TGV - de la realitate la model

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:?: Habar nu am, nu stiu cum arata modelele lor. Sunt de calitate ? Arata profi sau au aspectul de jucarie ? Am vazut ca fac un TGV foarte lung pe N insa din poze reiese ca ar fi de jucarie... o sa sap pe net sa vad mai multe detalii...
 
Sincer la cat de mica e scara N nu stiu daca poate face cineva diferenta decat in poze facute cu macro foarte mare, dar ma rog, poate esti mult mai cunoscator la N decat mine si stii mai multe, asa ca prefer sa nu zic mai multe. Oricum, altii sa faca la N nu stiu sa existe (sau daca stii zi tu, poate mai imbunatatim articolul :D).
Avand in vedere ca un model costa cam 200-300 euro, daca nu si mai bine (dar macar garnitura e completa, 8-10 vagoane), si ca vine cel mult cu sine cat sa-l pui in vitrina, dar nu mai mult, cam suna a profi totusi. Modele sunt destule si am vazut pe ebay, la preturile pe care le-am descris mai inainte. Ce-i drept, la N arata mult mai bine pe o diorama de casa (de apartament cu 10 vagoane e exclus cam din start, chiar si la scara N), dar sincer inca mi se pare o scara mult prea pretentioasa, unde o toleranta de 1 mm este deja enorma, si trebuie mult prea mare atentie in tot ceea ce faci.
Ma rog, poate dupa ce mai "cresc" si eu in ale modelismului o sa-mi mai schimb parerea, deocamdata prefer sa vad N la altii, care au atata rabdare, ochi si migala.
 
Va salut.
Si eu sunt crescator de "pui de Sarpe feroviar" la scara N.
Am studiat, si se pare ca numai cei de la KATO fabrica TGV in miniatura.
Calitativ, am inteles ca sunt perfecte, detalii cat se poate la scara N. Exista postate pe YouTube filmulete cu TGV pe N, fabricat de KATO. Am ramas placut surprins de functionarea lui.
Alt aspect: daca exista locomotive si vagoane la scara N CFR-izabile.
Pacat ca nu exista inca 060EA CFR.
Vagoane, ar fi ceva asemanatoare cu AVA200, Y-Gorlitz, marfa (vazusem parca pe aici, pe Forum, niste poze).
 
:D Asa e cu N-ul, e pretentios tocmai deasta imi place. Cat mai pot cu ochii binenteles.
TGV-uri nu am apucat sa vad decat la H0 si alea erau Mehano.. nu mi s-au parut atractive in cutia in care erau. Chestie de gust probabil.. :lol:
Cat despre trenuri de viteza construite de producatorii consacrati toti au facut cate ceva, unii la N altii la H0. Trix a facut pentru N, Ice 2 si 3, Fleischann a facut si mai face Ice 1 si 2 , 3. Dar e nesimtit de scump Fleischmann 70 de euro un vagon... sa nu mai zic peste 200 de euro capetele.

Cel mai mult m-a impresionat Roco cu al sau ICE 1 pe care l-am vazut de ce e in stare, merge pe cele mai nepotrivite linii si cu viteze de ramai cu gura cascata. Secretul lui este centrul de greutate foarte jos, adica i-au montat placile de metal pe podeaua vagonului. O bijuterie estetica si mecanica, jos palaria pentru Roco.. marea mea problema este ca garnitura asta era la H0. :mad: . Apropo de Roco, din toate cataloagele pe care le am , constat ca nu a facut niciodata ICE sau TGV. De ce oare ?
 
