- 3 Septembrie 2016
- 6.938
- 5
- LOCATION
- Bucuresti
Deschid acest subiect intitulat “Test” ca sa vedem cam cum ar arata o descriere a locomotivelor pe care le avem in colectie, ce mai trebuie CORECTAT – in primul rand – ce mai trebuie adaugat la istoria lor
Se doreste un topic pentru discutii, discutii deschise la alt subiect, care are si o exemplificare deci nu vom continua sa punem aici poze cu modelele la scara si cu istoria lor
Poate in acest mod vom putea cunoaste mai multe despre locomotivele noastre (abur, diesel, electrice) si nu in ultimul rand vom invata despre epoci si altele
Nu as dori sa ne apucam sa le amestecam si de aceea probabil ca va trebui sa deschidem capitole separate pentru fiecare tip de tractiune
A facut-o Bogdan la “Galerie” dar, din pacate, acolo au fost puse foarte putine informatii despre modelul original cat si modelul la scara
Ramane sa ne hotaram cum sa facem sa fie bine si informatiile sa fie la un loc
Avand in vedere ca stau “foarte bine” cu limba germana astept corecturile aferente datelor de mai jos
BR 23 (Baureihe 23) sau Seria 23
Locomotiva cu abur Seria 23 construita in Germania Federala pentru trenurile de persoane de catre firma Henschel (!) in anul 1950 (Ep. III) – numerele 23.001 – 23.105
Prototipul BR 23 (35.2 DR), construit in Germania, cu numarul 23.001 paraseste poarta fabricii Henschel in anul 1941 (Ep. II), Modelul este derivat din seria 50 si au fost construite doua exemplare 23.001 – 23.002
Razboiul nu a permis dezvoltarea acestei locomotive. Dupa razboi programul a fost reluat si intre anii 1950 – 1959 au fost livrate locomotivele cu seriile 23.001 – 23.105 cailor ferate ale Germaniei Federale.
Locomotiva a tractat intreaga gama de trenuri de la cele de marfa pana la cele de persoane si express.
BR23 cu seriile 23.1001 – 1113 au circulat, incepand cu 1955, in Germania Democrata
Ultimul model al serie, BR23.105, livrat cailor ferate federale de catre Jung in 1959, actualmente este la muzeul Asociatiei Germane pentru Istoria Cailor Ferate (DGEG) din Neustandt (Weimstrasse) dupa ce in 1971 a avut un accident. Locomotiva a suferit reparatii exterioare, nu este functionala, dar asta nu o impiedica sa fie una dintre cele mai elegante locomotive cu abur.
Caracteristici tehnice generale:
Configuratia rotilor 1’C1’h2 adica o rota alergatoare, trei roti cuplate motoare si o roata purtatoare (pe romaneste – si frantuzeste - ar insemna 131), biela principala actioneaza a doua osie
Tenderul este 2’2’T31 – doua boghiuri cu cate doua osii fiecare
Fac o paranteza si rog pe cei avizati sa faca o descriere in cuvinte a indicativelor configuratiei rotilor locomotivelor si ale tenderelor acestora
Diametrul rotilor motoare cuplate 1750 mm
Diametru rotii alergatoare 1000 mm
Diametrul rotii purtatoare 1250 mm
Lungimea maxima 21 325 mm
Viteza maxima 110 Km/h
Puterea maxima 1785 PSi
Suprafata focarului (gratarului) 3,11 mp
Suprafata de vaporizare 156,28 mp
Diametrul cilindrului de forta 550 mm
Cursa pistonului cilindrului de forta 660 mm
Locomotiva BR 23.105 a functionat pana in anul 1959 pe liniile DB (Germania Federala)
A devenit exemplar de muzeu
Modelul reproduce masina BR23.105, exemplarul de muzeu, si este produs de Roco.
Are tractiune in tender, conform noii mode in modelismul feroviar.
Este un exemplar reusit cu multe detalii aparente.
Functioneaza ireprosabil.
Se livreaza intr-o cutie mare in care se mai gasesc o brosura cu locomotiva, incepand cu modelul 23.001, o descriere a fabricii si multe alte lucruri – sigur interesante – pacat ca sunt in germana – poate facem o traducere pana la urma, doua pliante cu descrierea componentelor, lista pieselor de schimb, detalii privind desfacerea diferitelor componente si o punguta cu o gramada de detalii de adaugat pe model.
