Tomberonul cu HO.

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Cand nu poti sa te duci la un Lokfest iti faci un eveniment asemanator acasa.
Toata lumea il asteapta acum pe "George" (Schorsch) , nu ,nu este aplicatia de la nu stiu ce banca, este noua aparitie de la Trix 02 314. a venit noiembrie , deci trebuie sa apara dintr-o zi in alta.:rolleyes:
20211101_135600.jpg

20211101_135620.jpg

20211101_135755.jpg

20211101_135544.jpg

20211101_135632.jpg

20211101_135651.jpg

20211101_135709.jpg

20211101_135723.jpg

20211101_135804.jpg

20211101_135832.jpg

20211101_135826.jpg

20211101_135820.jpg

20211101_135814.jpg

20211101_135810.jpg

20211101_135918.jpg

20211101_135947.jpg

20211101_135907.jpg

20211101_135858.jpg

20211101_135852.jpg

20211101_140024.jpg

20211101_140046.jpg

20211101_140111.jpg

20211101_140121.jpg

20211101_140259.jpg

20211101_140515.jpg

20211101_140454.jpg

20211101_140435.jpg

20211101_140428.jpg

20211101_140532.jpg

20211101_140606.jpg

20211101_140419.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Am scos doar o mica parte din old boys, cat mi-au permis liniile de garare , cat despre poluare , a fost ca la Sintesti , pana s-a prins Garda de Mediu , fumul s-a risipit, am scapat si de data asta.:p:p:p
 

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Intr-un final a ajuns si la mine locomotiva muuult asteptata BR 02 314 DR , Trix 25027.
Nu pot sa spun decat ca este o bijuterie si pe langa pozele seci cred ca este cazul sa fac si o prezentare fara copy/paste a locomotivei reale care cred eu ca merita acest lucru.
Ei bine locomotiva reala a fost construita in anul 1919 pe atunci clasificata ca si clasa Baden IV h 1003 poreclita "pas mare" (High Stepper ),apoi din anul 1924 a fost inmatriculata de catre DRB ca 18 314.
Dupa razboi locomotiva a ramas in zona de ocupatie administrata de britanici unde fusese propusa pentru retragere din serviciu. In anul 1948 a fost data la schimb cu o locomotiva S3/6 ,mai precis BR 18 434 care se afla in Germania Democrada(DDR).
Ajunsa in DDR a facut service pana in anul 1960 cand a intrat in reparatie capitala la uzina din Zwickau, a primit un boiler cu camera de ardere nou , model 39E care era deasemenea folosit si la BR 22 dar aici putin scurtat, tender 2'2'T34. astfel viteza maxina a locomotivei a crescut la 150 km/h, a fost vopsita in culoarea verde cu dungi albe.
In anul 1967 a fost convertita la ardere pe pacura la uzina RAW Meiningen ,fapt ca a dus la cresterea si mai mult a puterii.
A facut serviciu cu trenuri expres intre Berlin si Saalfeld, dar a fost folosita si la trenuri pentru teste.
In anul 1970 a fost reinmatriculata cu numarul 02 314-1.
Din pacate pe data de 01.08.1972 a suferit o avarie la unul din cilindri, fapt pentru care a fost retrasa din serviciu definitiv.
La 27.01. 1984 a fost trimisa la Muzeul cailor ferate din Frankfurt ,pana in anul 1986 cand a fost iar mutata , de data aceasta la Muzeul Tehnic din Sinsheim, unde poate fi vazuta si in ziua de astazi.
Daca cumva ajungeti pe acolo neaparat sa aveti o moneda de 1Euro care introdusa in acel automat din fata locomotivei va porni un mecanism care actioneaza imensele roti de 2100mm in diametru si tot mecanismul biela manivela.

Cam aceasta este scurta istorisire a unei locomotive care a facut istorie ,a trecut la viata ei prin multe transformari ,iar la final si-a gasit un binemeritat loc intr-un muzeu unde sa poata fi admirata.
Ca surse de inspiratie am spicuit din:

20211122_141409.jpg

20211122_141450.jpg

20211122_141518.jpg

20211122_141454.jpg

20211122_141423.jpg

20211122_141430.jpg

20211122_141538.jpg

20211122_141551.jpg

20211122_141606.jpg

20211122_141614.jpg

20211122_141632.jpg

20211122_141638.jpg


 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Azi am rulat locomotiva pe oval , au fost reglati cativa parametri din CV-uri (scartaieli de frane mai lungi , opriri/ porniri mai lente) ,asa cum imi place mie, dupa care am facut o poza cu cele doua locomotive ,poza vazuta acum ceva timp pe un site si ma gandeam cand am sa pot sa o reproduc pe oval.
20211123_133313.jpg