Pai tocmai ai zis de Roco ca au facut ICE-uri (la scara ho binenteles). Exista ICE1, exista si ICE2, parca 3 nu au scos (chiar, daca te tine cureaua si esti si cunoscator, poate punem de un articol asemanator, dar despre ICE-uri, ca vorba aia, tot trenuri de viteza se cheama). La TGV-uri sunt destul de tatic, stiu cam tot ce misca pe piata, dar la ICE-uri am destul de mari lacune.
Iar legat de troacele de la Mehano, mi se par chiar ok, mai ales la banii pe care i-am dat pe ele. Ce-i drept, motorul ar fi putut sa fie mult mai bun (si ce-i mai grav e ca nici la prestige nu e cu mult mai bun, daca nu cumva e chiar acelasi). Am avut un tgv de la Jouef si se misca execrabil (tot hobby), am luat acum ceva luni un V150 (tot hobby) si sunt multumit de el (ma rog, tot are culegere doar de pe boghiul din spate care este si motor, dar macar la v150 nu-mi mai face probleme de alimentare, chiar ma mir ca mai merge pe sinele respective, dupa ce expressul - un fel de atlantique sau reseau - nu mergea cum trebuie nici pe sine nou noute). In concluzie, cred ca o sa-mi iau si POS-ul, tot hobby, ca vorba aia, sa nu plang dupa ele cand s-or strica urat, deci se cheama ca am fost destul de multumit de calitate (basca o sa am si de bricolat pe ici pe colo, cand voi gasi timpul necesar).
La ICE h0 lauda lumea modelul de la piko, mai putin ideea cu motorul in al doilea vagon (nu neaparat ideea in sine, cat mai mult faptul ca nu au pus destul lest in locomotiva 'motoare', astfel incat nu prea face contactele cum trebuie. In rest detalii sunt destule, nu mai stiu daca are si iluminare, dar oricum isi merita banii.
 
salut!!!
am avut un TGV postal hobby, model destul de vechi, actualmente se incinta copilul unui prieten, cu acest trenulet,ceva ce seamana mai mult a jucarie, model LIMA, pe care am incercat sa-l fac mai profi. ce am constatat este:
- plastic moale, folosit de regula la modelele statice.
- urme de taiere din calupul original
- actionare pe un singur boghiu, cu roti dintate de plastic
- rotile, in afara de cele care culeg curentul de la sina sint si ele din plastic
- motor galagios
- cuplari destul de primitive
am incercat deci sa ii pun lumini pe led-uri si sa fac trenuletul sa mearga in digital, transformare pe care nu am reusit-o fiinca am ramas cu plasticul in mina!!! pur si simplu din punctul meu de vedere nu se merita!!!
 
problema mea este diferenta extraordinar de mare intre preturile de la trix si cele de al jouef...
ma intreb daca merita sa dai un sac de bani si sa platesti, dupa mine, trade mark-ul...
@macleod
tu ce parere ai?...bineinteles ca nu am tinut in mina un TGV jouef, dar am tinut unul trix...
 
Sincer pe trix nu am pus mana, dar jouef si mehano am tot avut si am (varianta hobby, ca inca nu am castigat la loto :D).
La jouef intre 2 modele aproximativ pe aceeasi platforma, si anume tgv express (de fapt un tgv reseau, sau cum ar zice altii tgv atlantique, desi numarul este de reseau) mergea groaznic, desi era nou, si un tgv v150 care functioneaza ok. Oricum, culegerea curentului doar pe boghiul din spate al locomotivei facea foarte mari probleme la express, la v150 nu se simte.
N-am apucat sa vad din pacate decat in filme variantele profi de la jouef, macar au culegerea tensiunii pe ambele boghiuri, deci e un plus.
De la mehano am cam tot ce misca in materie de tgv-uri (pos-ul inca nu l-am vazut pe nicaieri la vanzare in romania sau aproape). Sunt cei drept de copii, dar raportul pret/calitate este chiar ok, plus ca au avantajul ca poti sa le bricolesti cat vrei, ca daca strici ceva macar nu-ti pare rau de bani. Pentru inceput chiar recomand.
Am vazut si varianta profi de la Mehano, care sincer m-a dezamagit foarte tare, un pret prea mare pentru o calitate asemanatoare (practic pentru o mufa digitala, niste lumini si interioarele de vagoane e cam mult sa platesti un pret triplu, parerea mea).
Marklin din pacate are prostul obicei de a avea a treia sina, ceea ce il face incompatibil cu celelalte sisteme. Dar calitatea din ce am vazut e clar superioara, dar si pretul este pe masura.
 
