici facusem paturile de jos din Styrene de 0,70mm alb si perdelele din hartie Kraft (hartie de plic maronie) taiata la dimensiunile potrivite...
 
Alex, interesant subiectul, felicitari pentru initiativa!

Au dreptate baietii, pentru perdele se poate folosi cu mult succes si hartie.

Spre exemplu, in modelismul naval, pentru realizarea panzelor de corabie la scari mici se foloseste cu mult succes servetel subtire (batista Kleenex) insa atentie mare, daca aceasta e inmuiata in apa se dezintegreaza si n-ai sa-i mai poti realiza incretiturile asa cum trebuie. Mai bine las-o uscata, da-i forma asa cum trebuie si pe urma o fixezi cu vopsea in culoarea potrivita, sau eventual cu lac mat, ambele date un pic mai de la distanta cu aerograful.

Poti folosi si un suflator obisnuit, doar sa te tina plamanii!

Iar inainte de asta, inspira-te de la ceea ce-a facut Horia acolo la scara N pentru a realiza paturile, si in felul acesta vei avea o cuseta CFR autentica! Succes!

Dorin
 
ca mica mentiune, la versiunea a 2-a a Bcm-ului CFR am facut si paturile de deasupra... pozele vor urma cand acesta va fi gata! ;)
 
Bravo Horia!
Ma apuc si eu sa le fac patul oamenilor din cusetele mele pe N. De fapt paturi au le mai trebuie doar cearceafuri albe, apretate. Si perdelute. Acolo chiar din servetel, caci orice material ar fi prea gros.
 
Pai nu-s chiar asa de greu de precizat culorile interiorului la vagoanele cuseta.

Chiar daca CFR-ual are placerea sa schimbe des culorile exteriorului la vagoane, din observatiile mele pot spune ca interiorul ramane mereu cam tot acelasi.

Peretii laterali sunt de obicei acoperiti cu un placaj furniruit, imitatie de lemn de culoare maronie-galbui deschisa.

Banchetele sunt din vinilin maroniu inchis.

Cearsafurile si pernele sunt albe, iar peste cearsafuri se pot vedea si pături care de obicei sunt bleumarin inchis, cam la fel ca si desktop-ul acestui forum vizibil in partea stanga a ecranului. Omniprezentele pături cu trei dungi albe binecunoscute de prin spitale sau din cazarmi!

Pardoseala este un covor PVC (denumit impropriu "linoleum"). Aici am vazut mai multe variante: ori este o culoare maronie, o nuanta intermediara intre maroniul banchetelor si culoarea peretilor laterali, alteori un amestec de bej cu gri inchis, alteori este un vernil inchis.

In schimb, perdelele de la ferestre si de la usile cusetelor sunt aproape de regula bej deschis.

Plafonul cabinelor este din placaj melaminat alb.

Si... cam asta-i tot! ;-)
 
victorian a spus:
Pai nu-s chiar asa de greu de precizat culorile interiorului la vagoanele cuseta.

Chiar daca CFR-ual are placerea sa schimbe des culorile exteriorului la vagoane, din observatiile mele pot spune ca interiorul ramane mereu cam tot acelasi.

Peretii laterali sunt de obicei acoperiti cu un placaj furniruit, imitatie de lemn de culoare maronie-galbui deschisa.

Banchetele sunt din vinilin maroniu inchis.

Cearsafurile si pernele sunt albe, iar peste cearsafuri se pot vedea si pături care de obicei sunt bleumarin inchis, cam la fel ca si desktop-ul acestui forum vizibil in partea stanga a ecranului. Omniprezentele pături cu trei dungi albe binecunoscute de prin spitale sau din cazarmi!

Pardoseala este un covor PVC (denumit impropriu "linoleum"). Aici am vazut mai multe variante: ori este o culoare maronie, o nuanta intermediara intre maroniul banchetelor si culoarea peretilor laterali, alteori un amestec de bej cu gri inchis, alteori este un vernil inchis.

In schimb, perdelele de la ferestre si de la usile cusetelor sunt aproape de regula bej deschis.

Plafonul cabinelor este din placaj melaminat alb.

Si... cam asta-i tot! ;-)

Multumesc frumos pentru sprijin! Ma apuc de treaba in cel mai scurt timp. Sper ca intr-o saptamana sa termin trei vagoane.

Cu respect,
 
cristiCFR a spus:
Alex , m-ai pus pe ganduri :D
M-am apucat si eu sa montez la cusete perdele din servetele de culoare visinie :D

Cristi, culoarea visinie pentru perdele nu este foarte potrivita. Incearca un bej deschis. :wink:
 
robert , iti multumesc pentru sfat , am incercat si cu bej ,stiu ca nu prea e foarte realist dar imi plac foarte mult perdelele visinii de la rapid :D , si la cat de des se schimba perdelele la CFR cine stie..., vreau sa montez atat la geam cat si la usii , usile fiind vopsite bej perdelele nu se vedeau bine.

Acum vin cu o intrebare:
La cusetele Romvared perdele ce culoare aveau ? , din ce imi aduc eu aminte erau visinii.
 
Salut!
Am perdeluit si cuseta pe N.
Cu hartie de plic subtire, maronie am facut perdelele si cu un cartonas alb cearceafurile si pernele (scoala H. Radulescu).
Cu toata bunavointa pernele chiar nu se vad...
 
Help!
M-am speriat studiind cu atentie (abia acum!) poza lui HR cu vagonul CFR cu perdele.
Acolo, a pus prietenul nostru perdele care se trag dintr-o singura parte, pe cand eu, la cusete am pus la ferestre perdele care se trag din ambele parti!
Cum e in realitate? Exista o singura perdea care se trage dintr-o parte in alta sau sunt doua perdele?
Sper ca nu am muncit montand perdele aiurea...
Astept cu interes.