Vagoane calatori tip AVA 200 salon - A.F.

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Vagoane calatori tip AVA 200 - Amintiri Feroviare scaara 1/87.
1 vagon clasa 1 si 2 vagoane clasa a 2-a.



AF cod 20020
Vagon de tipul AVA 200 salon, versiunea albastru/ gri cu usile albastre. Epoca VI ( cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 10-90 021-7,

Vagonul 61 53 10-90 021-7








AF cod 20021
Vagon clasa a 2-a AVA200 salon, versiunea albastru/gri cu usile albastre.Epoca VI ( cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 21-86 035-0

Vagonul 61 53 21-86 035-0




Am fotografiat numai 1 interior la cele 2 vagoane de cl a 2-a.

AF cod 20022
Vagon clasa a 2-a AVA200 salon, versiunea albastru/gri cu usile albastre.Epoca VI ( cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 21-86 043-4







Vagoanele sunt prevazute cu lamele pentru culegerea curentului.


Diferenta de culoare fata de vagoanele lansate anul trecut.


La prima vedere nu am gasit defecte, nu imi lipseste nimic, toate telescoapele sunt la locul lor. Poate am fost prea incantat de vagoane si nu am cercetat cu atentie. Calitatea este peste alte vagoane CFR de pe piata.
 

WeepingEye

Well-Known Member
24 Noiembrie 2008
266
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cred ca multi dintre voi spera sa ma abtin de la comentarii cu privire la modelele Amintiri Feroviare si sigur Dl. Adi Corodescu este unul dintre aceia! E drept ca de multe ori nu am venit decat sa atrag atentia asupra hibelor, hibe de proiectare, hibe de executie.
In cazul acestor vagoane, nu am vorbe "de rau". Gam3 spunea mai sus: "Calitatea este peste alte vagoane CFR de pe piata." Avand in vedere nivelul de detaliere, singura comparatie posibila este cu alte modele Amintiri Feroviare sau cu Y-urile de la Roco. Heris si Piko sunt pierzatori din start.
Am tinut aseara in mana vagoanele pentru cateva minute si pot spune ca sunt bine facute iar descrierea de "AVA 200 de la Amintiri Feroviare" ar trebui sa fie completa! Mai bune decat celelalte AVA 200 nu vad de ce ar fi, dar nici sub ele nu sunt. In plus, schema de vopsire le avantajeaza mult, cel putin din punctul meu de vedere.
Am inteles ca realizarea burdufurilor negre ale suspensiei secundare, ca si cablurile dispozitivelor antipatinaj ar creste costurile de productie, asa ca au ramas tot gri. Legat de cabluri, de data aceasta s-au montat in mod corect, doar pe o parte a boghiurilor (care trebuie sa fie pe partea cu toaletele). Totusi, boghiurile sunt gaurite pe ambele parti dar nu stiu cat de greu este ca gaurile fara cabluri sa nu mai existe - depinde de tehnologia de executie.
Interioarele respecta culorile din realitate - si ma refer mai ales scaunele de la clasa a 2-a, cu manere albastre: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/21-86/50%2053%2021-86%20043-7-RevGrivita-001.jpg .
S-au facut modificari la vopsirea cu gri metal a sinelor inferioare de culisare ale usilor laterale - acum sunt vopsite partial, dar nu este corect. Vezi si foto: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/21-86/50%2053%2021-86%20043-7-RevGrivita-003.jpg si http://www.transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/10-90/61%2053%2010-90%20012-6-TgMs-01.jpg .
Iar daca am ajuns la acest nivel as avea trei observatii - propuneri:
1. La capete, langa scarile laterale exista niste putzulici care au legatura cu rezervoarele de apa de la toalete - ar fi bine daca din constructie s-ar face ceva ranforsari pe fata interioara a carcasei deoarece in acest moment zona de legatura este foarte subtire si se pot rupe usor. Nu stiu daca matrita ar permite asa ceva. Sau ar putea fi mutate pe sasiu? In acest moment, singura varianta de intarire este lipirea unei suvite inguste de plastic pe dosul carcasei.
2. Amortizorul longitudinal este de mare efect, dar poate fi montat doar in cazul unui vagon - exponat static. Daca tot a fost schimbata matrita boghiului, nu s-ar putea monta amortizorul longitudinal pe boghiu? In felul acesta s-ar roti o data cu boghiul si nu ar mai fi probleme la inscrierea in curbe.
3. Din cele observate de mine, amortizorul vertical al boghiului si cablurile de la dispozitivele anti-patinaj sunt lipite de boghiuri - daca ar fi demontabile, atunci burdufurile arcurilor si cablurile s-ar vopsi mult mai usor in stare demontata. S-ar putea lucra fara adeziv, in asa fel incat boghiul sa fie demontabil?

