Vagoane pentru biciclete

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am vazut zilele trecute cand baleiam forumurile in cautarea de imagini cu vagoane, cateva vagoane speciale, prevazute cu spatiu pentru transport biciclete, pe care le-am identificat dupa desenele de exterior. Evident erau prezente prin garile vecinilor nostrii europeni.
Se pare ca si pe la noi se va practica acest lucru, intr-o incercare pe care eu nu pot sa o calific decat laudabila de a imbunatati confortul in transportul de pasageri.
Poate in timp, imaginea acestuia se va schimba in bine, multa lume asociind transportul de persoane pe calea ferata cu vagoanele insalubre si mirosul de toalete a trenurilor de navetisti. De fiecare data incerc a le explica faptul ca exista si altfel de vagoane, dintre cele care ofera conditii foarte civilizate de transport, asa ca incetul cu incetul este posibila o imbunatatire a imaginii si chiar a starii de fapt.

Fara prea multa vorbarie, iata si linkul cu pricina, unde se gaseste articolul referitor la aceste tipuri de vagoane.
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/815211/Vagoane-cu-pedale/
 
O sa ramai surpins dar in automotoarele RegioTrans am surpins cum urcau calatorii bicicletele in prima incapere dupa postul de conducere ,incapere destinata special pentru biciclete si bagaje voluminoase , am intrebat nasul' daca trebuie sa plateasca suplimentar pentru ele , a zambit si a spus ca nu se iau taxe suplimentare pentru biciclete doar pentru bagaje mai grele de 20 kg :confused:
Inca un mod in care face concurenta CFR :D
 
Salut in prezent exista un astfel de vagon pe un rapid 374 ce pleaca din bucuresti pe directia brasov alba iulia arad curtici si de acolo spre budapesta.acesta are atasat un vagon de biciclete in coada anume cel din poze

partea proasta este ca l-au atasat de rapid deci preturile la bilet plus pretul transportului bicicletei lasa de dorit.Deocamdata se prefera sa se mearga cu personalul pentru ca nu costa nimic sa iti pui bicicleta in el.(cel putin asa sustin prietenii mei care merg cu bicicletele sa se dea pe munte)
 
vagonul albastru de mai sus pentru biciclete nu circula pe Pannonia 374 , 375 intre Curtici si Bucuresti pentru ca nu l-am vazut pe acest tren de cativa ani buni. poate circula pana la granita. Acelasi tip de vagon circula acum cativa ani buni pe Rapidul Muntenia.

biciclete multe gasiti in trenul Personal 3001 Buc.Nord - Brasov dar si pe Rapidul 374 Pannonia. Daca la Rapid urca 2-3 calatori strainii cu bicicletele pe culoar la personal intr-o sambata erau primele 2 compartimente pline cu biciclete si pe culoarul vagonului.

Intr-o alta sambata din august 2008 culmea cand toate personalele de pe magistrala 300 aveau 7 vagoane 3001 avea 6 si alea insuficiente. Deja de la Bucuresti erau vreo 20 biciclisti in tren la Ploiesti s-au mai adaugat inca 7 care cu mare greutate au reusit sa-si faca un loc in tren si acela langa usa :mad:

Recordul din luna august il detine personalul 7068 Urziceni-Ploiesti intr-o zi de duminica cand de la statia Ialomita s-au urcat cam 60-70 calatori , atentie din care 50 cu biciclete. Noroc ca trenul era compus dintr-o garnitura Te plus un vagon 21-47. Pana la PLoiesti au coborat biciclisti in mai toate statiile chiar si la capat la Ploiesti. Cei care s-au urcat de la Ialomita veneau de la pescuit de la Dridu sau de pe Ialomita ( nu cunosc aceea zona )


Referitor la un sonda pe site-ul www.cfrcalatori.ro legat de vagoane speciale pentru biciclete pe trenuri accelerate eu am votat pentru sper sa se realizeze ceva daca nu macar niste 21-47 transformat un compartiment din capatul vagonului petnru biciclete.
 
paall cred ca au scos de curand vagonul.eu l-am surprins in 2007 in spatele trenului rapid 374.daca anul asta l-au scos asta nu mai stiu.Chiar mi-e dor sa merg cu acel tren.are o diversitate mare de vagoane.
 
La Summit-ul Zilele Feroviare 2008 a fost prezentat si un vagon pentru tren rapid 50 53 22-96 048-3 :

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/intercity/Beem/50_53_22-96_048-3-07.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/intercity/Beem/50_53_22-96_048-3-02.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/intercity/Beem/50_53_22-96_048-3-03.jpg

Cred ca provine din vagonul Bimdz InterRegio DR.

Mai nou RO-CFR CALATORI:

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/intercity/Beem/50_53_22-96_048-3-08.jpg
 
acest vagon a mai fost prezentat si in 2007 si circula pana acum numai pe rapide.

651 si 652 Alexandru cel Bun

663 si 664 Trei Ierarhi

680 si 685 Histria

693 si 694 Portile de Fier


vagoane de tipul 22-96 sunt 48 sau 49 iar de clasa 1 tipul 30-76 sunt 18 sau 19.


RO-CFR CALATORI am vazut si pe etajatul 26-16 087 dar si pe cel mai recent 36-16 care a ajuns la numarul 24
 
paall a spus:
acest vagon a mai fost prezentat si in 2007 si circula pana acum numai pe rapide.

Nu, acest vagon a apărut de curând. A fost încadrat tot în clasa 22-96 (nu cred că va rămâne aÂşa), deÂşi primul compartiment a fost transformat în compartiment pentru biciclete (restul vagonului fiind la fel).
 
Zilele trecute intorcandu-ma de la Bucuresti am zarit in Grivita un vagon indentic cu cele din seria 22-96 dar inmatriculat astfel : 89-94 010 , avea pe el desenata cu alba o bicicleta.

daca e so luam romaneste acel 010 ar insemna ca cel putin sunt 10 astfel de vagoane seria 89-94.

legat de vagonul de mai sus mai era si celebrul 10-70/90 100 prezentat si el la expozitia feroviara.
 
vagoanele pentru biciclete sunt stiulul lui 22-96, numai ca vagoanele de biciclete au 55 locuri fata de 60 cate are 22-96ul , iar sistemul pentru biciclete este amlasat doar intr-unul din capetele vagonului. Tot acolo mai sunt si 4 scaune rabatabile. Vagoanele sunt inmatriculate in seria 84-96. A 1745/1746 il are inca din prima zi pe 84-96 003.
 
au aparut vagoane etajate cu spatii pentru schiuri si biciclete.

Este vorba de noile vagoane etajate 84-16 care sunt modernizate la Pascani si provin din seria 26-26. Aceste vagoane au si locuri pentru clasa a 2-a. Spatiile pentru biciclete sunt jos la parter sus cred ca sunt locurile de cls a 2-a.

De vreo saptamana un astfel de vagon circula pe rapidul 831-832 Buc.Nord-Brasov si retur. La plecarea din Buc.Nord spre Brasov e ultimul vagon si la sosirea in Bucuresti cand vine de la Brasov e primul vagon.

am cautat topicul "Fise Cfr" pe forum si nu l-am mai gasit :(

cu mai multe informatii voi reveni pe seara dupa ce ma duc la gara ( 16:10 ) sa vad vagonul pe viu.
 
Vagonul este 84-16 un vagon etaja modernizat care provine din 26-26. Practic este identic cu vagonul 26-16 doar ca la parter intr-unul din capetele salonului este amenajat un loc pentru 6 biciclete si 4 strapontine. Dupa acest loc se trece de o usa actionata pe buton in salonul cu locuri

La etaj si intre etaje este la fel ca vagonul 26-16 la parter in loc de 48 locuri sunt doar 32.

Viteza maxima = 120 km/h

Nr Locuri parter = 32 + 4 strapontine.

Nr Locuri intre etaje = 12

Nr Locuri la etaj = 60

Total locuri vagon = 104
 
salut.foarte interesante vesti legate de vagoane pentru astfel de transporturi.
Oare tarifele pentru transport bicicleta sunt mari,banuiesc ca nu se poate transporta si bicicleta pentru pretul platit la un bilet normal.
 
Din cate stiu eu e gratis transportul bicicletelor si al schiurilor.

Trebuie doar sa spui ca vrei la un vagon cu spatiu pentru biciclete in cazul in care trenul are in compunere un astfel de vagon.

Deocamdata vagoane ptr biciclete si schiuri sunt doar pe 3 trenuri care leaga capitala de Valea.Prahovei si Brasov.

Si mai e o chestie vara P 3001 este sufocat de biciclisti mai ales Vinerea, Sambata si Duminica, ar fi trebuit sa modifice niste vagoane 21-47 si pentru biciclisti care merg cu Personalul. Treaba asta cu vagoane pe Accelerate si Rapide e un fel de "forta". Vrei cu bicla la munte atunci plateste bilet la Rapid !!
 
si de acolo cu acceleratul. Iti ia de 2 ori banii pentru tichetul de loc plus ca trebuie sa cobori din sageata si sa te urci in Accelerat cu bagaje cu copii, batrani etc. Sa nu mai zicem vara cand va fi vreo furtuna in 2 minute cat schimbi trenul te poate face fleasca de zici ca nu te-a plouat atat intr-un an ;)
 
Dar ca sa mergi de la Timisoara la Galati iei trenul de Bucuresti si schimbi acolo.