Vagoane de posta, marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

asta e un Pwgs realizat in anii 1950 prin modificarea unui Gb/Gs UIC, unele aveau si post de conducere, de exemplu cele folosite pe linia in panta de la Bottrop cu V100.12...

practic e un Pwg facut dintr-un G, "s" inseamna ca stia sa fuga si cu 100, mai apoi 120... cateva mai exista si azi ca vagoane-depozit sau dormitor!
 
Un vagon deosebit de interesant este cel de Fleischmann, gondola cu codul 5730.
Ceea ce il face foarte deosebit, este tipul de boghiu. Mai rar uzitat. Cred ca este de fapt o mostenire a epocii I si recarosat pt epoca III. Deasemenea foarte interesanta forma la volanul lateral de actionare manuala ( a ce oare?) in forma de petale. Modelul este foarte frumos realizat chiar si pe dedesupt. Nu e foarte lung cam 14 cm lungime peste tampoane.
 
Salutare Doru,

Vagonul e intr-adevar foarte frumos... boghiele sunt niste boghie tipice "Diamond", de inspiratie americana. Si locomotivele noastre Baldwin (seria 140.1) aveau tendere prevazute cu astfel de boghie, doar ca modelul tau e prevazut cu arcuri spiral in locul celor lamelare asezate transversal.
 
posesia lui Doru asupra vagonului e istorie.Trebuie sa anunt ca deja imi apartine si ma ;-) .asa ca poti sa bagi cuvinte frumoase sa ma simt bine, MR Victory! Am o intrebare: carei corabii apartine pupa ghe la poza?
 
Intr-adevar interesant si frumos vagon.
Esti de neoprit mai Obiwan !!!
Hey, somebody stop him !!! :D
 
buna Obi,

nu te stiam pasionat de vagoane americane! :D

Dorin se inseala putin, cand spune "boghiuri Diamond de inspiratie americana"... vagonul este chiar american, ajuns in Franta cu trupele americane in 1917 (asa numitele vagoane TP); cateva au ajuns in Germania dupa 1940, ba unele se ratacisera prin anii 1930 din sursa franceza si la CFR...

in Germania se mai foloseau prin trenuri de lucru in anii 1950-1960.
 
Horia_Radulescu a spus:
buna Obi,

nu te stiam pasionat de vagoane americane! :D

Dorin se inseala putin, cand spune "boghiuri Diamond de inspiratie americana"... vagonul este chiar american, ajuns in Franta cu trupele americane in 1917 (asa numitele vagoane TP); cateva au ajuns in Germania dupa 1940, ba unele se ratacisera prin anii 1930 din sursa franceza si la CFR...

in Germania se mai foloseau prin trenuri de lucru in anii 1950-1960.


HR, ma atrag modelele care se disting prin originalitate, performantza, istorie, realizare. Din pacate pentru ROCO si PIKO, FLM stie sa umble la vagoane.Material de calitate, executie profy. Asa te poti face remarcat prin multimea de producatori de machete.

Aceasta gondola e obiect de raft sau diorama, da bine din orice unghi, dinamic sau static, cu conditia sa-ti placa epoca.

Doru, baiat cu filtru de calitate , s-ar putea transforma in importator de gala. Daca le are, le are...!
 
obi,

din pacate, in ceea-ce ma priveste, descrierea facuta de tine la GFN corespunde cu imaginea pe care o aveam despre ea din vremea lui Horst Fleischmann, francon capos - ceea-ce era cel mai mare necaz si cel mai bun lucru al firmei ;)

acum, de un an si ceva, nu ma mai pronunt :-?
 
Obi, felicitari pentru achizitionarea vagonului care, ce mai incoace-incolo, e frumos!
Horia, multumesc pentru lamuririle suplimentare cu privire la originea acestui vagon interesant!

