Vagon pentru METROREX...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
18 decembrie langa A߸ling pe linia München-Salzburg

cb3g116r6cc9.jpg


sbrwwvxkjvzm.jpg


foto - Michael Holzhausen
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6696587
 
Åži uite cum, aşa grupate fiind toate intervenţiile legate de vagoanele pentru "Metrorex", poţi avea sub un singur titlu totul..... Mulţumesc celor ce aţi continuat şi cu anticipaţie mulţumesc şi celor ce vor continua.
Să’rbă’tori fericite !!!..... Azi e "Prima Zi de Cră’ciun".....
 
Mda...

2004: 20 trenuri Bombardier = 110 milioane euro adica 5.5 milioane euro per rama.

2012: 16 trenuri CAF = 97 milioane euro adica 6.0625 milioane euro per rama in conditiile in care numai primele patru rame sunt integral produse in Spania, restul fiind asamblate la Atelierul CFR Grivita.

Oare chiar asa de mult sa se fi devalorizat euro intre 2004 si 2013? Recunosc ca matematica n-a fost niciodata punctul meu forte, dar parca aceste cifre nu suna bine! :-?
 
Am vazut pe protv acuma. Au taiat cu flexul din peroane ca sa se deschida usile. Cica firma arespectat cerintele impuse.

Oare cei care au construit metroul

http://www.b365.ro/istoricul-metroului-bucurestean-de-la-proiect-la-magistrala-7_184826.html

au fost mai buni decit specialistii din epoCa cAlculatoarelor si a globalizarii?

http://adevarul.ro/news/bucuresti/foto-sindicalistii-metrou-acuza-statiile-magistrala-2-modificate-loc-noilor-trenuri-metrorex-minciuna-1_53610d310d133766a83c6a3a/index.html
 
Salut Dan,

metroul din cetatea lui Bucur este o copie grosolana dupa sistemul....dar sunt curios daca ghiciti care este modelul copiat :)

cand copiezi e mai greu sa gresesti. Dar sa nu vorbim de greseli pentru ca nu vreau sa discut despre cum s-au chinuit sa faca metroul si subiectul este despre garniturile CAF...
 
Eu cred ca nu au copiat metroul din Moscova. Merg la plezneala, s-au inspirat de la Berlin Est.

Discutia e despre CAF insa cum nu au avut probleme celelalte, Astra si Bombardier?
 
Discutia e despre CAF insa cum nu au avut probleme celelalte, Astra si Bombardier?
In mod normal ar trebui cautat prin caietul de sarcini si vazut ceea ce a cerut Metrorex la gabarit, masurat ramele CAF si vazut daca corespunde.Plus comparat cu ceea ce s-a cerut cu Bombardier.

Plus din ce imi aduc io aminte cand au fost comandate aceste rame era vorba sa ajunga pe viitoare magistrala 5 nu pe magistrala 2.
 
Londra Dan :)

s-a spionat si copiat atat de mult ca la un moment dat a fost nevoie de aplanare pe calea MAE...Dupa 1989 specialistii din UK au venit special sa vada cat de mult s-au inspirat ai nostri. Si au gasit subansamble intregi copiate, doar ca reproduse cu materiale autohtone, mult mai slabe calitativ.

dar e alta poveste asta.

revenind la ramele cu pricina, enuntul lui Nelu e cel mai logic.
 
@Catalin:

Right.... tin minte ca in 1977 faceam practica in productie la IMMR 16 Februarie cand oamenii de acolo aveau de prelucrat niste piese despre care vorbeau pe soptite ca ar fi fost niste componente (ultra-secrete) ale cuplelor metroului. Piesa respectiva era intr-adevar extrem de complicata si era evident ca inglobeaza o tehnologie occidentala de ultima ora.

La momentul respectiv eram deja suficient de bine antrenat din punctul de vedere al recunoasterii design-ului ca sa pot face deosebirea intre un produs antebelic, postbelic din anii '60 sau ceva occidental din anii '70. Aia era sigur occidentala.

