Un sfat despre bucla de Întoarcere

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua,

As dori ajutorul Dvs. pentru a verifica planul dioramei la care lucrez, mai exact pentru a imi confirma sau a îmi infirma existenţa unor bucle de întoarcere (reversing loop) în schema liniilor.

Planul este organizat pe 3 nivele conform fotografiilor de mai jos:

Planul general:


Plan LEVEL 1:


Plan LEVEL 2:


Plan LEVEL 3 PARTEA 1:


Plan LEVEL 3 PARTEA A 2-A:


în opinia mea (deşi nu sînt foarte sigur...), se creez㒠o bucl㒠de întoarcere la conexiunea macazelor M21 cu M22 (PLAN LEVEL 3 PARTEA 1).
Dac㒠aş înlă’tura aceast㒠conexiune, atunci s-ar mai crea o bucl㒠de întoarcere la conexiunea dintre macazele M18, M19 şi M20 (PLAN LEVEL 2).

Nu am putut verifica înc㒠practic, pentru c㒠înc㒠nu am cumpă’rat toat㒠linia necesară’, şi de altfel nici nu aş vrea s㒠fac achiziţii iar apoi s㒠schimb planul (nu doresc s㒠am bucle de întoarcere).

V㒠rog frumos aşadar s㒠m㒠ajutaţi cu pă’rerea Dvs., dac㒠întradevă’r se creeaz㒠bucle de întoarcere în zonele indicate.
Desigur, ajutorul Dvs. ar fi şi mai preţios dacă’, verificînd întregul plan, aţi descoperi şi alte bucle de întoarcere.

V㒠mulţumesc !
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@cosmin78: multumesc de pă’rere ! şi ca s㒠fiu insitent: înlă’turarea macazelor M21 şi M22 nu va crea bucla de intoarcere pe macazele M18, M19 şi M20 ? (PLAN LEVEL 2) ?

PLAN LEVEL 3 PARTEA 1 modificat:


@sogard_2003: scara HO, dimensiuni diorama 6,79 metri X 1,20 metri cu largi posibilitati de extindere in L sau în U cît şi pe lateralele de 6,79 metri (cu cca.20 cm în partea din spate şi mai mult de 50 cm pe partea din faţă’).
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
nu.ai bucla de intoarcere atunci cand trenul se intoarce prin acelasi punct (prin care a trecut in sens opus).
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.102
91
galati
LOCATION
galati
Arata bine, dar am o singura intrebare: E pozitionata langa perete?
daca da , o sa fie naspha de lucrat aplecat peste ea la adancimea aia. Ar fi indicat sa te poti misca de jur imprejurul ei. Despre bucle, nimic de speriat, chiar daca le faci si ai un scurt in toata regula exista electronice care controleaza lucrul acesta..E de bine, ai unde sa te extinzi in caz ca o sa ajungi la un nr de lcoco si vagane mare.Spor la treaba. :D
http://www.traintekllc.com/MRC-AD520-Auto-Reverser/productinfo/MRC-AD520/
Asa ceva pt DCC, exista si varianta DC
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Dac㒠de fapt vrei s㒠ştii dac㒠ai scurt circuit pe traseu, din câte vă’d eu ai două’:
- cel pe care l-ai identificat şi tu: macazele M19 şi M20 de pe nivelul 2 pun în scurt circuit traseul de pe nivelul 3 şi
- macazele M13 şi M 15 de pe nivelul 2 pun în scurt circuit traseul de pe nivelul 1.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
ai dreptate Pok.
cred ca solutia cea mai adecvata ar fi izolarea buclei si aplicarea unui modul electronic pentru bucle de intoarcere....altfel trebuiesc eliminate toate acele macaze si, implicit, se pierd o multime de manevre. :roll:
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@gamitzu: spaţiu este suficient, am încercat sa lucrez si merge relativ facil (infrastructura, adic㒠masa cu traseul e gata cca.80%). Mai ales ca toat㒠construcţia este 100% modulara (module 100 cm X 60 cm - diorama o fac in pod iar trapa spre pod nu permite altfel - mai puteam sa dau jos acoperisul, dar...:)
Despre modulul electronic pt bucla, stiu ca exista, dar din ce m-am documentat are ceva dezavantaje. Mai ales ca diorama se propune a fi 100% automatizata (totul pe sistem Roco DCC).
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@pok şi cosmin78: la asta chiar nu m-am gîndit....naşpa.
Dar m㒠întreb:

1) Presupunînd c㒠elimin macazul M15 nu la fel îmi va face scurt şi pe macazul M18 ? Eu aşa cred, pă’rerea Dvs. ?
Că’ci atunci ar trebui eliminat şi M18.

