Vagoane calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai din moment ce iese fum pe cos, se face foc si se incalzeste apa din sistem. LDE nu au agregat de incalzire.

Vagoanele au banci de lemn, incalzire cu soba, lasa fum in urma si miroase a carbune ca dupa o aburoasa. Cred ca si asta face parte din farmecul unei calatorii pe acolo.

 
Cluj Napoca 14.11.2010

Vagon cuseta AcBcmee 40-70 ; 20-49 ; 19-56 ; 20-49


Rama TE
 
Stie cineva in ce ani au circulat vagoanele pentru "Venetia Express" pe ruta Cluj Napoca - Alba Iulia - Timisoara - Curtici - Budapesta - Venetia?
 
Salut,

@dantm:

De boghiul ala ne-am minunat si noi cand am fost la Oravita cu cateva cadre didactice de la faultate. Ulterior am alfat de la un angajat al reviziei ca este Goerlitz usor. Interesant este ca dinamul ii lipseste, si si mai interesant este ca dinamul era actionat cu cardan de unul din boghie, si dinamul se afla pe celalalt boghiu.
 
buna,

o mica precizare pentru a evita confuziile 8)

nu este "Görlitz usor" :-? ci "Görlitz III usor" (G III L) in versiunea modernizata cu patru arcuri.

in Romania a existat, ca si in Germania, si modelul "Görlitz II", atat "greu" cat si "usor", la vagoane germane ajunse la CFR dupa cel de-al doilea razboi mondial.

boghiuri "Görlitz" au fost urmatoarele:

"Görlitz" (G I) la jumatatea anilor 1920, boghiu "greu", testat sub vagoane 4ü din Grupa 23 (Hecht)
"Görlitz II" la sfarsitul anilor 1920, versiunea "grea" (Rheingold, Grupa 28) si "usoara" (E30)
"Görlitz III" in anii 1930, cel mai raspandit, versiunea "grea" (vagoane de tren rapid, vagoane WIT) si "usoara" (vagoane de tren accelerat, in Romania "Dimitrov")
"Görlitz IV" in anii 1950, de exemplu boghiul de capat de la vagoanele TE
"Görlitz V" in anii 1960 si pana spre 1980, boghiul standard in Romania la multe vagoane in general de constructie germana (WL, Seria 50, etc)
"Görlitz VI" in anii 1970, un GV ameliorat, in Romania la vagoanele etajate B 26-26 in versiunea G VI K-Do
"Görlitz-Prag" (GP200) in anii 1980, un GVI ameliorat cu frana pe disc si optional magnetica, in Romania la vag. seria 80...

asta ar fi pe scurt, se poate detalia in zeci de pagini... :D
 
buna Dragos,

aaaaa, tu la cel de la Oravita-Anina te refereai? (confuzia mea, nu am privit poza de pe pagina precedenta)

acela nu are nici cea mai mica legatura cu Görlitz! este un boghiu de tip austriac, produs de Johann Weitzer (fie la Graz, fie la Arad) si este mult, mult mai vechi (anterior 1919).

ca sa fie mai usor de recunoscut, iata ampatamentele de la Görlitz:

G I, GII si G III "grele" - 3600mm
G II si G III "usoare", G IV - 3000mm
G V, G VI - 2500mm
GP200 - 2600mm

cel austriac de la Oravita-Anina este mult mai scurt!
 
A... şi uite ce se mai întâmpl㒠pe la chefereu: o bun㒠parde dintre vagoanele 89-76 şi 21-76 au primit regimul 61. Desigur, dac㒠citim ce scrie pe ele, nu ar fi trebuit (nu pot fi alimentate la TOATE tensiunile UIC). Or fi pus alte surse statice?

IMG_3583.jpg


IMG_3584.jpg
 
Salut,

pentru cine tine socoteala, ma intereseaza sa stiu cate vagoane (cel mai mare numar ) din seriile de mai jos erau la sfarsitul anului 2010:

19-83
19-87
11-31 şi 22-31
30-76
22-76
22-96
84-96
20-87 şi 21-87
21-76

Mulţumesc.
 
Din cate stiu eu ar fi cam urmatoarele:

50 53 19-83 006
50 53 19-87 002
50 53 11-31 004
50 53 21-31 012
50 53 30-76 026
50 53 22-76 016
50 53 22-96 051
50 53 84-87 003
50 53 20-87 006
50 53 21-87 015
50 53 21-76 097

Sper sa iti fie de mare ajutor.
 
cu ce tren au ajuns tocmai la iasi, pentru ca din cate stiu eu vagoanele seriile 19-83 si 20-83 au ca stii de domiciliu Bucuresti Grivita, Galati si Constanta. Iar ca noutate am vazut ca au aparut si 19-83 007 (10.02.2011)si 22-76 017 (19.01.2011)
 
Alta intrebare ar fi de ce s-au modernizat 19-83 si 20-83 cand ei tin pe bara 19/21-80 in Grivita. Am mers cu un 21-70 pe A1670 si ofera conditii mai bune dacat 20-83. Am preferat sa ducem vagoane Second Hand dela DB AG si sa le modernizam decat sa modernizam parcul vechi pe care il are CFR. Plus ca am inteles ca multe din 22-76 au ramas respinse de cei de la Atelieree Grivita din cauza cutiei distruse.
 
RADUSHIMO a spus:
cu ce tren au ajuns tocmai la iasi, pentru ca din cate stiu eu vagoanele seriile 19-83 si 20-83 au ca stii de domiciliu Bucuresti Grivita, Galati si Constanta. Iar ca noutate am vazut ca au aparut si 19-83 007 (10.02.2011)si 22-76 017 (19.01.2011)
Cel mai probabil cu acceleratul 1861!
 
Buna Radu,

nu stiu cu ce tren au ajuns la Iasi vagoanele. Statia de domiciliu era Galati.

In aceasi zi Galatiul avea vagoanele obisnuite 20-49 iar Constanta avea vagoanele 11-31 si 21-31.
 
Ciudat. Se poate sa se faca vr-un schimb de vagoane intre regionale? Dar din cate stiu 20-83 sunt unele din cele mai noi vagoane ale Galatiului.