Primele vagoane au intrat în parcul CFR după anul 1879. În 1881 erau 39 vagoane pentru porci, seria J 5001-5040 fabricație Linke-Hofmann Lauchhammer, la 1889 erau 110 vagoane, încadrate în seria I. 5100-5110. Dintre care 28 vagoane erau cu frână și 82 fără frână.
În anul 1890 parcul s-a mărit cu 25 vagoane. S-a schimbat și numerotarea vagoanelor fiind încadrate în seria J. 11866-12000. Dintre care 31 vagoane erau cu frână și 104 fără frână. Vagoanele erau de culoare cenușie cu lungimi diferite, 8,400 / 7.085
Ca proveniență erau vagoane fabricație:
Breslauer Actien-Gesellschaft 1880;
Actien-Gesellschaft Görlitz 1882;
Simmeringer Waggonfabrik 1879 primite de la linia Ploiesti - Predeal.
Vagoane reconstruite în atelierul Pașcani, 1883 și vagoane fabricație Oldbury Birmingham, primite de la linia Lemberg-Cernăuți-Iași.. Aceste vagoane aveau lungimea de 7.745 m si ampatament 3.48 m
Situația pe ani:
În parcul din 1881 figurau 39 vagoane
În parcul din 1889 figurau 110 vagoane
În parcul din 1890 figurau 135 vagoane
În parcul din 1902 figurau 135 vagoane
În parcul din 1905 figurau 124 vagoane
În parcul din 1915 figurau 124 vagoane
În parcul din 1936 figurau 479 vagoane.
În parcul din 1941 figurau 458 vagoane (27 vagoane cedate catre URSS și ? MAV)
La 29 octombrie 1944, 13 vagoane au fost cedate URSS
Vagoane intrate în parcul CFR dupa WWI:
Vagoane proveniență MAV fabricate în perioada 1883-1915
Vagoane proveniență KKStB fabricate în perioada 1884-1912 (182 bucați)
Vagoanele au fost descrise in manualele/lucari CFR
"Şi pentru transportul animalelor mici (oi, capre şi în special porci) utilizarea vagoanelor de marfă acoperite obişnuite s-ar face cu un randament redus, deoarece înălțimea mare a cutiei ar fi folosită numai în mică parte. Din acest motiv, şi pentru asemenea transporturi, se folosesc vagoane speciale, la care prevăzându-se o a doua podea se creiaza două etaje şi vagonul işi dublează astfel capacitatea de incărcare. Si la aceste vagoane, încărcându-se multe animale, este necesară o foarte bună aerisire și în acest scop, învelisul pereților nu este continuu, ci se lasă goluri între scândurile care formează acest inveliş.
După cum se vede și aici există o carcasă metalică solidă prevăzută cu un acoperiş obişnuit. iar la mijlocul înălțimii cutiei un număr de traverse metalice, fixate între doi stăpi de la cei doi pereți laterali, susțin podeaua de lemn (din scânduri de 45-50 mm grosime) a etajului superior. Pereții sunt executați din scânduri cu spații între ele, iar pentru a proteja aceste scanduri de a nu fi roase de animale, ele sunt imbrăcate pe partea dinspre Interior şi pe margini cu tablă de fier zincată. In ambi pereți laterali, se găseşte la fiecare etaj, câte o mică uşă rulantă pentru încărcarea si descărcarea animalelor. Pentru alimentarea animalelor se montază în ambele etaje, lângă pereții laterali, în sensul longitudinal al vagonulu, jghiaburi metalice. Acestea se execută în diferite construcțiuni."
Poze.
E. 812513. Fabricatie Königsfeld Brünn 1899
Din seria 812000-812599. Foste vagoane KKStB. Vagoane cu 4 pereți/panouri pe o parte.

Dimensiuni vagoane foste MAV
varianta vagon cu frănă de mănă

varianta vagon fără frănă de mănă

EF 811605. Fabricație Ganz es Tarsa Budapest 1893

EF 816505. Fabricație Ganz es Tarsa Danubius în 1912.