Astept corecturile de rigoare, propunerile si sugestiile
Cum am mai spus unele lucruri sau mai discutat aici
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=586
Cred ca discutiile nu au fost in zadar dar facand ceva concret putem reveni la subiect mult mai direct
toate cele bune
Se doreste un topic pentru discutii, discutii deschise la alt subiect, care are si o exemplificare deci nu vom continua sa punem aici poze cu modelele la scara si cu istoria lor
Poate in acest mod vom putea cunoaste mai multe despre locomotivele noastre (abur, diesel, electrice) si nu in ultimul rand vom invata despre epoci si altele
Nu as dori sa ne apucam sa le amestecam si de aceea probabil ca va trebui sa deschidem capitole separate pentru fiecare tip de tractiune
A facut-o Bogdan la “Galerie” dar, din pacate, acolo au fost puse foarte putine informatii despre modelul original cat si modelul la scara
Ramane sa ne hotaram cum sa facem sa fie bine si informatiile sa fie la un loc
Avand in vedere ca stau “foarte bine” cu limba germana astept corecturile aferente datelor de mai jos
BR 23 (Baureihe 23) sau Seria 23
Locomotiva cu abur Seria 23 construita in Germania Federala pentru trenurile de persoane de catre firma Henschel (!) in anul 1950 (Ep. III) – numerele 23.001 – 23.105
Prototipul BR 23 (35.2 DR), construit in Germania, cu numarul 23.001 paraseste poarta fabricii Henschel in anul 1941 (Ep. II), Modelul este derivat din seria 50 si au fost construite doua exemplare 23.001 – 23.002
Razboiul nu a permis dezvoltarea acestei locomotive. Dupa razboi programul a fost reluat si intre anii 1950 – 1959 au fost livrate locomotivele cu seriile 23.001 – 23.105 cailor ferate ale Germaniei Federale.
Locomotiva a tractat intreaga gama de trenuri de la cele de marfa pana la cele de persoane si express.
BR23 cu seriile 23.1001 – 1113 au circulat, incepand cu 1955, in Germania Democrata
Ultimul model al serie, BR23.105, livrat cailor ferate federale de catre Jung in 1959, actualmente este la muzeul Asociatiei Germane pentru Istoria Cailor Ferate (DGEG) din Neustandt (Weimstrasse) dupa ce in 1971 a avut un accident. Locomotiva a suferit reparatii exterioare, nu este functionala, dar asta nu o impiedica sa fie una dintre cele mai elegante locomotive cu abur.
Caracteristici tehnice generale:
Configuratia rotilor 1’C1’h2 adica o rota alergatoare, trei roti cuplate motoare si o roata purtatoare (pe romaneste – si frantuzeste - ar insemna 131), biela principala actioneaza a doua osie
Tenderul este 2’2’T31 – doua boghiuri cu cate doua osii fiecare
Fac o paranteza si rog pe cei avizati sa faca o descriere in cuvinte a indicativelor configuratiei rotilor locomotivelor si ale tenderelor acestora
Diametrul rotilor motoare cuplate 1750 mm
Diametru rotii alergatoare 1000 mm
Diametrul rotii purtatoare 1250 mm
Lungimea maxima 21 325 mm
Viteza maxima 110 Km/h
Puterea maxima 1785 PSi
Suprafata focarului (gratarului) 3,11 mp
Suprafata de vaporizare 156,28 mp
Diametrul cilindrului de forta 550 mm
Cursa pistonului cilindrului de forta 660 mm
Locomotiva BR 23.105 a functionat pana in anul 1959 pe liniile DB (Germania Federala)
A devenit exemplar de muzeu
Modelul reproduce masina BR23.105, exemplarul de muzeu, si este produs de Roco.
Are tractiune in tender, conform noii mode in modelismul feroviar.
Este un exemplar reusit cu multe detalii aparente.
Functioneaza ireprosabil.
Se livreaza intr-o cutie mare in care se mai gasesc o brosura cu locomotiva, incepand cu modelul 23.001, o descriere a fabricii si multe alte lucruri – sigur interesante – pacat ca sunt in germana – poate facem o traducere pana la urma, doua pliante cu descrierea componentelor, lista pieselor de schimb, detalii privind desfacerea diferitelor componente si o punguta cu o gramada de detalii de adaugat pe model.
Astept corecturile de rigoare, propunerile si sugestiile
Cum am mai spus unele lucruri sau mai discutat aici
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=586
Cred ca discutiile nu au fost in zadar dar facand ceva concret putem reveni la subiect mult mai direct
toate cele bune