Vagoane Y pe TT produse de BTTB : respecta normele NEM?

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Am o curiozitate:
Vagoanele de calatori de tip Y (ep III - IV) la scara TT produse de fosta firma est-germana BTTB (Berliner TT Bahnen) respecta normele NEM?

Vagoane Y pe TT (BTTB)


Adica sunt la fel la "gramaj" si la alte caracteristici tehnice ce cele produse astazi de Tillig la TT? A imbunatatit ceva Tillig la acest tip de vagon?
Vagoane Y pe TT (Tillig)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

din cate imi amintesc, vagoanele Tillig/BTTB/Zeuke sunt produse incepand cu 1968-69 si, ca o prima problema, sunt prea scurte cu 8mm (nu respecta 24,5m la scara)

atentie, vorbim de modele de colectie, vechi, si este greu sa critici in 2008 un model fabricat cu 40 de ani in urma - sau macar gandit atunci. le mai putem reprosa un aspect nerealist in zonele usilor (aici pana si cele pe N Schicht aratau mai bine) si calitati de rulare proaste, mai cu seama cele de dupa nationalizarea Zeuke und Wegwerth KG in 1972.

modelele produse de Tillig mai recent au roti mai bune si ruleaza mai bine, insa nu se compara cu cele de azi...
 

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Horia,
Iti multumesc pt raspuns. Poate ca intrebarea pe care doream sa o pun am formulat-o de o maniera mult prea generala. Imi statea in minte sa intreb mai explicit urmatoarele chestii:
1) greutatea unui vagon Y de BTTB este identica cu cea a unui vagon Y de Tillig?
(nuantzare: chiar daca admitem ca un BTTB ar putea avea osii de metal +roti de plastic iar un Tillig osii de metal + roti de metal - de unde ar putea rezulta o greutate diferita - totusi, excluzand rotile , greutatea unui vagon Y de BTTB este identica cu cea a unui vagon Y de Tillig?
Mai explicit: vagoanele de Zeuke si / sau BTTB sunt cumva mult mai usoare decat cele de Tillig iar daca raspunsul este afirmativ rezulta automat ca vagoanele de Zeuke si / sau BTTB sunt mult mai predispuse la a deraia sau a avea un rulaj prost?
2) ce diferente existau intre vagoanele de Zeuke si BTTB; BTTB sunt inferioare din cate am mai citit dar cu ce in mod concret?
3)Ce vrei sa spui prin "calitati de rulare proaste"?
4) Tillig-urilesunt mai bune si la plastic sau dotari interioare ?

Intr-adevar miniaturizarea pe TT a Y-urilor de Bautzen este total nereusita in dreptul usilor - ca sa imi exprim o parere personala mi se pare de-a dreptul groteasca; acum un an cand vazusem primele Y-uri Schicht pe N m-am bucurat ca macar pe N au scapat de "macelarirea asta estetica".
Horia ,
crezi ca se poate - tehnic vorbind - remedia aceasta miniaturizare nereusita pe TT prin mijloace "home made" , de genul cum faci tu pe N si Savinii diverse cfr-izari?
 

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Horia_Radulescu a spus:
buna,

din cate imi amintesc, vagoanele Tillig/BTTB/Zeuke sunt produse incepand cu 1968-69 si, ca o prima problema, sunt prea scurte cu 8mm (nu respecta 24,5m la scara)
Observasem si eu de mult ca Y -urile pe TT nu respecta 24,5m la scara.
Practic putem vorbi si la TT de o existenta a unui fel de scara de genul celei de 1:100 la H0
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

cineva calculase ca Y-urile TT erau la 1/132,6, nu stiu daca chiar este asa... cine are unul acasa, sa-l masoare!

cand am tinut un Tillig in mana, mi s-a parut mai "greu" decat amnitirea pe care o am despre BTTB, insa este o parere pur subiectiva...