Răsfoind şi eu prin ceea ce se mai povesteşte despre "Metrorex", mi-am pus aceeaşi întrebare referitoare la "cotele de gabarit", la faptul că până acum celelalte rame n-au avut "greţuri" cu peroanele staţiilor, însă...
Plus din ce imi aduc io aminte cand au fost comandate aceste rame era vorba sa ajunga pe viitoare magistrala 5 nu pe magistrala 2
...din ce a afirmat colegul "Elf", vine natural o întrebare : de ce cu dedicaţie pentru M5 şi nu pentru M2 (dedicaţia să fie dată de vreo chestie de construcţie/proiectare sau sisteme noi de dirijare/control automat trafic) ???
Cert este că vagoane de metrou se aduc şi la această oră "pe şosea".
Pe 31.01.2014 am fost solicitat la Vama Borş să preiau un "trailer" cu vagon de metrou şi să vin cu el până la predarea către însoţitorul propriu al firmei de transport.
Aşa se face că, aveţi următoarele imagini......
...........Suntem, încă, în Vama Borş la ultimele pregătiri de plecare spre Bucureşti ; după primele bucăţi aduse la Bucureşti "pe şosea" atât firma din imagine cât şi olandezul arătat în primele poze la subiect, le transportă total "ţiplate"....aşa se face că la fiecare oprire verificam integritatea foliei de protecţie şi la descoperirea vreunei noi despicături/dezlipiri produsă de curentul de aer (pentru că la "drum drept" se "dă talpă") săream cu scara şi rola de bandă adezivă la "reparaţii".
........Urcăm voiniceşte serpentinele de pe partea bihoreană a pasului peste "Piatra Craiului" de pe DN1 Oradea-Huedin-Gilău.....
.....Trenul rutier în coborâre după "vârful" Piatra Craiului", pe partea clujeană a DN1 spre Bucea-Negreni-Huedin-Gilău..... Pe serpentine era necesar să-i fac loc suplimentar la curbe, deoarece axele finale ale trailerului fiind viratoare, trecea (trailerul) destul de bine peste mijlocul drumului şi te puteai trezi cu vreun "bizon" care se înfige în trailer....
.....Pe renumita A3, capodopera "Bechtel"....la câţiva kilometri după Gilău, spre Turda. Caracteristici ale "trenului rutier" : 60 tone total, lungime 22 m, lăţime 3,25 m, înălţime 4,40 m...cum am mai spus, periculols la viraje dacă nu respecţi semnalele însoţitorului, trailerul ieşind lateral !!!
......Două imagini din aceeaşi seară (nu sunt ele prea reuşite, nu m-am putut opri), pentru cine n-a avut ocazia să ruleze pe sectorul de A1 de la Sibiu la Sălişte......Eu vin spre Sibiu, dinspre racordul de la Sălişte (de la "Prelate") ; prima este în tunelul dintre Săcel şi Cristian, a doua este la ieşirea din tunel spre Cristian (este tunelul în care s-a dat acea "petrecere a constructorilor" la darea în trafic)..... Rulând prin zonă, pentru scurt timp uiţi că eşti în.....România !
Ă
Ĺži ca încheiere, cu poza de jos......
.....transportatorul olandez aduce săptămânal câte un vagon "pe şosea", dar aşa cum am precizat mai sus, vagonul e complet "ţiplat".
Pe data de 24.04.2014 am plecat de la Nădlac (eu cu o barcă pentru Ruse) şi un coleg de la altă firmă de însoţire cu "olandezul" pentru Bucureşti....Am mers împreună până la "Hornbach", ajutându-ne reciproc, mai ales pe Valea Oltului, la crearea spaţiului "vital" de siguranţă.
Aceste vagoane se descarcă în Bucureşti, la Griviţa şi se intră în Bucureşti de pe CB, la giratoriul spre Mogoşoaia la dreapta, după care iese pe undeva pe la Băneasa (Ikeea), prin faţă pe la Casa Presei, apoi pe lângă "Expo" ajunge la locul descărcării la Griviţa. Totul după ora 22:00.