Vagon dinamometric CFR, AF Models

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
De indata ce am ajuns in posesia acestui vagon am trecut la o mini sedinta foto:




Finisarea este foarte buna, vagonul este vopsit mat, specific vagoanelor romanesti.
Vagonul se livreaza cu 8 bare de sustinere metalice care trebuiesc montate, pentru montarea acestora sunt necesare cateva gauri de 0,5mm, deoarece bara de pe interior nu are gaurile pozitionate corect.
Raza minima recomandata de producator este de 420mm.
 
Frumos vagonul acesta cat si cel de dormit! Stiti cumva de unde se pot cumpara, pentru ca nu le vad in magazinele online romanesti de trenulete ?
Numai bine,
Bogdan
 
Pentru specialistii în îmbă’trâniri:

(extras dintr-o foto www.railfaneurope.net , autor Că’tă’lin Ghiţ㒠26.09.2006)
 
din cate vad,fereastra de la WC este diferita si aeratoarele? deasupra ferestrelor par a fi in plus.in rest pare destul de bine realizat...
 
Cine are poze cu ambele parti ale vag dinamometric real, deoarece pe model numai pe o parte sunt acele aeratoare deasupra geamurilor.

Daca aveti ocazia sa luati acest vagon, va spun ca merita. :)
 
Salut....Fac un off topik imi puteti explica si mie ce inseamna vagon dinamometric??
Poate ca suna prostesc, dar habar nu am..... :(
 
Din cate stiu eu, acest vagon se pune imediat dupa locomotiva, si este urmat de o anumita garnitura.
Pe anumite tronsoane se masoara cu acea garnitura ce forte apar in cupla locomotivei. Dupa masuratori se stabileste ca un marfar de 30 cisterne nu poate merge pe un anumit segment cu mai mult de X la ora si cu o acceleratie de maxim Y.
 
Aeratoarele trebuie sa fie numai pe partea cu compartimentele. La culoar nu au fost.
Vagonul provine din transformarea unui vagon de persoane, cred ca un vagon cuseta/dormit.

La pagina 319 din volumul 2 din Istoricul Tractiunii Feroviare este prezentata compunerea unui convoi dinamometric.

Eu nu am vagonul acasa, cum este realizat la interior? E gol sau compartimentat?
 
Este fara indoiala un model frumos, poate si datorita epocii din care provine, cand vagoanele erau "pline" de nituri, trepte si alte detalii, care le diferentiaza de "netezimile" prezentului.

Un mic minus, cum s-a mai spus este bara interioara a usilor vagonului care nu are gaurile date corect, o tara preluata de la modelul de baza din care provine vagonul. Gaurile am reusit sa le dau cu un bold neincins, si doar presand cu atentie.



Am vazut in manual ca raza recomandata de lucru ar fi R2=420mm si am decis sa fac un test de "stres" pe R1=358mm



Raspuns: merge si pe R1

Vagonul are si compartimentarea interioara, geamurile fiind "astupate" cu carton


Cuplare apropiata:


Alte poze:

 
O intrebare adresata celor mai in tema:
A fost posibila la CFR o combinatie BR64 + vagon seria 32000 ?
Daca da, am putea avea o eventuala ceferizare de epoca III ?

 
Cateva tips-uri pt. imbunatatirea rulajului vagonului dinamometric:

- boghiurile contin niste "chestii" din plastic cu 4 carlige care inconjoara (si freaca) osiile; nu stiu care este rolul lor, dar se poate renunta fara nici un regret la ele;

- lagarele osiilor sunt lubrefiate cu vaselina - jos cu ea si pus in loc o micropicatura de ulei pt. mecanisme fine;

- nu prea ma impacam nici cu treptele lipite de port-cupla: boghiul freca de ele la viraje si era limitata si mobilitatea sa spre cupla; am dezlipit placuta cu treptele si am relipit-o deasupra capatului portcuplei (de portcupla, intre aceasta si podeaua vagonului; astfel, treptele sunt deplasate spre capatul vagonului cu cativa mm. N-o mai fi foarte "prototipic" da' macar boghiul nu mai bate in trepte si se poate apleca si spre capatul vagonului...

Rezultatul: rulaj impecabil, cred ca si pe R0 ! :D

O mica modificare si la manerele scarilor: ca sa nu dau alte gauri, din al 2-lea set am format manere mici, sub forma de "U" care sa se potriveasca gaurilor existente... Iarasi nu foarte prototipic, da' parca nici gaurile alea nu-s !
 
Vagonul deraiaza mai ales in curbe daca nu se fac modificarile enumerate de dac in postul de mai sus .
Sincer nu ma asteptam sa ruleze asa prost chiar si pe 420mm raza .
In concluzie ori il ti in vitrina asa prost facut ori daca vrei sa ruleze trebuie modificat .
Uite asa se strica renumele si se dezamagesc clienti .
 
Bine, de dat cu pietre putem da usor in orice. Daca si asta e prost facut ce sa mai zicem de Heris-uri....

Am avut ocazia sa studiez un astfel de vagon, si nu e nici pe departe "prost facut", ba chiar pot sa zic ca e bine facut. Cel putin pe sine piko ruleaza excelent.
 
O fi al tau mai bine facut si nu deraiaza poate , eu am sine tillig ellite si sare la fiecare curba .
Herisurile dupa schimbarea rotilor merg excelent cel putin ale mele , nu stiu la altii .