16493.jpg

Bildergalerie
 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Prin bunavointa colegului Anvo5555 care mi-a imprumutat vagonul vitezometru de la Fleischmann, am verificat daca vagoanele mele sunt calibrate.
Am descoperit ca arata fix aceeasi viteza , deci este perfect.20211212_114715.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Pai da, cand ai o zi d'aia cand nu ai chef de nimic mai bine nu te apuci sa faci ceva ca mai mult strici, cel putin la mine asa este.
Ieri pe seara mi-a venit cheful de mestereala si m-am apucat sa inlocuiesc motorul locomotivei, cel original este o pacoste in digital.
In locul lui se potriveste ca o manusa cel de la Mabuchi, trebuie doar putin slefuite pe laterale inelele, care intra in furcile de la cele doua reazeme din fata si spate.
Azi o sa urmeze si montarea decodorului20211213_180414.jpg20211213_180426.jpg20211213_180441.jpg20211213_180511.jpg20211213_180635.jpg20211213_180829.jpg20211213_183439.jpg20211213_184904.jpg20211213_184912.jpg20211213_184950.jpg
 

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Gata si cu montarea decodorului.
Motorul a fost vopsit pe laterale cu negru mat sa nu se mai vada urat inauntrul marchizei, decodorul a fost lipit sus pe motor cu banda dublu adeziva.
20211214_134222.jpg20211214_134234.jpg20211214_182234.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Dupa atatea discutii despre BR 64, am prins curaj si m-am apucat sa o dotez cu decodor cu sunet, doar ca era o problema, decodorul Zimo MX 645 nu incape in locomotiva din motive de spatiu, dar am doua decodoare mai mici Zimo MX 648 in doua locomotive BR 96, drept urmare m-am apucat sa schimb decodorul dintr-o BR 96 pentru a face rost de unul care sa incapa in BR 64.
Dupa modificari de interfete si cabluri a iesit bine, locomotiva BR 64 a prins glas , difuzorul cu incinta acustica l-am lipit pe podeaua marchizei, decodorul a intrat lejer in spatele marchizei ,in buncarul de carbuni.20211220_110854.jpg20211220_111109.jpg20211220_111116.jpg20211220_111122.jpg20211220_112440.jpg20211220_112914.jpg20211220_125753.jpg20211220_125759.jpg

 
Ultima editare:

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Acum cateva saptamani am dezmembbrat cateva telefoane si m-am ales cu niste difuzoare ovale cu dimensiunile 20x14 mm
Initial am zis sa confectionez incintele acustice din forex, dar din cauza formei ciudate ovale am renuntat , dar am redescoperit imprimanta lui fii-miu,
Am cautat un proiect pentru incinta acustica pentru difuzor asemanator , dar am modificat proiectul pentru dimensiunile difuzorului meu.
A iesit super , de auzit se aude extraordinar de bine , acum se aud mai bine si sunetele joase.20211225_125854.jpg20211225_125910.jpg20211225_125924.jpg
 

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Va salut, de azi inainte acest topic a primit un alt nume, mai sonor si care reprezinta tot ce s-a adunat pe aici de prin alte tomberoane.
Va previn ca pe acest topic gasiti material rulant vechi si foarte vechi de la producatori la fel de vechi drept urmare va rog sa nu accesati acest topic daca doriti sa nu va umpleti ecranele monitoarelor de ceva pestidential si poze cu puternic impact emotional, totusi cei care o fac , o fac pe riscul lor.
Azi va prezint o ragalie ( Dex - adunatura de vreascuri , buturuga, ingramadire de radacini noduroase ,etc ) marca Fleischmann cod 4046 BR76 001 DRG
Locomotiva este dotata cu interfata NEM 651 (6 pini), in cazan lestul este turnat pentru a lasa loc pentru montarea unui decodor iar in partea dinspre marchiza are o fanta pe unde sa treaca cablurile catre cupla.
A primit un decodor Zimo MX 645 si un difuzor 11x15mm cu camera de rezonanta care a venit montata deasupra motorului pentru ca nu este loc in alta parte.
O sa urmeze ceva probe si reglaje dupa care o sa incep sa caut iar prin tomberonul Ebay-ului.
20220131_111302.jpg

20220131_111315.jpg

20220131_111326.jpg

20220131_111341.jpg

20220131_111917.jpg

20220131_111949.jpg

20220131_112118.jpg

20220131_112147.jpg

20220131_112305.jpg

20220131_112830.jpg

20220131_113007.jpg
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.797
2.166
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Imi pare rau, pentru moment nu am deloc timp liber asa ca n-am mai accesat forumul de cateva saptamani (si situatia nu se va schimba din pacate inca cel putin o saptamana-doua) insa ce-ar fi sa "trecem peste" si sa nu punem la inima aroganta si derapajele de vocabular ale unora? E pacat sa stricam topicuri bine structurate si la care s-a scris de ani de zile din suparari de moment.

Nu de alta, insa mai exista si useri mai putin vizibili care nu scriu insa citesc cu atentie si risca sa nu inteleaga mare lucru.