Vagoane straine in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vagon rusesc, parcul comun OWP, surprins in 1972 , nu stiu unde. Poza a fost la vanzare pe ebay.co.uk
Al doilea vagon, dupa locomotiva , are si el aer de strain.

50.390  1972.jpg

Model la 1:87 exista la SDV Model, in kit, ambele variante, cu si fara platforma de frana. Parca Iasul avea un "rus" ceferizat, cu platforma de frana.

 
Ultima editare:
Vagonul standard CCCP de 20 tone. In romania era intalnit atat ca vagon CFR cat si ca vagon rusesc.
Eu am facut varianta CFR, cu platforma de frana, ep 3. Pentru o aroganta as vrea sa fac un vagon de captura, un inscriptii in rusa si germana.

DSC_0385.jpg

Al doilea vagon, dupa locomotiva , are si el aer de strain.
Cred ca e un vagon BDZ. Iata si varianta color. poze tot de pe ebay.co.uk.


CFR Romania Railways Steam Loco 50 390 Valea 1968.jpg
CFR Romania Railways Steam Loco 50 390 1968.jpg
 
Inca un "rus", pe boghiuri, in 1963. Poza a fost la vanzare pe ebay.de

50.322 von 1963 cu vagon rusesc.jpg

Model la 1:87 avem de la Konka (desi cel din imagine pare a avea platforma de frana). Tot de la Iasu avem si unul CFR.

 
Konka nu face cu cabina/platforma de franar. Am gasit la Bergs un model bun (pentru mine bun inseamna bun de ceferizare).

258_5886fea68e981.jpg

Si Konka ceferizate.


Aici cred ca vagonul este in parcul CFR


Vagon de 50 tone.
Vagoanele au fost fabricate la 23 August Bucuresti in anii 1950 si la Astra Arad Romania in anul 1946.
Vagon CCCP, numar 785-737, fabricat la 23 august Bucuresti in - IV. 1950.



foto din lucrarea - "Constructia si intretinerea vagoanelor de cale ferata 1950"

LE

modelele KONKA inainte de ceferizare










 
Ultima editare:
Unul care nu e pozat in tara dar a ajuns in romania se primeste?

12 April 1919.
Vagon TP 2, USA in Paris.

"Paris, France. Two of the large American freight cars which the American Red Cross loaded with food and supplies and dispatched to the relief of Roumania. This picture was taken just before their departure, at American Red Cross Warehouse #3, Paris"

"DONATIE POPORULUI ROMAN PRIN MAJESTATEA SA REGINA ROMANIEI DE LA CRUCEA ROSIE AMERICANA"

01268v.jpg

sursa foto - American National Red Cross photograph collection (Library of Congress)

Conversie model Ree-Modeles
 
De la Trotskee, de pe ebay.co.uk, avem un alt strain, probabil apartinand DB.

50.912 la Oradea in 1971

50.912 Oradea 1971 crop.jpg

Model avem de la Roco, cod 46742 este cel din imaginea de mai jos, un Glmms 61 DB, epoca III.

Glmms.a.JPG
 
Vagoanele cu pereti culisabili sunt documentate fotografic pe liniile CFR, iar in arhiva Agerpres se gasesc imagini cu acest tip de vagon, la inundatiile din 1975, in Ilfov.

Inundatii 1975 Ilfov.jpg

Inundatii 1975.jpg

Sau in varianta cu sasiu decupat, cu un planor YAR, la Ghimbav, an si autor necunoscut (pentru mine), imagine gasita pe un site care nu mai functiona in ultimul timp si l-am sters de la favoriti.

Planor YAR la Ghimbav.jpg

Si o varianta color, de la Trotskee de ebay.co.uk, la Oradea in 1968

150.211 Oradea  1968 pereti culisabili.jpg

Modele la H0 avem de la Roco, pentru vagonul agatat in macara, dupa inundatii si anume Roco 47423. Tampoanele difera, are si "biscuitele" DB, insa merge, cu un ochi mai inchis. Cum eu am varianta cu 3 pereti, nu se cade sa pun poza aici si avem o imagine de pe mobadaten.de:


Pentru varianta cu planorul, cu sasiul decupat, avem ca exemple Fleischmann 5335 sau Brawa 48963 de pe reisezugwagen.eu:


Cel din urma exista si la N, Fleischmann 833503, de exemplu :

 
  • Like
Reacții: AdyAero
Vezi ca acela din pozele cu inundatiile e litera T cu acoperis si pereti culisanti, nu numai cu pereti culisanti adica litera H.

Cel de la inundatii e un Tbis 870 (fost Klmmgks 66).

Cel incarcat cu planoare de import e un Hbi(q)s(s) 297 sau un Hbis 299, insa se vede prea putin din el ca sa-mi dau seama exact.

Cel din poza color e tot un T, insa unul scurt fara intaritura, probabil un Tis/This 858.

"Biscuitul" DB nu are cum sa apara in pozele de la inundatii, pentru ca nu se aplica inca. S-a aplicat pe vagoane de calatori incepand cu 1956 si pe cele de marfa dupa 1974, in afara de unele exceptii.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Si inca o precizare: familiile H si T au o gramada de "membri" foarte asemanatori insa cu diferente mici si uneori foarte subtile. Acum cam doi ani am scris un articol de 12 pagini in NBM pe tema asta.

De exemplu "vagoanele universale" Tbis Bauart SAEG ale SBB sunt la prima vedere identice cu Tbis 870 ale DB, insa daca le iei "la bani marunti" vei gasi o gramada de diferente.
 
"De aia îmi place mie să lucrez cu intelectuali..."

Mulțumesc pentru completari, Horia. Ştiam că povestea despre " culisanți" este mai amplă, însă n-o știam toată.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu