Vagoane militare WW2, scara N

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vagoane militare WW2, scara N

SdKfz 164 Nashorn ( rinocerul ) tun antitanc puternic de calibru 8.8 cm PaK 43.
Deşi uşor blindat şi cu o siluet㒠înaltă’, autotunul a fost a fost utilizat până’
la sfârşitul ră’zboiului, fiind folosit cu succes ca vână’tor de tancuri.




SdKfz 251 (Sonderkraftfahrzeug 251) a fost cel mai mare şi cel mai des întâlnit semişenilat de fabricaţie germană’,
fiind proiectat s㒠transporte trupele Panzergrenadier (infanterie ecanizată’) ale Wehrmachtului.




7,5 cm Pak 40, tun antitanc german 7.5 cm. Pak 40 format cea mai mare parte a artileriei germane anti-tanc.
Dup㒠sfârşitul ră’zboiului PAK 40 au ră’mas în serviciu în mai multe armate europene, inclusiv România .




Messerschmitt Bf 109 a fost un avion de vână’toare proiectat de Willy Messerschmitt în anii 1930.
La vremea sa a fost unul dintre cele mai moderne avioane de vână’toare, având construcţie monococ㒠complet metalică’,
carling㒠închis㒠şi tren de aterizare escamotabil.
Bf 109 a fost produs în cantită’ţi mai mari decât orice avion în decursul istoriei,
pân㒠în aprilie 1945 fiind produse 33 984 de bucă’ţi.
Pe Bf 109 au zburat şi aşii Romaniei Constantin „Bâzu” Cantacuzino ( 60 victorii)
si Alexandru „Alecu” Åžerbă’nescu (47 victorii)

 

Blue-Max

Active Member
5 Noiembrie 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Bf 109 a fost produs în cantită’ţi mai mari decât orice avion în decursul istoriei,
pân㒠în aprilie 1945 fiind produse 33 984 de bucă’ţi.
S-a produs si sub licenta la IAR Brasov.
Foarte interesante vagoanele.
Din nou aceasi intrebare, cine e producatorul vagoanelor ?! Aaa cred ca m-am prins, sunt vagoane vopsite si transformate de tine, sa arate ca de WW2 ?! :cool:
 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Blue-Max a spus:
Bf 109 a fost produs în cantită’ţi mai mari decât orice avion în decursul istoriei,
pân㒠în aprilie 1945 fiind produse 33 984 de bucă’ţi.
S-a produs si sub licenta la IAR Brasov.
Foarte interesante vagoanele.
Din nou aceasi intrebare, cine e producatorul vagoanelor ?! Aaa cred ca m-am prins, sunt vagoane vopsite si transformate de tine, sa arate ca de WW2 ?! :cool:

Sunt vagoane obisnuite de serie Roco, Trix. Piko, etc.
 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cum acei celebri R.R.R. ( Reproiectare - Recuperare - Refolosire ) nu a fost
o nascocire a "epocii de aur", acest concept il regasim si in inventivitatea
inginerilor germani care nu trimeteau direct la topit tancurile avariate ( inclusiv
cunoscutele T34 capturate ), ci folosindu-se de turele si cateodata si de partea
superioara a cutiei blindate construiau pe platforme de cale ferata vagoane de
excorta ( panzerjagerwagen ) pentru garniturile militare



De obicei acestea erau vagoane simple pe 2 osii ce aveau atasate lateral placi de protectie.



 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
PzKpfw V Panther tanc mediu, varianta 1944 - D-Day.
In 1946 prin grija fratelui mai mare de le rasarit Armata Româna primeste 13 tancuri de modele diferite (Ausf A, Ausf D şi Ausf G), într-o stare avansat㒠de uzură’.
Oficial, tancul a primit denumirea T5 Panther.
în 1950, toate cele 13 tancuri au fost abandonate şi înlocuite cu T34/85.
Pân㒠la introducerea tancurilor de fabricaţie sovietică’, T5 a fost cel mai greu blindat aflat la dispoziţia Armatei Române.



 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.036
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Mi se pare mie sau avem aici un mic "amestec de scari"? ;-)

Adica 1/144 la blindate si 1/160 la materialul rulant...
 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Da. Exiata acest amestec de scari 160/144=1.111 pe care
l-am acceptat asa cum este universal raspandit printre producatorii
de modele feroviare amestecul de scari 100/87=1.149, sau asa cum trecem
cu vederea de exemplu (din motive functionale) dimensiunile ireale ale rotilor machetelor.
Modelismul functional, spre deosibite de machetele statice care sunt
de o acuratete mult mai ridicata, ne determina sa acceptam multe
derapaje de la rigorile scarilor de executie, neobservandu-le de cele de
cele mai multe ori din entuziasmul creat prin admirarea acestor mici "bijuterii".
In aceste conditii EU nu sunt asa de "scrofulos la datorie" si voi accepta aceste
compromisuri chiar daca unele lucruri le sunt permise doar zeilor ( Roco, Trix ,Flm )
nu si muritorilor...
Care va saluta si va ureaza o zi buna,
Marius
 

Blue-Max

Active Member
5 Noiembrie 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Mai exista si amestecul 1/87 cu 1/72 (sau 1/76). Totul se rezuma la rigurozitate si la posibilitati, uneori limitate.

Folosesti gresit cuvantul scrofulos, care se refera la o maladie de natura tbc. Vezi http://dexonline.ro/definitie/scrofuloz%C4%83