In principiu, mareata industrie romaneasca ar fi ramas la nivelul postbelic daca nu existau "infuziile" de tehnologie proaspata obtinute uneori legitim, prin licente (cazuri precum Electroputere, Dacia, Saviem, MAN sau Oltcit fiind binecunoscute) dar de multe ori prin tehnica denumita generic CFR (pentru necunoscatori, nu este o aluzie la numele companiei nationale de cai ferate, ci sunt initialele sintagmei "COPIAZA FARA RUSINE")
 
Ră’sfoind şi eu prin ceea ce se mai povesteşte despre "Metrorex", mi-am pus aceeaşi întrebare referitoare la "cotele de gabarit", la faptul c㒠pân㒠acum celelalte rame n-au avut "greţuri" cu peroanele staţiilor, însă’...
Plus din ce imi aduc io aminte cand au fost comandate aceste rame era vorba sa ajunga pe viitoare magistrala 5 nu pe magistrala 2
...din ce a afirmat colegul "Elf", vine natural o întrebare : de ce cu dedicaţie pentru M5 şi nu pentru M2 (dedicaţia s㒠fie dat㒠de vreo chestie de construcţie/proiectare sau sisteme noi de dirijare/control automat trafic) ???
Cert este c㒠vagoane de metrou se aduc şi la aceast㒠or㒠"pe şosea".
Pe 31.01.2014 am fost solicitat la Vama Borş s㒠preiau un "trailer" cu vagon de metrou şi s㒠vin cu el pân㒠la predarea că’tre însoţitorul propriu al firmei de transport.
Aşa se face că’, aveţi urmă’toarele imagini......

...........Suntem, încă’, în Vama Borş la ultimele pregă’tiri de plecare spre Bucureşti ; dup㒠primele bucă’ţi aduse la Bucureşti "pe şosea" atât firma din imagine cât şi olandezul ară’tat în primele poze la subiect, le transport㒠total "ţiplate"....aşa se face c㒠la fiecare oprire verificam integritatea foliei de protecţie şi la descoperirea vreunei noi despică’turi/dezlipiri produs㒠de curentul de aer (pentru c㒠la "drum drept" se "d㒠talpă’") să’ream cu scara şi rola de band㒠adeziv㒠la "reparaţii".

........Urcă’m voiniceşte serpentinele de pe partea bihorean㒠a pasului peste "Piatra Craiului" de pe DN1 Oradea-Huedin-Gilă’u.....

.....Trenul rutier în coborâre dup㒠"vârful" Piatra Craiului", pe partea clujean㒠a DN1 spre Bucea-Negreni-Huedin-Gilă’u..... Pe serpentine era necesar să’-i fac loc suplimentar la curbe, deoarece axele finale ale trailerului fiind viratoare, trecea (trailerul) destul de bine peste mijlocul drumului şi te puteai trezi cu vreun "bizon" care se înfige în trailer....

.....Pe renumita A3, capodopera "Bechtel"....la câţiva kilometri dup㒠Gilă’u, spre Turda. Caracteristici ale "trenului rutier" : 60 tone total, lungime 22 m, lă’ţime 3,25 m, înă’lţime 4,40 m...cum am mai spus, periculols la viraje dac㒠nu respecţi semnalele însoţitorului, trailerul ieşind lateral !!!

......Dou㒠imagini din aceeaşi sear㒠(nu sunt ele prea reuşite, nu m-am putut opri), pentru cine n-a avut ocazia s㒠ruleze pe sectorul de A1 de la Sibiu la Să’lişte......Eu vin spre Sibiu, dinspre racordul de la Să’lişte (de la "Prelate") ; prima este în tunelul dintre Să’cel şi Cristian, a doua este la ieşirea din tunel spre Cristian (este tunelul în care s-a dat acea "petrecere a constructorilor" la darea în trafic)..... Rulând prin zonă’, pentru scurt timp uiţi c㒠eşti în.....România !

Åži ca încheiere, cu poza de jos......



.....transportatorul olandez aduce să’ptă’mânal câte un vagon "pe şosea", dar aşa cum am precizat mai sus, vagonul e complet "ţiplat".
Pe data de 24.04.2014 am plecat de la Nă’dlac (eu cu o barc㒠pentru Ruse) şi un coleg de la alt㒠firm㒠de însoţire cu "olandezul" pentru Bucureşti....Am mers împreun㒠pân㒠la "Hornbach", ajutându-ne reciproc, mai ales pe Valea Oltului, la crearea spaţiului "vital" de siguranţă’.
Aceste vagoane se descarc㒠în Bucureşti, la Griviţa şi se intr㒠în Bucureşti de pe CB, la giratoriul spre Mogoşoaia la dreapta, dup㒠care iese pe undeva pe la Bă’neasa (Ikeea), prin faţ㒠pe la Casa Presei, apoi pe lâng㒠"Expo" ajunge la locul descă’rcă’rii la Griviţa. Totul dup㒠ora 22:00.
 
