Vagoane tip Y de la Roco

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.120
2.779
Iași
LOCATION
Iași
Salut,

iata ca Roco a scos in sfarsit vagoanele Y, pentru inceput

DR cl 1/2
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Roco/1-4-001003-60011-0-0-0-2-4-2-0-gatt-gb-p-0/productzoom.html

DR cl 2
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Roco/1-4-001003-60012-0-0-0-2-4-2-0-gatt-gb-p-0/productzoom.html

CSD Liegewagen
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Roco/1-4-001015-74819-0-0-0-12-4-2-0-gatt-gb-p-0/productzoom.html

49.90 euro, cam scump pentru Roco.

Sper ca Roco sa nu calce pe urmele Tillig si sa scoata versiunea CFR din vagoanele de mai sus, vom avea parte iarasi de vagoane gresite.
 
Sunt si scarile:
http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/vuz-bac-csd/
 
Scarile se monteaza pentru curbe de la R3 in sus
Mai multe imagini cu CSD-urile gasiti aici, si o comparatie intre Roco si Tillig gasiti aici
Pentru poze cu variantele MAV clic aici si aici.
 
buna,

din pacate nici Modelleisenbahn München GmbH (Roco) nu a reusit sa reprezinte ramele geamurilor asa cum sunt in realitate...

macar ceva bun e in treaba asta: Tillig/Sachsenmodelle sunt cum sunt, Roco arata mai prost decat ne-am asteptat, pana la urma se lasa LSM convins sa faca Y-uri si Y/B-uri pe H0... :-D
 
Salut,

Adjudecand dupa poze "Y" de la ROCO sunt intradevar sub asteptari, adia daca reusesti sa il distingi de cel Tillig pentru cat este de slab.

Horia,

m-am uitat pe site la L.S. dar nu am vazut sa fi anuntat aceste vagoane desi ultima actualizare este din 3-01-2011.
 
buna,

pentru ca pana acum nu am hotarat nimic, insa vazand cum arata ce-a facut Modelleisenbahn München GmbH cred ca mai pot sa fac ceva munca de convingere... :lol:
 
Eu o sa raman la roco...din motive clare. Intrebarea mea este...cat de aproape sunt de modelele CFR? Ce modificari trebuie(exceptand vopsire)? Le vreau intr-o epoca cat mai timpurie, cam cand au aparut ele pe la CFR :)
Si cu riscul de a te supara Horia, nu imi da detalii de genu lungimea geamurilor de 0.33 mm in plus, ca oricum eu nu le vad(si nu ma intereseaza)...nu sunt pe domeniul meu...eu inteleg tranzistori, integrate si alte cele... :)
Toate cele bune!
 
buna Tyco,

nu e vorba de detalii, ci de impresia generala:

- razele de curbura ale ramelor ferestrelor si forma lor: gresita
- forma colturilor sasiului: gresita
- pozitia luminilor de sfarsit de convoi: partial gresita
- proportia ferestrei din usa de acces laterala: gresita

gresita, bineinteles, pentru un Y/B-70 de Bautzen, ceea-ce ar trebui sa reprezinte modelul.

este un nou "rasol" clar al Modelleisenbahn München GmbH, cam de acelasi nivel cu prototipul Railjet prezentat la Köln, cu primele imagini de la T2s... asta ca sa vorbim numai de "succesele" de pe H0.

las la o parte celelalte "succese", cum ar fi decodoarele lipite pe dos la setul "City Bahn" pe scara N, ca tot vrea Tyco sa-i vorbesc de electronica ;-)

socotind ca avem de-a face cu un asa zis "concern" care isi vinde toate matritele la societati de investitii si dupa aceea le ia in leasing la pret dublu, care lucreaza cu 85% capital extern, care are vanzari pentru primele trei trimestre din 2010 la jumatatea nivelului din 2009 si care trebuie sa dubleze beneficiile pana la vara, astept cu interes ca firma sa declare insolventa, pesemne chiar la Nürnberg sau imediat dupa aceea! :-D

din partea mea, o merita pe deplin.
 
Pai atunci ai face bine sa ii convingi nene Horia pentru binele nostru comun :lol:
Si in cazul asta ar trebui sa cautam documentatie calumea.
 
buna nelutu,

documentatia "ca lumea" (adica planurile si fotografiile de fabrica de la Görlitz) exista si se afla de cativa anisori buni la "persoanele direct interesate" :grin:
 
dealtfel, aceeasi "documentatie calumea" a avut si Modelleisenbahn München GmbH si chiar si Tillig in privinta vagonului WL UIC Y; insa nu ajunge documentatia, mai trebuie sa ai si constructori 3D "ca lumea" si sa nu-i platesti cu prastia, ci asa cum se cuvine.

in fine... dormi asa cum iti asterni.
 
intrebarea mea e: au de gand sa scoata si versiunea cfr? de ceferizat clar ca nu merita, atat timp cat nu se face ceferizarea "in regie proprie".....
 