Turnu Severin 1983.
Tren format din vagoane Heks

sursa foto https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8199180,8199247
Vagoanele seria Heks (serie veche EW) au fost transformate din vagoanele de marfă acoperite seria GDDF la Uzina Mecanică Material Rulant București Triaj începand cu anul 1964.
În anul 1890 parcul s-a mărit cu 25 vagoane. S-a schimbat și numerotarea vagoanelor fiind încadrate în seria J. 11866-12000. Dintre care 31 vagoane erau cu frână și 104 fără frână. Vagoanele erau de culoare cenușie cu lungimi diferite, 8,400 / 7.085
Ca proveniență erau vagoane fabricație:
Breslauer Actien-Gesellschaft 1880;
Actien-Gesellschaft Görlitz 1882;
Simmeringer Waggonfabrik 1879 primite de la linia Ploiesti - Predeal.
Vagoane reconstruite în atelierul Pașcani, 1883 și vagoane fabricație Oldbury Birmingham, primite de la linia Lemberg-Cernăuți-Iași.. Aceste vagoane aveau lungimea de 7.745 m si ampatament 3.48 m
Situația pe ani:
În parcul din 1881 figurau 39 vagoane
În parcul din 1889 figurau 110 vagoane
În parcul din 1890 figurau 135 vagoane
În parcul din 1902 figurau 135 vagoane
În parcul din 1905 figurau 124 vagoane
În parcul din 1915 figurau 124 vagoane
În parcul din 1936 figurau 479 vagoane.
În parcul din 1941 figurau 458 vagoane (27 vagoane cedate catre URSS și ? MAV)
La 29 octombrie 1944, 13 vagoane au fost cedate URSS
Vagoane intrate în parcul CFR dupa WWI:
Vagoane proveniență MAV fabricate în perioada 1883-1915
Vagoane proveniență KKStB fabricate în perioada 1884-1912 (182 bucați)
Vagoanele au fost descrise in manualele/lucari CFR
"Şi pentru transportul animalelor mici (oi, capre şi în special porci) utilizarea vagoanelor de marfă acoperite obişnuite s-ar face cu un randament redus, deoarece înălțimea mare a cutiei ar fi folosită numai în mică parte. Din acest motiv, şi pentru asemenea transporturi, se folosesc vagoane speciale, la care prevăzându-se o a doua podea se creiaza două etaje şi vagonul işi dublează astfel capacitatea de incărcare. Si la aceste vagoane, încărcându-se multe animale, este necesară o foarte bună aerisire și în acest scop, învelisul pereților nu este continuu, ci se lasă goluri între scândurile care formează acest inveliş.
După cum se vede și aici există o carcasă metalică solidă prevăzută cu un acoperiş obişnuit. iar la mijlocul înălțimii cutiei un număr de traverse metalice, fixate între doi stăpi de la cei doi pereți laterali, susțin podeaua de lemn (din scânduri de 45-50 mm grosime) a etajului superior. Pereții sunt executați din scânduri cu spații între ele, iar pentru a proteja aceste scanduri de a nu fi roase de animale, ele sunt imbrăcate pe partea dinspre Interior şi pe margini cu tablă de fier zincată. In ambi pereți laterali, se găseşte la fiecare etaj, câte o mică uşă rulantă pentru încărcarea si descărcarea animalelor. Pentru alimentarea animalelor se montază în ambele etaje, lângă pereții laterali, în sensul longitudinal al vagonulu, jghiaburi metalice. Acestea se execută în diferite construcțiuni."
Poze.
E. 812513. Fabricatie Königsfeld Brünn 1899
Din seria 812000-812599. Foste vagoane KKStB. Vagoane cu 4 pereți/panouri pe o parte.

Dimensiuni vagoane foste MAV
varianta vagon cu frănă de mănă

varianta vagon fără frănă de mănă

EF 811605. Fabricație Ganz es Tarsa Budapest 1893

EF 816505. Fabricație Ganz es Tarsa Danubius în 1912.

Turnu Severin 1983.
Tren format din vagoane Heks

sursa foto https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8199180,8199247
Vagoanele seria Heks (serie veche EW) au fost transformate din vagoanele de marfă acoperite seria GDDF la Uzina Mecanică Material Rulant București Triaj începand cu anul 1964.