...din ce a afirmat colegul "Elf", vine natural o întrebare : de ce cu dedicaţie pentru M5 şi nu pentru M2 (dedicaţia s㒠fie dat㒠de vreo chestie de construcţie/proiectare sau sisteme noi de dirijare/control automat trafic) ???

Ai mancat un "e" - e Elef :)).
Eu imi asa imi aduc aminte.O sa caut poate mai gasesc niste articole din perioada cand au fost comandate.
M2 are/avea ramele Bombardier care nu sunt foarte vechi - momentan nu vad vreun motiv ca sa fie inlocuite.Logic era ca noile rame sa se duca pe M5.
Numai ca M5 nu o sa se termine chiar atat de repede asa ca banuiesc ca conducerea Metrorex a luat decizia sa le introduca pe M2.
Acum sunt 2 posibilitati;
1.Gabarit-ul este diferit intre M1,M2,M3 si M5
2.M1,M2,M3 si M5 au acelasi gabarit,dar Metrorex a semnat contractul fara ca sa se faca o verificare foarte atenta daca ramele CAF se incadreaza in gabarit.

Senazatia mea este ca M5 o sa ramana doar un apendic in cel mai bun caz de la Erorilor pana in Drumul Taberei, adica ceva in genul M4 si in cazul asta nu au nevoie de 16 rame pentru deservit.
O parte din ramele de pe M2 vor asigura completarea numarului de rame pe M1+M3(eliminarea ramelor Astra) si ce ramane va putea fi folosit pe M4+M5
 
Primele rame s-au adus pe calea ferata complete, de ce restul se aduc pe sosea?

Probabil ca pentru problemele de gabarit vor ramine vinovati comunistii ca n-au respectat normele. :evil: europene.
 
de ce restul se aduc pe sosea?
..... Dane, de se aduc pe şosea, înc㒠nu am reuşit s㒠aflu......
Ceea ce ştiu pân㒠acum, este c㒠firma româneasc㒠de transport are de adus (contractat) în total, undeva, la 26 de bucă’ţi....
Transportatorul olandez are undeva peste 100 de bucă’ţi de adus....
Privitor la faptul c㒠nu au mai fost aduse "pe şine", m㒠duce gândul la "asigurarea" de transport (gândindu-m㒠c㒠la noi vegetaţia a crescut în gabaritul liniei şi toate trenurile noastre le vezi "tatuate" cu tot felul de semne ră’mase de trecerea "printre boscheţi"). La aducerea pe şosea, fiind complet "ţiplate" sunt ferite pân㒠şi de apa ridicat㒠de pe carosabil de multele roţi ale trenului rutier şi cum spuneam mai sus, pe parcurs ne opream şi verificam starea "ţiplei", intervenind imediat cu band㒠adeziv㒠pentru reparaţii la protecţie......plus c㒠şoferii au grij㒠de "încă’rcă’tură’" ca s㒠nu le fie imputat㒠vreo daună’, lucru ce nu ne creaz㒠nici nou㒠(ca însoţitor şi deschiză’tor de drum) vreo stare de relaxare...."morcovul" este destul de mare........pân㒠la destinaţie !!

P.S. Scuze colegul "Elef" c㒠ţi-am pă’pat un "e"....viteza bat-o vina ! Semnează’, "Dimitro." !!
 
Este posibila expedierea si pe calea ferata in ,,ambalajul original" dovada fiind vagoanele Astra pentru Brazilia care merg in port ambalate exact ca astea pe sosea.
E adevarat ca pe sine au venit neambalate si au fost probleme.

http://portal.ro-trans.net/breaking-news-primele-2-trenuri-de-metrou-caf-au-intrat-in-romania/
 
S-a gasit si solutia :

http://www.timesnewroman.ro/politic/12278-nu-mai-taiem-din-peroane-metrourile-noi-incap-fara-probleme-in-statii-daca-sunt-unse-cu-margarina
 
catalin a spus:
Londra Dan :)

s-a spionat si copiat atat de mult ca la un moment dat a fost nevoie de aplanare pe calea MAE...Dupa 1989 specialistii din UK au venit special sa vada cat de mult s-au inspirat ai nostri. Si au gasit subansamble intregi copiate, doar ca reproduse cu materiale autohtone, mult mai slabe calitativ.

dar e alta poveste asta.

revenind la ramele cu pricina, enuntul lui Nelu e cel mai logic.