"versiunile" CFR, ca avem cu lopata ;-)

probabil ca vor aparea, piata exista... insa intre un model TA 95% corect si unul Tillig sau Roco 75% corect, la acelasi pret, alegerea mi se pare clara...
 
Horia, vezi cum faci si insista cu DWA-urile la L.S.Models.


Acuma revenim la Y-uri.

Sa zicem ca se gaseste cineva sa faca vagoanele CFR corecte, asta inseamna sa faca carcasa noua.
Actualele medele nu sunt bune pentru CFR, modelele DR, MAV, CSD au mai multe aerisiri pe acoperis, grilele de aerare de pe partea culoarului cu lamele orizontale si nu verticale (Y/B-urile CFR din 1982-1985 erau singurele care aveau asa ceva) si mai sunt cateva diferente la agregatele de pe sasiu.

Cum inca suntem prea mici pentru a impune fabricantului realizarea corecta a vagoanelor vom avea parte in continuare de vagoane incorecte.

Exemplu, cate vagone CFR ep IV cl 1/2 tip Hecht fabricate de Brawa se vor vinde ?
Brawa mai jos de 300 modele nu face, un vagon costa 70 euro.


Daca socotim tipurile de vagoane Y avem 3 familii mari:

- versiunea originala, albastru-otel cu acoperisul gri - din anul 1982

- versiunea albasta indigigo cu dunga alba oblica - din anul 1992

- versiunea actuala albastru deschis - din anul 1998

La aceste 3 variante generale se adauga alte mici variante.
Cateva exemple pentru 19-50;20-50;39-50;59-50;60-50;70-50 :

- vopsire albastru-otel cu acoperisul gri – 1983
- vopsire albastru complet - 1988
- vopsire albastru complet inscriptii galbene - 1988
- vopsire verde inchis - 1990
- vopsire albastru indigo cu dunga oblica alba – 1992(2 variante logo CFR) -
- vopsire albastru deschis -1998
- vopsire albastru deschis cu dunga alba longitudinala -1998
- vopsire rosu inchis cu acoperisul gri fara dunga longitudinala alba – 2000
- vopsire rosu inchis cu acoperisul gri cu dunga longitudinala alba – 2000


Daca socotim toate tipurile originale de vagoane Y se ajunge la peste 30 inmatriculari si vopsiri diferite.

P.S.
Nu am pus la socoteala vagoanele care au fost modernizate din Y-uri!
Seria 19-76 ; 20-76 ; 19-83 ; 20-83.
 
Ca tot pomenea in mod justificat Horia de Y-urile Roco si Tillig 75% corecte..
Daca ne uitam la vagonul de dormit (WL) tip Y al PKP ,cod Roco 64820, nu ne putem bucura pe deplin in perspectiva unei ceferizari dar totusi nu pot sa nu remarc faptul ca un astfel de vagon, care s-ar putea ceferiza intr-un vagon de dormit seria 60-41, are cele 6 aeratoare in pozitii 85-90 % corecte daca imi este permisa exprimarea...
Evident e de lucru, mai trebuie schimbate si boghiurile cu MD33... si altele
Iata aeratoarele la un 60-41
Foto de George Tofan
 
20-80 DR ep. IV


(foto: Drehscheibe Online)

WLAB 70-41 MAV ep. V



(foto: railfaneurope.net)

19-30 MAV ep. V


(foto: railfaneurope.net)

OT:
WLAB 64-40 Tillig ep. IV

 
buna Paul,

urat mai e vopsit acoperisul la WLAB-ul MAV... ce naiba, le era asa de greu la Arad sa-l mascheze ca lumea spre capete la vopsire? :roll:

la fel si manerele de pe acoperis, montate inegal... vorbim de un vagon de 50 de Teuro, nu unul de 19,95... :-(

macar ferestrele au raze cu curburi mai apropiate de original decat la Tillig...

la vagonul DR (Ost) rama ferestrei opusa toaletei pe partea cu culoarul este intr-o culoare gresita: sau e versiunea originala, si atunci are un montant fix pe mijloc, sau nu are montant insa atunci sta intr-un cheder de cauciuc...
 
Salut Horia,
Pe mine ma deranjeaza cel mai mult faptul ca si acum figureaza pe site-ul Roco ca vagoanele MAV sunt epoca IV. Mai mult, pe desenul WLAB-ului apare inscriptia in limba rusa iar in realitate sunt vagoane epoca V cu ultima revizie in 2001 respectiv 2004.
In Europa de Est aceste vagoane sa gasesc si la preturi sub 50 Euro si aici nu ma refer la promotii sau preturi pentru clienti fideli.