2.A.) Este adevă’rat c㒠scurtul ar avea loc doar dac㒠o locomotiv㒠care vine pe traseul TUR LINIE PRINCIPALĂ block 2 ar vrea s㒠intre pe LINIA 2, iar scurtul se produce exact în momentul în care ar intra pe macazul M15 (mai exact cînd comut㒠macazul) ?

2.B.) Din sens invers, este adevă’rat c㒠scurtul ar avea loc cind o locomotiva vine pe segmentul RETUR LINIE PRINCIPALA block 1 (cînd comut㒠macazul) doar dac㒠acea locomotiva ar vrea s㒠intre pe LINIA 1 (ceea ce practic este imposibil fă’r㒠manevre special în acest sens) ?
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
Și un plan refă’cut pentru LEVEL 2 (deşi înc㒠nu sînt sigur c㒠ar trebui eliminat şi M18 (DKW 22,5):



Sigur, funcţionalitatea la manevre se reduce, dar cred c㒠este preferabil problemelor electronice care apar, mai ales c㒠nu sînt specialist în aceast㒠materie, de aceea am şi ales s㒠optez pentru sisteme integrate de la acelaşi producă’tor. Dar sigur, opţiunile îmi ră’mîn deschise :)
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@gamitzu: multumesc pentru linkul cu modulul pentru bucla. Ai cumva idee si cum se monteaz㒠? C㒠nu am vă’zut niciun pdf pe acolo cu instructiuni.

Eu ştiam de cele fă’cute de LDT, care au un preţ puţin mai mare, aici:
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
DKW-ul nu trebuie eliminat.
Din câte vă’d eu scurturile au fost rezolvate.

Legat de modulele de buclă’: având în vedere c㒠(spui că’) diorama va fi total automatizat㒠şi din asta deduc c㒠va fi guvernat㒠de calculator îţi recomand s㒠iei în vedere şi posibilitatea de a rezolva scurt circuitele prin metoda alimentă’rii la nevoie a secţiunilor izolate.
Desigur asta adaug㒠complexitate: detectoare de prezenţă’, module de feed-back ş.a.m.d.
Dac㒠merită’, sau dac㒠ai bugetul necesar numai to poţi şti.

Ai putea s㒠arunci o privire şi la postarea colegului nostru tyco despre tema de mai sus.

(Corectat ancoră’)
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@ cosmin78: pentru a ameliora lipsa de manevrabilitate, am refacut LEVEL 2 cu dou㒠linii principale de garare pentru fiecare fir, 2 pe tur şi 2 pe retur.
Aşa:

Și se vede şi mai MARE poza :)
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@pok: te rog frumos mai da-mi o data linkul cu postarea lui tyco, nu merge, primesc: Nu exista subiectul sau mesajul cerut. Sînt foarte interesat.

Cît despre DKW, pentru a spori manevrabilitatea, deja l-am eliminat, altfel ră’mîn doar cu o linie pe tur şi 3 pe retur, zic c㒠e mai preferabil 2 cu 2, as avea spaţiu pentru a rula un tren pe tot circuitul, timp în care 2 trenuri s㒠fie stationate în gar㒠(unul pe tur şi unul pe retur).
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
parerea mea este sa nu elimini macazele, ci mai degraba sa instalezi un modul pentru bucla de intoarcere.altfel vei pierde mult din farmecul manevrelor, nu vei putea muta o garnitura de pe o linie pe alta, dupa plac.
modulul din link-ul lui gamitzu, se conecteaza foarte usor,are 4 fire, 2 sunt legate la sinele inainte de bucla si 2 fire la sinele buclei.( bucla trebuie izolata in 2 puncte)
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@cosmin78: pă’rerea ta este corecta. Si data fiind simplitatea montajului, foarte tentanta.Dar m㒠întreb: centrala Roco va mai vedea bucla, cu acest montaj ? Că’ci si in bucla sint blocuri care se automatizeaza, nu este doar un bloc constituit din insasi bucla.
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Am corectat ancora; iat-o înc㒠o dată’: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5467

în rest cum zice Cosmin78: dacă’-ţi permite timpul şi bugetul, mai bine cu macaze şi cu o metod㒠de tratare a scurt circuitelor.
 

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
44
Constanta
LOCATION
Constanta
@pok: multumesc, foarte util, mai ales pentru electronisti, care se pricep sa isi construiasc㒠propriile module. Nu e cazul meu :(.
De aceea am ales sistemul integrat centrală’+module detectie+senzori+turnout decodere+etc de la Roco, citind schemele de montaj ale tuturor mi s-a pă’rut relativ facil de pus in opera. Despre pret, un deviz estimativ pentru traseul prezentat ajunge la cca.2500 EUR (cu centrala Rocomotion, nu cu Z21).
As mai avea o întrebare: cu modulul de bucla, segmentul ce constituie bucla mai este vă’zut de modulul de detectie+central㒠? întreb deoarece este important, in caz ca nu, evident trebuie eliminat㒠bucla.