Vagoane Business

lonutz

Member
Trenulist
5 Septembrie 2009
44
0
Baia Mare
YAHOO
ionut_contact
LOCATION
Baia Mare

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.305
284
Iași
LOCATION
Iași
Vagoanele CFR se trag din 2 garnituri DB Innovationszug care erau o modernizare a ramelor "Puma"

"Puma "



Modernizata ca Innovationszug:

2x Bpz 797.2
2x Bpz 797.3
2x Bpbdz 798.0
2x Apkzf 799.





La prima prezentare ca CFR in oct 2006 au fost in seria 32-76 apoi peste 1 luna au fost prezentate ca :

84-76 001
84-76 002
pentru persoane cu handicap locomotor, se identifica usor prin cifrele de clasa, sunt pozitionate numai in 2 locuri pe cutia vagonului

85-76 001
85-76 002
85-76 003
85-76 004

Si cele 2 cu post de conducere transformat
86-76 001
86-76 002

50 53 84-76 001


Azuga, IC 531 Bucuresti -Oradea


50 53 85-76 001-0


Bucuresti Grivita


50 53 85-76 003

Predeal, IC 531 Bucuresti - Oradea


50 53 85-76 004-4


Iasi, IC 561 Bucuresti - Iasi


Business Exclusiv.
Fotolii de piele, ecrane LCD, spatiu generos.



Business Standard.
Fotolii cu material textil.





Zona Bar:

 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.352
11
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Cateva precizari:

Vagoanele Buisness sunt intr-adevar cele doua foste trenuri "Innovationszug" FTD insa acestea nu sunt o dezvoltare a proiectului PumA (nu Puma) al PFA Weiden ci un produs concurent al FTD.

Proiectul PumA a dat nastere asa numitelor "vagoane Modus" comandate in serie mica de DB AG / DB Regio (Franken) in doua variante, vagon pilot clasele 1 si 2 si vagon intermediar clasa a 2-a. Aceste vagoane se vad in prima poza a lui Florin si se recunosc usor dupa acoperisul extrem de plat (exista ca modèle Fleischmann 1/160 si 1/93,5)

Atat Innovationszug cat si PumA/Modus au la baza vagoanele UIC Z2 "Halberstaedter Mitteleinstiegswagen" Bmh(e) produse pentru DR (Ost) din 1978.
S-au folosit insa ca vagoane donoare numai exemplare modernizate ca Byu, AByu in anii 1990 cu aparat de rulare GP200s, care a fost conservat si dupa conversie.

Intrucat DB a preferat PumA/Modus, "Innovationszug" a ramas la stadiul de doua trenuri prototip care au fost instrainate catre CFR Calatori la o "curatare de parc" in 2004-2005.
De remarcat ca era vorba de vagoane pentru trafic regional, fara nici un fel de pretentii de comfort ridicat.