Vagon CFR Y/B-70 scara N - Minitrix 15371

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

In aceasta saptamana a fost livrat magazinelor setul Minitrix 15371, format din doua vagoane (un Y/B-70 B 20-50 al CFR in starea originala si un UIC Y MAV de Rába in starea din anii 1980). Setul face parte din garnitura D 262/263 "Orient Express" care mai contine si alte vagoane DB si SNCF (care vor fi livrate ulterior).

Modelul CFR este realizat pe baza matritei cunoscute Minitrix de UIC Y / Y/B-70 si este vopsit si inmatriculat corect pentru epoca IVb. Data de revizie este 1987 si placuta de destinatie este de asemenea corecta pentru trenul 262/263 intre Bucuresti Nord Gr.A. si Paris Est:

NH_Mzx_OrientExpress_CFR_MAV_net.jpg


Vagonul maghiar este si el imatriculat si vopsit corect pentru epoca respectiva, cu acoperisul gri deschis si nu gri mediu ca dupa 1989. Circula intre Budapest Keleti si Stuttgart.

Este vorba de al doilea vagon CFR in vopsirea albastra care apare la Minitrix in ultimii doi ani. Primul a fost WLAB-ul 70-50 Romvared care facea parte din setul Minitrix 15996 aparut anul trecut (alaturi de un WLAB DR/Mitropa si unul MAV/Utasellátó):

NH_Mtx_WLAB30_MAV_CFR_Mitropa_net.jpg


Aparitia nu poate decat sa ma bucure. Pana acum cei care doreau vagoane Y/B si UIC-Y produse la Görlitz trebuiau sa cumpere produse in serie mica de la RSM si KiskuN, acum exista si in serie mare.
 

CiprianSof

New Member
24 Iunie 2016
13
0
Salve, ce bine poate arata.La 70-50 se poate muta cosul sobei in locul corect? Imi poti arata te rog compunerea OE respectiva asa cum se putea vedea de la Bucuresti spre Ploiesti Vest incolo? Merci.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.222
206
galati
LOCATION
galati
Tot nu vor sa renunte la profilul de roata neghiob, de acum 100 ani, cand traiau cu impresia ca mult mai mare decat necesar este mult mai bun. Nici vagonul asta nu are nici o sansa pe sinele cod 55. Poate ma insel, dar din poze nu sant roti RP 25 ci tinichelele stiute de toti, pizza cutter. Cat i-ar costa oare programul CNC de se cramponeaza atat de modelul vechi de roti si le fac cu atata ardoare?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Gamitzule, profilul rotii e legat de sinele pe care le vand Minitrix, Fleischmann si compania. Atata vreme cat nu va exista un nou sistem la care sa se renunte la R1 de 192mm si macaze de 24 de grade nu va exista nici o roata noua. Daca vrei RP25 pe N cumperi osii din America sau de la Lück.

Eu acasa am Peco Code 55 si vagoanele merg perfect pe ele. E drept ca Peco a "trisat" si nu a reprezentat suruburile pe partea interioara a sinei. Pe Atlas Code 55 nu ar merge.

Ciprian, pentru compunere in RO intreaba-l pe Iasu'. Pe mine ma intereseaza doar de la Wien Westbf. spre vest, pana la Stuttgart sau eventual Straßburg. :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.222
206
galati
LOCATION
galati
Cred ca ar merge roti de la FVM, numai ca trebuie stiut diametrul si lungimea axelor. Am schimbat asa tot ce am avut pe modele de aici cu roti de plastic. Vagoanele arata bine si ar trebui luate pt DA-ul la N care intentionez sa il fac dintr-o Taigatromell. Ai spus corect peco trisat. Alta bazaconie. Cod 80 ingropat jumatate in patul de balast.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Cred ca Fox Valley nu are roti asa mari ca diametru. Insa Lück a facut cam sase versiuni pentru Minitrix, izolate pe o parte sau pe ambele ca RP25.

Peco a trisat insa chiar si asa arata mai bine decat o sina clasica code 80 sau vechile code 70 de la Shinohara.

Vagoanele arata bine si ar trebui luate pt DA-ul la N care intentionez sa il fac dintr-o Taigatromell.

Daca mai ai de unde. Setul cu vagoanele clasa CFR si MÀV se mai gaseste, cel cu dormitoarele e epuizat la producator de peste jumatate de an si doar pe Ebay mai gasesti cate un vagon la preturi exagerate.
 
  • Like
Reacții: gamitzu

Frank_L

Active Member
Trenulist
23 Octombrie 2013
197
170
UE, Germania
LOCATION
UE, Germania
Salut
Nici vagonul asta nu are nici o sansa pe sinele cod 55. Poate ma insel, dar din poze nu sant roti RP 25 ci tinichelele stiute de toti, pizza cutter.

I don't know if I understood the comment correctly. It is correct most of the wagons do not have an RP 25. And it would be nice if these were delivered with RP 25.
Nu știu dacă am înțeles corect comentariul. Este corect, majoritatea vagoanelor nu au RP 25. Și ar fi frumos dacă acestea ar fi livrate cu RP 25.

But that's not that important. These wagons run on Code55 and Code40. In normal function, the wheels are usually not visible. And it's dark under the car/wagon.
Dar asta nu este atât de important. Aceste vagoane rulează pe Code55 și Code40. În funcție normală, roțile nu sunt de obicei vizibile. Și este întuneric sub vagon.

There are other major problems. Height of the wagons or distance between the wagons. The height of the Minitrix UIC-Y are good. The large distances also come from the people who want to drive R1. Here you can buy shorter couplings.

Există și alte probleme majore. Înălțimea vagoanelor sau distanța dintre vagoane. Înălțimea Minitrix UIC-Y este bună. Distanțele mari provin și de la oamenii care vor să conducă R1. Aici puteți cumpăra cuplaje mai scurte.

AnsichtRaeder1.jpg

AnsichtRaeder2.jpg


Salut Frank
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Da Frank, cel cu vagoanele clasa CFR si MÀV se mai gaseste la DM-Toys, insa nu si cel cu cele trei dormitoare.

Imi place 21-90-ul albastru. Din pacate nu a circulat in schema asta niciodata, l-au modernizat acum mai bine de 10 ani si de atunci sta la Astra in hala sau in curte. Nu mai sunt sigur ce numar era, parca 21-90 023?
 
  • Like
Reacții: Frank_L