Transformare BR 120 PIKO in MAV M62 "Sergej"

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Va salut cu respect stimati colegi modelisti. Circuland destul de des pe linia Arad-Oradea-Satu Mare, dar si pe liniile ferate ale tarii noastre vecine, Ungaria, am ochit o locomotiva celebra, de productie sovietica si care a facut cariera in foarte multe tari, o locomotiva pe care o cunoasteti cu siguranta. La DR se numea (si inca se numeste) BR 120, iar la MAV cunsocut ca M62 "Sergej" si care poate fi vazut si pe liniile noastre, in gari precum Episcopia Bihor, Valea lui Mihai si nu numai. La scara H0 eu nu am avut in colectia mea nici un BR 120 sau M62, iar achizitia unui astfel de model, cu inmatriculare MAV parea destul de costisitoare, plus, stand mai prost lunile acestea cu finantele din cauza unor prioritati diferite, era anulata si o transformare facuta de altcineva. Astfel ca dupa experienta placuta pe care am avut-o cu 060 DA-ul de la Tillig, pe care lam facut INDA, mi-am luat inima in dinti, am cautat o locomotiva second-hand care sa fie disponibila la un pret bun, dar avand si o stare buna de conservare, si am trecut la adunarea unor materiale, poze cu locomotiva originala si alte modele ale locomotivei la scara H0. Transformarea am facut-o dintr-un BR 120 PIKO, destul de vechi si relativ galagios dar care ruleaza excelent pe linie. Dupa demontarea carcasei, care se face prin desfacerea unui mic surubel aflat pe acoperis, am trecut la dezlipirea geamurilor, a ghidurilor pentru lumini si a altor detalii. Carcasa a fost slefuita cu hartie fina, sub jet de apa, degresata si apoi vopsita cu o nuanta de rosu-portocaliu (practic unul din multele nuante ale MAV, dupa o analiza atenta) cu aerograful. Dupa o uscare de 24 de ore am aplicat si fetele galbene de sub cabina, lasand loc pentru tablita de inmatriculare din fata. A urmat, dupa uscare un pic de weathering, cu un negru diluat si praf de grafit amestecat. Boghiurile, rezervorul si plugurile din fata si-au schimbat si ele culoarea intr-un gri mai deschis, iar la compartimentul motoarelor, inspirat de pozele vazute, am aplicat cu pensula un verde diluat care sa poata fi vazut in spatele gemuletelor. Si pe boghiuri si rezervor am aplicat un pic de uzura in acelasi mod. Dupa o noua uscare, am trecut la montarea accesorilor si repunerea surubului. Am acordat ceva atentie si detaliilor precum tablitele de fabricatie, goarnele etc. Mai urmeaza sa aplic niste decaluri cu numarul locomotivei. A venit si testul de rulare, pe care noul model rebotezat M62 l-a trecut cu succes. Iata rezultatul muncii depuse. Sper sa va placa transformarile facute. Respect

 
A

Anonymous

Guest
De fapt modelul BR-120 este tare gresit dupa forma de carcasa si volumul de lucru pentru a corecta e destul de mare.

Aici e o pagina pe un forum unde foarte bine este descris cum si ce trebuie de facut pentru a primi un M-62 correct din modelul lui PIKO/Guetzold.

De fapt pe pagina aratata varianta de vopsire rusa, doar sa stiti ce M-62 e o Rusoaica si variante de expotr se deosebeau numai prin varianta de vopsire si de tampoanele.