Vagoane restaurant-bar CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Asemenea cuvinte din partea ta sunt un vot de incredere si o stacheta la care sper sa se ridice cat mai multi dintre cititorii/participantii acestui forum.

Multumim Domnule Serban,
 
buna baieti,

@ Serban, ma alatur lui catalin si tin sa precizez ca principala sursa de inspiratie in munca pe care o facem au fost lucrarile tale, deci mii de multumiri! ;)

de remarcat ca, fata de WR-urile est-germane din epoca, care sunt mai scunde si mai scurte (25200 LÜP, 4200 H) ca sa incapa pe ferryboat-uri spre Scandinavia) cele ale CFR respecta UIC/OSShD Y/B; amenajarea interioara este identica!
 
Horia_Radulescu a spus:
ma alatur lui catalin si tin sa precizez ca principala sursa de inspiratie in munca pe care o facem au fost lucrarile tale, deci mii de multumiri! !
Multumesc si eu, sa nu-l uitam insa pe Dl. Ilie Popescu (lucrarea sa "Enciclopedia cailor ferate", o lucrare cu adevarat enciclopedica si unica in acelasi timp, este deja la tipografie !)
 
Serban a spus:
Vagoanele restaurant seria 51 53 8842 000-9 pana la 029-8 (30 buc.) au fost construite in anul 1969 in R.P.U. (Republica Populara Ungara) !!! Par a fi construite dupa licenta est germana, poate la Gyor sau la Budapesta ???
Vagoanele de dormit seria 51 53 7069 000-7 pana la 049-4 (50 buc.) constructie RDG intre anii 1965 - 1966.
Vagoanele de dormit (clasa I-a) seria 51 53 6041 051-5 pana la 110-9 (60 buc.), constructie RDG 1971 - 1973

Domnule Serban (ca sa folosesc formula lui Catalin),
Ne-ai prezentat niste informatii inedite. Printre cei care asteptam astfel de informatii ma numar si eu si iti multumesc.
Vreau sa te intreb si eu despre trei aspecte:
1) de ce seria 60-41 incepe de la nr 051 si nu de la nr 001?
2) de ce seria 60-41 are boghiuri Minden Deutz ca de altfel si 88-42?
3) exista vreo poza cu Vagoanele de dormit seria 70-69?; n-am auzit niciodata de asemenea serie si sunt extrem de curios sa vad o astfel de poza .
 
Ma bucur ca informatiile au fost de interes. Referitor la intrebari:
1) De la 000 la 050 erau inmatriculate vagoane de constructie veche (anterior anului 1960). De mentionat ca pe vremea CFR-ului adevarat, inmatricularea vagoanelor incepea cu 000 si nu cu 001.
2) ???
3) Eu nu am nici o fotografie cu astfel de vagoane. Poate din noroc sa apara in fotografii cu trenuri/locomotive mai vechi.
4) va rog uitati de formule, pe forum suntem doar pasionati de trenuri, indiferent de varsta, functie, etc.
 
O provocare. Ce ziceti de acest resaturant :



Din filmul Reconstituirea,anul 1969.

O fi tot un fost vagon unguresc?
 
Salut,

cine stie cate locuri sunt in vagonul Bar/Bistro WRlee 89-76?
Nu gasesc poze cu interiorul.

Multumesc.
 
Gam3 a spus:
Salut,

a�a cum zice �i numele subiectului a� dori sa dezvoltam si acest subiect.

Asa ca cine are poze, link-uri catre alte subiecte, date despre aceste vogoane poate ajuta la dezvoltarea subiectului.

Si sa avem un punct de la care sa plecam, un scan dupa un catalog Mecano ExportImport:



Nicaieri in catalog nu se specifica de la ce vagon e interiorul, dar eu parca tin minte ca asa erau vagoanele restaurant CFR. Cred ca e de la un 88-42 asa ca aici:

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/4127.jpg

E defapt de la un 85-47 provenit din 21-47..
 
nu, nu este.

85-47 aveau cutia de "suburban" de la 11/21-47 si 11/21-60.

poza arata unul din 88-42 000-029 produse in RPU in 1968-69; interiorul este complet diferit de 88-42 030-048 produse la Arad 10 ani mai tarziu!

interiorul vagonului maghiar, cu "elipsa" de inspiratie Bautzen si "profilul humanoid" a la le Corbusier apare in multe poze din epoca cu 88-42 fabricate la Gyor!
 
nu numai la Arad...

cel verde de la Arad insa nu este unul din seria originala 000-029, ci unul de IVA de dupa 1978!

din seria originala, 021 circula inca pe IC in anii 1995-96 (vopsit in rosu) si mai apoi la inceputul anilor 2000 pe rapid si accelerat, vopsit in albastru deschis!
 
ei, uite, cand se va face la Pascani la Remar muzeu ma duc la Vatican si-mi depun candidatura pentru postul de papa, si nu sunt nici macar catolic :D

cele mai multe 88-42 s-au casat fara mila, cateva IVA au supravietuit, precum acela modernizat la sange (046) pana recent sau poate ca mai exista inca si acum...
 
Pai tocmai, ca sa nu se mai caseze, distruga, ar trebui sa gasim o solutie. Poate vreo primarie sa fie cooptata, sa puna la dispozitie spatiul pentru un muzeu feroviar, in colaborare cu noi. Noi sa avem un ong la fel cei de la transira iar primaria respectiva sa puna la dispozitie terenul pe care sa instalam niste sine si sa aducem modelele salvate de noi. Ar fi o treaba. Daca nu, ramane varianta depozitarii prin curtile noastre a cate unui vagon, locomotiva, etc. Singura piedica in cazul asta ar fi probabil costul mare de transport. In definitiv, si asa e bine, ca daca nici in curtea unui pasionat un vagon sau o locomotiva nu se afla sub protectie absoluta, atunci unde? E o idee. Astept un raspuns constructiv.
 
Daca nu, ramane varianta depozitarii prin curtile noastre a cate unui vagon, locomotiva, etc.

va urez mult succes in demersul vostru.

ce-ar fi insa ca, pe langa aceste initiative sa fie sprijinite cele care deja exista... loco de patrimoniu sunt destule si daca n-ar fi o mana de oameni inimosi si pusi pe treaba s-ar fi dus de mult dracului mancate de rugina...

vreti sa ajutati, la depoul Dej sau la Sibiu e nevoie de ajutor... dupa aceea va puteti gandii ce sa puneti prin curtile voastre, oameni buni.
 
Dupa cate am inteles din discutiile de pe forum, acolo se ocupa cineva de acea locmotiva. Ce altceva am putea face? Daca s-ar stringe niste bani, as cotiza. Daca e de mers pina acolo, e putin cam departe de mine locatia.