In privinta pupei din avatarul meu, este o varianta foarte micsorata a unui desen facut de mine prin 2004. Desenul este practic reconstituirea in vedere ortogonala a pupei unei corabii ce apare intr-o gravura realizata un anume domn Wenceslas Hollar, zis si Wenzel. Vezi aici:

http://link.library.utoronto.ca/hollar/digobject.cfm?Idno=Hollar_k_1161&query=ships&size=large&type=search

Acest domn Wenzel Hollar era nascut in Praga, dar a cam sters-o din orasul sau natal cand s-a stricat de tot atmosfera acolo, adica in timpul razboiului de 30 de ani. Dupa o calatorie pe tot continentul a ajuns pe taramuri mai linistite in Anglia, astfel incat este inmormantat intr-o catedrala din Londra (stiu, fiindca am dat cu totul intamplator peste mormantul lui in biserica St. Margaret din Westminster, pe malul sudic al Tamisei)

Pe parcursul vietii sale a desenat mai multe chestii, insa desenele sale cu corabii sunt superbe, fiind unele dintre putinele surse demne de incredere care sa ne lamureasca privind felul cum aratau corabiile din epoca respectiva.

Pentru ca in ziua de azi gasesti tot ce vrei si ce nu vrei pe net, vezi si http://en.wikipedia.org/wiki/Wenceslas_Hollar
 
Dator eine grose BR pentru precizari, MR Victorian! Interesante !
LDH, ma arunci in dilema, momentan sunt un meridian mai la vest, dar cand ma intorc o sa ma arunc cu vagonul pe mileu (nu am asa ceva acasa, ca nu am loc de carpete cu Serai :D ).
Sa inteleg ca distantza intre tampoane nu convine distantei europene? AM PUS-O!
Doru, asta imi cam da de furca...
Nu e o problema, in colectie mai detin vagoane pentru ferryboat, asa ca o sa o dregem cumva.
Toate bune!
 
Sa fie vagonul asta cu destinatie transport on "Ferry"?? De ce oare nu are si insemhul aferent? O ancora?
Si daca ar fi sa fie asa, tampoanele tot trebuie sa potriveasca cu restul de vagoane. Desigur, aici sunt tolerantele firmelor. Vezi la Trix, multe vagoane au tampoane mai sus. Mai nou vad ca si Brawa a scazut cota tampoanelor. Pana la urma doar cateva sunt 100% potrivite. Dar nu e nicio tristete, pt ca oricum stau putin departetae datorita cuplelor. Doar eu le dau jos cand le pun in vitrina si stau tampon in tampon.
 
Va amintiti cuplele 'papagal' de la Fleischmann ?Datorita lor modelele vechi Fleischmann (,lok,vag,) aveau tampoanele mai departate decit normal .
Insa o data cu introducerea cuplelor profi, Fleischmann si-a corectat greseala.Nu stiu de ce LDH a ramas cu ideea ca si cele noi sint la fel :roll: :-? :-? Nu stiu nici anul exact cind a inceput corectarea lor dar cred ca a fost un proces mai lung de un an datorita nr. mare de modele produse de FL.
 
buna drg,

un mare numar de vagoane produse de Fleischmann pana la disparitia firmei anul trecut (si recreearea ca label comercial la Modelleisenbahn Muenchen GmbH) aveau inca tampoanele prea departate.

numai modelele noi, in general de prin 1992 incoace sunt "mai" corecte (tampoane prea inalte cu 1mm, ca la multi alti producatori).

vagoanele TP americane nu aveau gabaritul mic, englezesc si nu erau "Fahrbootwagen" ci corespundeau cu gabaritul european din epoca.
 
da, pentru ca nu ai un vagon pentru gabarit englez.
da, pentru ca ai un model cat de cat corect.
da, pentru ca il poti folosi dupa cum intentionai
nu, pentru ca este Fleischmann cu dezavantajele pe care le implica asta (tampoane prea inalte cu 1mm)

depinde cat de carcotas esti azi, obi :D