eu ma gindeam la modele profi...am vazut pe internet ca scot modele de TGV cam cu aceiasi distributie ale miscarii, adica pe 2 boghie...
din pacate nu am ajuns sa vad un model in realitate si apoi nu vad prea curind sa dau banii pe trix...o fi el...TRIX dar...bugetul meu este FIX si tinde spre zero... :D :D :D :D
banuiesc ca imi voi achizitiona inca un ICE3 PIKO si ceva alte maruntisuri,automotoare, in pretul unui TGV trix
 
10x leon-gr de pont, uitasem ca astia de la marklin/trix scot acuma in tandem (la fel cum a fost tgv pos-ul anul trecut); in concluzie l-am bagat si pe asta in schema la locul lui
legat de thalys-ul de la lima, din cate stiu face parte din gama profi (la banii la care se vinde ar fi si cazul); nu stiu daca e exact la fel ca actualul Lima HL2001 (care fiind cu 2 e profi si el), si sincer nu am prea avut pana acuma de a face cu gama lima, dar cel putin in varianta hobby parca sunt prea jucarii (bine, acuma pe de alta parte un colectionar adevarat ar zice la fel si de tgv-urile mele de la mehano, dar parca ce-am vazut de la lima era si mai rau)
totusi, la ce preturi am vazut la lima (modele mai profi), cica ar fi si ceva calitate de capul lor; dar neavand feedback nici direct nici indirect ma opresc aici cu presupunerile
 
:D Uite-l in varianta Kato, la scara N, foarte bine lucrat.
Am pus link-ul de la pagina mare, sant pe al 2-lea rand 3 modele cu diferite culori. loco si 10 vagoane, plus sina de display.
Cred ca trebuie o diorama mare rau ca sa arate bine. Astia au si TGV si de ale lor , japoneze si Amtrack. Daca au pastrat calitatea ce o stiu eu de la ei si fiabilitatea, cred ca sant beton. :evil:
 
Le-am vazut (macar in poze) pe toate cele de la kato (daca nu cumva or mai fi aparut ceva intre timp). Pentru scara lor arata super, parca prea multe detalii chiar. Dar sincer ... N e prea mic, desi cred ca ar fi singura scara potrivita pentru a rula tgv-uri intr-o casa normala (vedeti ca nu spun apartament, ca la ce minunate apartamente avem in romania nu cred ca intra un tgv complet intr-o camera - sau intra, dar nu mai intri nici tu, nici mobila :D).
Ma bucur ca mai descoper alti boln^H^H^H^Hpasionati de tgv-uri de unde nu ma asteptam :D.
 
:D Mie imi plac da cum ziceam, sant garnituri mari, de 10 vagoane care ruleaza cu viteza. Trebuie spatiu nu gluma, chiar si la N. Ar arata groaznic pe o diorama ovala de apartament, jumatate afara si restul in 2 tunele. :D . Iar ca sa-l iei si sa-l pui numai in vitrina parca e pacat. da merita incercat. Pt cine e axat pe Europene. Uite tot ceva din gama asta, de mare viteza. Il stiai?
http://www.modeltrainstuff.com/KATO-N-10327-Eurostar-8-Unit-High-Speed-Train-Set-p/kat-10327.htm
Eu l-am vazut la cineva e curat bestie la N. Nu vreau sa ma gandesc cum arata la HO. Pretul e bun. :evil:
 
M-am uitat acuma la numarul de produs si l-am verificat in lista ... il vazusem pe vremuri dar deh, au trecut 2 ani de cand am scris articolul asta (ce trece vremea ...).
Cand vad ce face kato la trenuri de mare viteza (si nu numai), parca ma bate gandul sa trec la N. Ca oricum un TGV la scara HO chiar si cu 4 vagoane (locomotivele incluse in cele 4) arata destul de varza pe o diorama de apartament (nu mai zicem de garnitura completa, ca nici nu cred ca are loc sa-l pui pe sine, d-apoi sa-l mai si plimbi). Dar pentru adevaratii maniaci merge si asa, ca nu avem de ales ... il consideram tgv de criza (de spatiu ... evident).
Eu m-am multumit sa iau toate trocarelile de la mehano (oricum am vazut gama prestige si m-am dezumflat ... nu e cu mult peste fata de variantele low-cost). Mai lipseste un eurostar si un tgv se, varianta originala portocalie, dar pana acuma n-am avut noroc la niciunul din ele.