Vagoane pentru verificarea podurilor bascule.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.084
2.667
Iași
LOCATION
Iași
Vagoane pentru verificarea podurilor bascule.
Aceste vagoane sunt necesare pentru verificarea podurilor bascule, folosite la cantarirea vagoanelor de marfa.
Vagoanele pentru verificarea podurilor bascule sunt amenajate din vagoane de marfa descoperite pe 2 si 4 osii, fiind incarcate cu cupoane de sina, cu greutate bine stabilita si verificata. Aceste cupoane de sina sunt asezate in compartimente speciale, inchise cu capace speciale, prevazute cu balamale si incuietori.

Deoarece vagonul circula in permanenta incarcat, s-au suprimat o serie de piese din instalatia de frana normala, si anume schimbatorul gol-incarcat, robinetul de alarma, etc.

Intretinerea in exploatare a podurilor bascule se realizeaza cu vagoane ateliere, care permit efectuarea la fata locului a reparatiilor elementelor de poduri bascule. Vagoanele pentru verificarea podurilor bascule sunt obtinute din amenajarea unui vagon de marfa descoperit pe 4 osii. Cutia vagonului este divizata functinal in 3 compartimente, si anume: casa (spatiul) macaralei, atelierul si compartimentul social.
Vagonul este prevazut cu instalatie de frana automata, cu instalatie de incalzire centrala (soba) cu apa calda si instalatie de iluminat electric dubla.

Bacau 2011

scuze de stalp dar chiar nu am alta poza mai buna

La Brasov in 2010


La Apahida in 2003

foto - interesantul

Dou㒠vagoane etalon în Floreşti Prahova
2hyewir.jpg

foto Desiro256 - http://www.forumtrenuri.com/t169p170-vagoane-marfa
 
Astfel de vagoane am vazut si la Timisoara in 2010. Din pacate greu de fotografiat.

Pe un vagon scrie Sectia TCM Regionala CFR Timisoara.



UYAV 80 53 CFR 9830 000-6


Si la Bucuresti sunt(erau) 2 vagoane etalon.
UYVB 40 53 CFR 9511 010-1 si 80 53 CFR 9811 017-3. Apartin de Agentia Regionala Marfa TCM, Sectia TCM Bucuresti,Atelier AMC, statia de domiciliu Bucuresti Basarab.
 
Corespondentul la H0 pare a fi modelul de la Roco:



Intrebare...inainte sa fie vagoane etalon, care era viata lor?
 
Salut Cosmin, mai cercetez sa vad ce erau inainte.
Ce lungime si ampatamnet are modelul? Pe cel real de la Bicuresti parca ar scrie 10.70 m distanta intre tampoane.
 
Modelul are 124 mm lungimea peste tampoane si 68,8 ampatamentul. La lungime este pe aproape, 1 mm in plus sau in minus este tolerabil. Ramane de vazut cum este cu ampatamentul.

Uite ce am gasit despre vagoanele etalon:

http://www.inm.ro/pdf/2006-04-modernizarea-bazei-de-etaloane-nationale.pdf

Acolo scrie ceva de 11 m, insa cred ca lungimea respectiva este mai mult cu caracter informativ, fara sa tina prea mult la exactitate.
 
Momentan nu am gasit nimic. Cel pe boghiuri pare variana scurta a vagonului CFR N.TIISFF 305xxx, pe 6 osii. Vagonul N.TIISFF are 14.240 m lungime peste tampoane si 8.20 distanta intre pivoti.
Se poate face CFR N.TIISFF 305xxx din Liliput, ei au platforme cu 6 osii. Trebuie sa caut.
 
Oare sa fie aceste vagoane ramase la noi dupa razboi?Sau sunt ceva mai recente...? Vagoane pe 6 osii gasesti si la Roco,ramane de vazut daca se pupa la dimensiuni.
 
Buna Cosmin,
despre vagoanele pe 6 osii CFR.
Au fost fabricate la Uz. Flamura Rosie Arad in 1949, lungimea din tampon in tampon 13.30 m, distanta intre pivoti 7.20 m. 50 buc
Fabricate la Uz. Flamura Rosie Arad in 1952, lungimea din tampon in tampon 14.24 m, distanta intre pivoti 8.20 m. 180 buc.
Si 10 bucati diferiti fabricanti. Astea sunt cele ramase la CFR, erau cu 7 cifre.