Dar per total, cred ca merge un 8+, daca nu chiar 9 (10 e pentru LS Models :lol: )! Asta, asa cum am spus, doar la o prima vedere. Nu e rolul meu sa fac reclama, dar merita sa le aveti in colectii, mai ales ca sunt disponibile la bucata, nu la set!
 

darkshadowro

Well-Known Member
Trenulist
28 Septembrie 2011
474
42
35
timisoara
facebook.com
YAHOO
darkshadowvl
LOCATION
timisoara
Pentru cei care nu isi permit dintr-o data sa le ia toate trei e foarte util faptul ca sunt vandute separat si nu la set. Nu le am inca in posesie,dar doresc sa le cumpar, macar unul de clasa 1 si unul de clasa a 2-a. Eu ii felicit pe cei de la AF si le doresc la mai multe modele in continuare. Pozele m-au convins sa le cumpar.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Vali,
Cred ca multi dintre voi spera sa ma abtin de la comentarii cu privire la modelele Amintiri Feroviare si sigur Dl. Adi Corodescu este unul dintre aceia!
Nimeni nu are nici o problema cu critica, in masura in care este cu "3 C", adica si corecta, si competenta si constructiva, si cu siguranta nu Adrian Corodescu.

Am tinut si eu vagoanele in mana si subscriu la cele scrise mai sus, cu o exceptie notabila:
Dar per total, cred ca merge un 8+, daca nu chiar 9 (10 e pentru LS Models )! Asta, asa cum am spus, doar la o prima vedere.
Nu as da 10 la LSModels si am constatat ca sub multe aspecte, LSM nu depaseste alti producatori. Daca dam 10 la LSM, lui Willi Ade sau lui nea' Micro Metakit cat mai dam? :D
 

WeepingEye

Well-Known Member
24 Noiembrie 2008
266
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu as da 10 la LSModels si am constatat ca sub multe aspecte, LSM nu depaseste alti producatori.
Din propria experienta stiu ca cei de la LS Models dau si ei gherle :-x , dar prin comparatie cu alti producatori, eu ii consider un etalon si ma refer aici la nivelul de detaliere pe care si l-au propus si la calitatea produselor pe care au reusit, in medie, sa o atinga.
Daca dam 10 la LSM, lui Willi Ade sau lui nea' Micro Metakit cat mai dam?
Aici m-ai prins :oops: : n-am tinut niciodata in mana o piesa de la Ade iar Micro Metakit iese din sfera atentiei mele asa cum iese si din gama modelelor asa-zis comerciale.

De ce consider ca noile AVA200 nu sunt de nota 10? Pentru ca piese ale boghiurilor care ar trebui sa fie negre sunt gri (la altii se poate) si in primul rand pentru ca am constatat un regres in ceea ce priveste vopsirea sinelor de culisare ale usilor. Apreciez ca s-au montat cabluri anti-patinaj doar pe o parte a boghiului si sper ca la vagoanele urmatoare sa se renunte la gaurile inutile de pe partea opusa.
 

CFRmarfa

Active Member
14 Septembrie 2016
85
10
NL
LOCATION
NL
Inca nu am pipait setul acesta dar daca ma uit bine la poze imi vine intrebarea: Vagoanele acestea nu au "spinare de pisica" cum au inceput sa aiba ultimile modele de la AF?
Nicu
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,
Inca nu am pipait setul acesta dar daca ma uit bine la poze imi vine intrebarea: Vagoanele acestea nu au "spinare de pisica" cum au inceput sa aiba ultimile modele de la AF?
Depinde de cum au fost scoase carcasele din matrita. La nici unul din vagoanele pe care le-am tinut in mana nu am constatat asta, insa am citit (pe forumuri) ca unii clienti ar fi fost nemultumiti.