Tillig 76760. Vagon marfa descoperit pe 2 osii, seria Elmo, epoca 4

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.047
2.564
Iași
LOCATION
Iași
Vagon marfă descoperit pe 2 osii, capacitate 20t. Seria Elmo (fost Ksff). Fabricat începând cu anul 1916.
Vagon cu frână de mana și peron frontal. Corespunde prescripțiilor RIV, poate circula în trafic intern și internațional . Destinat transportului de mărfuri vărsate ca: minereu, cărbuni , cherestea, lemne etc.
Fiecare perete lateral este prevăzut cu 2 ușii , confecționate din tablă de fier.

Conform normativelor din epocă (marcaj unificat din 1967), vagonul din seria 5330 Elmo trebuia să aibă seria veche Ksff.
Pe sașiu osiile sunt numerotate 1-2 și 3-4. Trebuia să fie 1-3 și 2-4. De pe pereții frontali lipsește semnul de carlig de tracțiune tip întărit iar de pe sașiu lipsește inscripția cu cele 12 luni pentru ungere.

De la ce vine Elmo?
E - vagon marfă descoperit de tip obișnuit , basculabil frontal sau lateral, cu pereți înalți
l - vagonul nu basculează lateral
m - vagonul are lungimea cutiei sub 7.70 m
o - vagonul nu basculează frontal









Impreuna cu varianta KE
 
Salut,

Multumesc pentru prezentare. Ma bucur ca avem inca un model CFR in acest an.

Personal sunt trei lucruri care ma deranjeaza la acesta. Unul ar fi, asa cum a scris si Florin mai sus, seria veche Ke, pe care nu am intalnit-o in nici un normativ. In plus seria veche ar fi trebuit sa fie barata cu o linie in diagonala.

Amplasarea unor inscriptii mi se pare de asemenea atipica - nu am intalnit pana acum "cadita" din aceasta familie unde tipul instalatiei de frana sa fie scris pe cutia vagonului. Insa in lipsa unei fotografii nu pot sa dau un raspuns 100% sigur.

Al treilea lucru care ma "zgarie pe ochi" este polita de caractere aleasa pentru inscriptii. La CFR in epoca nu se folosea DIN 1451 Mittelschrift.
 
Buna seara,

Am primit din partea producatorului o fotografie infatisand un vagon similar al CFR la inceputul epocii IV, pe care o reproduc mai jos. Dupa cum se vede este un vagon din aceeasi serie insa care nu e echipat cu platforma pentru franar iar inmatricularea sa e la "cateva numere" distanta de cel reprezentat ca model:

image002.jpg

imagine din collectia Tillig, toate drepturile rezervate

Multumita fotografiei putem da cateva raspunsuri mai clare la intrebarile pe care le puneam ieri.

Majoritatea inscriptiilor sunt formal corecte si de asemenea amplasate corect. Tipul franei, Hildebrand-Knorr (Hik-G) era intr-adevar inscris pe cutie. Sub acest aspect modelul este corect.
Seria veche era barata si nu era Ke.
Polita de caractere utilizata are cateva diferente fata ce cea din epoca la CFR.

Las pe fiecare sa traga concluziile sale. Nu-mi place sa caut "nod in papura" insa, la fel ca si Florin, atunci cand constat o eroare evidenta o spun. Pe de alta parte personal prefer un vagon cu inscriptii in mare parte corecte si amplasate asa cum se cuvine, chiar daca are unele greseli, fata de unul intr-o stare "fantezista" precum cel care a starnit "valuri" aici pe forum acum o luna sau doua.