Turnanta HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sogard_2003 e o idee destul de buna si o voi analiza. pina la urma o scoatem la capat!
hotarirea va fi luata si in functie de cit de usor pot face rost de unele materiale.
 
uite ca am achizitionat si placa pe care voi realiza turnanta.
104 X 46 cm este spatiul in care sunt constrins de apartamentul meu sa realizez remiza. si dimensiunile acestea sunt putin fortate deoarece lungimea pe care ar trebui sa o folosesc ar fi normal de 80 - 85 cm. practic dupa ce fac proiectul final al remizei, daca ma incadrez in 80 - 85 cm, am de gind sa tai placa la aceste dimensiuni. daca insa nu ma incadrez, o las asa lunga si atunci - modific camera :D :D :D !



observati si decupajul rotund din mijloc, unde vine pus discul, in jurul caruia se invirte placa turnanta.



intentionez sa instalez 6-7 linii in jurul turnantei. 3 din ele vor merge la remiza. 3-4 vor gara locomotivele in aer liber. 2 din acestea vor primi locomotive scurte de manevra.



vedeti in ultima fotografie si discul in jurul caruia se va roti turnanta. deasupra am asezat si un alt disc, de rezerva, asigurat de kit.
sper ca am reusit sa va fac o imagine a ceea ce intentionez sa fac.
 
si m-am apucat de treaba. am intarit cu stinghii potrivite platforma (104 X 46 cm) pe care urma sa instalez turnanta.
apoi dupa ce am facut mai multe proiecte si m-am plimbat citeva zile prin magazinele de materiale de constructii, am reusit sa ii dau o forma de inceput....



pentru contact si culegerea curentului am folosit placute de zinc de 3 mm grosime. nivelul solului in jur l-am egalizat folosind placaj subtire de 3 mm, cu care se face spatele la mobila. am instalat chiar si discul in jurul caruia se invirte podul turnant. dar asta (discul) nu e pus definitiv deoarece holsurubul are capul prea inalt si loveste in traversele sinei care va fi montata pe turnanta. acest disc va fi lipit cu un adeziv bun si holsurubul va fi scos...

 
Cum rezolva altii problema alimentarii sinelor de pe pod:

http://www.simplytrains.com/pages/hints&tips/turntable/turntable2.htm

Un jack stereo pe post de element central, care se invarte intr-o mufa mama: permite legatura electrica permanenta a sinelor turnantei si se poate deconecta la nevoie pentru reparatii. Un comutator permite inversarea automata a sensului la invartirea cu 180 de grade a turnantei. O idee demna de retinut!
 
victorian a spus:
Cum rezolva altii problema alimentarii sinelor de pe pod:

http://www.simplytrains.com/pages/hints&tips/turntable/turntable2.htm

Un jack stereo pe post de element central, care se invarte intr-o mufa mama: permite legatura electrica permanenta a sinelor turnantei si se poate deconecta la nevoie pentru reparatii. Un comutator permite inversarea automata a sensului la invartirea cu 180 de grade a turnantei. O idee demna de retinut!

Buna rau ideea :wink:
 
inteleg ideea de a alimenta sina de pe turnanta prin intermediul unui jack stereo, dar partea cu inversarea tensiunii nu o inteleg dacit daca asta se face manual - ca automat nu vad cum. si apoi din explicatii reiese ca se schimba polaritatea la rotirea cu 360 de grade. cred ca e o greseala. eu am nevoie sa se inverseze automat tensiunea, la rotirea cu 180 de grade.
inca lucrez la proiectul meu. fac tot felul de experimente. schema constructiva, adica proiectul, e ,,aprobat". acum experimentez materiale. cind am ceva rezultate concrete va anunt!
 
Intre timp am descoperit inca o varianta superba de alimentare a sinei turnantei. Nu e neaparat valabila pentru turnanta Kibri, care are "groapa" acoperita, insa se potriveste perfect pentru turnanta mea PECO.

Turnanta are in mod normal de jur imprejurul gropii o sina circulara pe care ruleaza rotile podului rotitor. La turnanta mea acea sina este pur si simplu profilata prin injectie in plasticul gropii si este deci nefunctionala, insa dupa ce am vazut cum procedeaza altii, e posibil sa "raschetez" acel profil si sa-l inlocuiesc cu o doua bucati de sina flex asezate circular, pe care vor "calca" rotitele si totodata doua contacte asezate la capatul podului rotitor...arata autentic si este totodata functional, varianta ideala pentru modelism!

In privinta inversarii sensului, desigur inversarea se face la 180 de grade si nu la 360, e o simpla greseala de exprimare acolo. Cum se realizeaza practic? pozele nu arata, insa este suficient sa fixezi o "cama" pe axul turnantei, care sa tina apasat un micro-contact pe jumatate din rotatia turnantei, si problema este rezolvata.