Un prieten mi-a indicat drept sursa de inspiratie pentru metroul bucurestean, metroul R1 din Praga.

http://farm4.staticflickr.com/3116/3160785832_6dfa3935b0_z.jpg?zz=1

Fiind in CAER pare mult mai plauzibil.
 
Dane, din CAER se importa, nu se copia...
Cunosti istorie moderna si stii ca Romania a importat licente din Vest, in mare masura, spre diferenta de multe tari din vechiul bloc estic.

Prin metrou e bine sa intelegi intregul ansamblu nu doar ramele.

propaganda comunista a cladit imaginea produsului 100% romanesc dar trebuie sa-ti pui singur intrebarea: cum a fost posibil in conditiile in care nu exista niciun precedent in tara...
Nu e lipsa de patriotism ci o gandire logica. Toti se inspira de undeva pentru ca roata e deja inventata si timpul era si atunci pretios ca si azi.

Daca e sa discutam strict de rame anumite voci zic ca la origine este o licenta DDR, si aia la origine mult inspirata ... Etc...etc. Vorbim evident de primele rame IVA. Mit sau nu, deja nu mai conteaza. Ramele IVA se indreapta deja spre capitolul istorie :)
 
E adevarat ca se importa nu se inspira. Inspiratia venea dupa import.
Noi am mai vorbit cindva despre doua poduri , cel de la Cernavoda si unu din SUA care seamana cu el, sau invers, dar legile fizicii sint aceleasi peste tot, asa ca podurile seamana intre ele.

Acuma e logic ca pentru IVA s-au inspirat de undeva ca nu puteau, asa pur si simplu, facem un metrou, sapam un tunel si bagam acolo un tramvai mai lat.

Sint de acord ca au copiat de undeva suficiente elemente, de la cineva cu experienta in domeniu. Noi vorbeam aici de la cine.

Probabil ca diverse moduri de executie si exploatare le-au luat de la englezi si astea nu se ,,vad" asa la suprafata mergind zilnic cu metroul, dar ca aspect, rama pare inspirata de la asta din Praga desi a mai fost o discutie undeva despre DDR de aceea am si scris prima data ca s-au inspirat din Berlin.

Acuma ele sint instorie, dar fac parte din istoria noastra, asa cum a fost.
Metrou IVA, autobuzele TV, Autobuzul, Rocar
Camioanele - SR, Bucegi, Roman Diesel
Tractorul UTB
si multe altele fara sa fiu nostalgic fac parte din istoria noastra, alaturi de Ana Pauker, deportarile in Baragan, industrializarea, colectivizarea, pionierii, Henry Coanda, Traian Vuia.

Asta e istoria noastra cu toate partile bune si rele.
 
Nu cred c㒠metroul nostru e copiat din Londra... ar fi trebuit s㒠aib㒠staţii din 300 în 300m dac㒠era aşa, nu mai zic de designul staţiilor, care nu aduce deloc cu cele din Londra.
Dar din URSS (şi din alte sisteme fă’cute cu tehnologie sovietică’, gen Budapesta sau Praga) sigur nu e, fiindc㒠ă’ia lucrau la mare adâncime. Åži dac㒠era fă’cut dup㒠model sovietic, acum aveam nişte trenuri fă’cute de MetroVagonMaş, nu de Astra Arad.

Oare cineva important s-o fi dus în URSS, a vă’zut metroul din Moscova, dup㒠aia s-a gândit s㒠fac㒠la fel dar ca s㒠nu se supere ruşii, s-a inspirat de la Londra? C㒠altfel... ruşii cred c㒠ne-ar fi vândut tot ce aveam nevoie cu drag㒠inimă’.

Poate din cauza asta, metroul din Bucureşti e singurul din lume care e obiectiv strategic şi în care nu ai voie s㒠faci poze (pân㒠şi în metroul de la Phenian poţi fotografia în câteva staţii)?