Salutare tuturor,
De ceva timp ma pasioneaza transportul intermodal si anume trasportul de containere, cutii mobile si semiremorci. Mai exact partea care ma intereseaza cel mai mult din transportul intermodal (maritim, fluvial, rutier sau feroviar) binenteles ma intereseaza cel feroviar.
Se pare ca transportul intermodal a inceput adevarata dezvoltare undeva prin anii 60 odata cu aparitia containerelor mari precum si standardizarea lor.
Exemple de dimensiuni ale containerelor:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Container_Stacking.jpg
Cineva de la noi in anii 70 a evaluat corect aceasta dezvoltarea astfel incat in acei ani s-au construit 26 de terminale feroviare care binenteles astazi marea majoritate stau nefolosite din cauza infrastructurii si echipamentelor de operare invechite. Dar mai ales probabil din nepasare. La aceste 26 de terminale se adauga alte 19 private sau industriale.
Aici si o situatie cu marea majoritate a acestor terminale:
http://www.cfrmarfa.cfr.ro/images/stories/RCF7/terminale.pdf
Un document oficial legat de strategia Romaniei in acest domeniu puteti citi si aici:
http://mt.gov.ro/web14/documente/strategie/strategii_sectoriale/strategie_de_transport_intermodal_text.pdf
De ceva timp ma pasioneaza transportul intermodal si anume trasportul de containere, cutii mobile si semiremorci. Mai exact partea care ma intereseaza cel mai mult din transportul intermodal (maritim, fluvial, rutier sau feroviar) binenteles ma intereseaza cel feroviar.
Se pare ca transportul intermodal a inceput adevarata dezvoltare undeva prin anii 60 odata cu aparitia containerelor mari precum si standardizarea lor.
Exemple de dimensiuni ale containerelor:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Container_Stacking.jpg
Cineva de la noi in anii 70 a evaluat corect aceasta dezvoltarea astfel incat in acei ani s-au construit 26 de terminale feroviare care binenteles astazi marea majoritate stau nefolosite din cauza infrastructurii si echipamentelor de operare invechite. Dar mai ales probabil din nepasare. La aceste 26 de terminale se adauga alte 19 private sau industriale.
Aici si o situatie cu marea majoritate a acestor terminale:
http://www.cfrmarfa.cfr.ro/images/stories/RCF7/terminale.pdf
Un document oficial legat de strategia Romaniei in acest domeniu puteti citi si aici:
http://mt.gov.ro/web14/documente/strategie/strategii_sectoriale/strategie_de_transport_intermodal_text.pdf