Am mai vazut si alta rezolvare: un sesizor optic care actioneaza un releu: turnanta are un disc de control vopsit jumatate in negru si jumatate in alb, astfel incat sesizorul "actioneaza" doar pe jumatatea alba.
 
cam la ce distanta ar trebui sa instalez remiza de turnanta? nu ma intereseaza unghiul dintre sinele turnantei, ma intereseaza lungimea sinei dintre turnanta si cladire. dupa cum am asezat eu piesele, asa cum se vede in imagini, la mine sina asta ar avea cam 15 cm. e bine? care e parerea voastra?




cam ce alte elemente credeti ca ar trebui sa mai pun aici. ma gindeam ca acolo pe sina din stinga, cea care trece pe linga remiza, chiar in spate ar trebui sa pun o instalatie de alimentare cu carbuni.
pe cealalta sina, aceea care trece prin remiza, poate ar trebui sa pun o rampa de intretinere dar parca nu imi arde sa ,,sap" in placa. poate s-ar potrivi alt utilaj...
evident ca trebuie pusa si o instalatie de alimentare cu apa - o pompa.
 
DORIN a spus:
cam la ce distanta ar trebui sa instalez remiza de turnanta? nu ma intereseaza unghiul dintre sinele turnantei, ma intereseaza lungimea sinei dintre turnanta si cladire. dupa cum am asezat eu piesele, asa cum se vede in imagini, la mine sina asta ar avea cam 15 cm. e bine? care e parerea voastra?

Pai unghiul, chiar daca nu te intereseaza, trebuie sa-l iei in seama deoarece este dat de remiza.
Liniile intra/pleaca in/de la remiza sub un unghi bine stabilit.
Aelasi unghi trebuie sa se regaseasca pe liniile turnantei.

Da, 15 cm este suficient.
La remize, indiferent de unghiul liniilor, nu vei vedea doua locomotive aflate pe linii alaturate scoase la aceiasi distanta de remiza.
 
Dorin, asa puteai sa o faci cu componente de pick-up, luai clatita rotativa, legai curentzii si lipeai sina pe vinil. Parerea mea este ca trebuie cavitatea din cratitza, ca asa nu arata cum ti-ai dori. Incearca din placaje si carton, vopsea si iese ok.
 
Ai o singura regula, cu cat duci mai departe cladirea remizei de podul rulant cu atat doua sine se aproprie mai mult. trebuie sa ti cont ca doua sine sa nu se intersecteze pentru ca vei avea nevoie de acele bifurcatii ca la intersectii si crede-ma ca nu vrei asta ca e scump.

Poti sa imi zici ce unghi ai intre doua sine din remiza ? si ce diametru are placa turnanta ? O sa incerc sa fac niste desene, pentru pura curiozitate. :)
 
M-am grabit sa dau eu repede un raspuns... si tu acuma :D . Am vazut ca scrie mai in spate normal, dar abia acuma.
Buun dar nu inteleg de ce Dorin nu respecta exact recomandarile din instructiunile alea ? Vad ca se dau chiar si segmentele de linie de la diferiti producatori.
 
sogard_2003 a spus:
Buun dar nu inteleg de ce Dorin nu respecta exact recomandarile din instructiunile alea ? Vad ca se dau chiar si segmentele de linie de la diferiti producatori.

La intrebarile astea numai el poate sa raspunda.
Poate remiza pe care o are nu este Kibri desi, cel putin din fotografii, asa arata.
 
este KIBRI dar eu am facut rost de ea fara cutie si instructiuni....
stiu si eu regulile legate de dimensiunile unghiului care sunt in directa legatura cu apropierea sinelor. eu ma refeream strict la spatiul redus de care beneficiez. dar m-am lamurit. probabil sinele din fata remizei vor avea in jur de 15 cm.
obiwan - stiu ca arata mult mai bine daca turnanta e de fapt un pod turnant. dar ca sa fac asa ceva am nevoie de timp si nu prea am. sunt multumit daca o rezolv si asa. la urma urmei, exista si astfel de turnante reale. eu am vazut una cindva dar sincer nu imi mai amintesc unde.....
 
iaca pentru usurinta muncii tale pun un desen ajutator. sper sa se inteleaga ceva.
Muti centrul de intersectie al celor trei linii aflate la 15 grade una fata de cealalta cu 21 mm fata de centrul de rotatie al podului turnant. si ai exact 15 centimetri. Daca vrei sa muti altfel imi spui si eu masor cu usurinta. pentru orice distante vrei tu de la buza turnantei pana la portile remizei.
Intructiunile le gasesti pe paginile anterioare, ca tot m-a avertizat si pe mine LDH :D . Spor la treaba.
 
stie cineva, pentru remiza in discutie, sina trebuie sa o instalez pe terasament sau fara terasament. daca ii pun terasament, nu se ridica sina prea sus micsorind gabaritul locomotivelor ce pot fi garate aici?
la alte modele de remize cum este prevazut?
 
Liniile in remiza sunt fara terasement.
In general sunt "incastrate" in pardoseala cu sau fara canal de vizitare, in general exista.

Imaginea este a remizei de la Calafat.

Nu trebuie sa reproduci liniile si canalul de vizitare cu Alex in canal :D

065_IMG_0720.jpg
 
Multumesc pentru informatie. ma intreb daca tot asa arata in interior si o remiza circulara asa ca a mea, deoarece in acest caz suprafata betonata ar fi mult mai mare.
ce faceai acolo alex, incercai sa vezi cum se simte un ,,ceferist" de la intretinere?