Circula pe ec. metric, nu ingust
Si ca sa incep prezentarea, iata un scurt istoric, preluat de pe www.ctparad.ro
1869 - marchează începutul activităĂžii de transport public din Arad când s-au pus în circulaĂžie, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel vor circula până în anul 1916
1907 - este achiziĂžionat primul autobuz de către municipalitate
1908- Primăria Arad a înfiinĂžat Societatea de transport cu autobuzele, societate care a fost prima de acest fel din România.
1910 - a fost inaugurată o linie suburbană care să lege oraÂşul de localităĂžile învecinate din zona Podgoria ( o regiune aflată la 24 km distanĂžă Âşi binecunoscută pentru tradiĂžia sa viticolă).
1913 linia Arad &8211;Podgoria a fost electrificată Âşi a devenit prima de acest fel din România Âşi a 8 a din lume.
1914 - autobuzele au fost rechiziĂžionate de armată
1928 - activitatea de transport cu autobuzele a fost preluată de către municipalitate
1938 - exista un număr de 30 de autobuze care deserveau 11 trasee
1945 - Intreprinderea Comunală a înfiinĂžat o secĂžie de autobuze efectuând atât transport urban, cât Âşi suburban.
1946 - punerea în funcĂžiune a tramvaiului electric a făcut ca Aradul să devină unul dintre oraÂşele cu o reĂžea de transport dintre cele mai complexe Âşi moderne.
1973 - parcul de maÂşini totaliza 170 de unităĂži
Voi reveni cu o scurta calatorie in timp, cu ajutorul imaginilor, prin Arad.
Cat despre parcul de tramvaie, el se imparte in mai multe tipuri(Pozele sunt ceva mai vechi. Astept pe ceilalti sa completeze cu altele mai noi):
GT4 adus din Stuttgart
GT4 aduse din Stuttgart cuplate cate 2
GT4 adus din ULM
GT6:
GT8:
Timis2:
Timis2 suburban:
Tatra T4R:
Cuplu de T4R:
Tatra T4D:
Tatra T4D+B4D:
M8S(Nu gasesc poze):
Gotha(Nu gasesc poze):
Sageata Verde
Depoul CTP Micalaca
"Omida"
Ii invit pe ceilalti sa completeze.