Tehachapi loop, California

bavareze

Guest
13 Septembrie 2008
89
0
los angeles
LOCATION
los angeles
am intreprins un scurt zbor de agrement zilele trecute in zona desertului Mojave, ocazie cu care am observat aceasta bucla, tocmai atunci cand un tren trecea prin ea. este prima bucla pe linie principala pe care o vad in viata mea. mai vazusem altele doua dar pe linii turistice (Darjeeling Himalaya si Bernina Express / CH)

http://en.wikipedia.org/wiki/Tehachapi_Loop

IMG_2832.jpg

IMG_2834.jpg

IMG_2838.jpg

IMG_2849.jpg

IMG_2851.jpg


separat de domeniul feroviar, am postat si pe forumul de avioane ceva inedit, o dezmembrare de avioane:

http://romanian-spotters.forumer.ro/t7296-kmhv-mojave-airport-dezmembrare-avioane133385

bafta!
 
Cam ciudata alegerea, avand in vedere ca cele doua capete par la inaltimi destul de apropiate, practic se urca in bucla ca sa se coboare. Dar ma rog, am invatat ca de multe ori fotografiile mai mint din cauza unghirilor, deci s-ar putea sa nu fie cum pare la prima vedere, plus ca poate e mai ieftin si mai simplu pentru americani sa faca manevre de astea, decat sa faca un viaduct mai lung si/sau eventuale lucrari de aducere la nivel pe scara mai larga ...
 
Nu e ciudat deloc.
Ai spatiu suficient sa te intinzi, ai nevoie sa cobori 23m (atat e diferenta de nivel de la intrare la iesirea din bucla) si ai nevoie de o varianta ieftina, ca viaductele si alte lucrari de arta sunt scumpe si la ei si la noi.

Nu cred ca la 1876 era o problema de spatiu in desertul Mojave asa cum poate nu e nici acum :)

Si apoi, cauta o harta a tunelului mare de la Predeal si o sa vezi ca desi linia nu face un 360 de grade complet se apropie de o bucla de tipul celei din poze doar ca e prin munte nu la suprafata. Parca (din memorie) linia in tunelul romanesc face un 270 de grade. Nu mai stiu exact....

Bavareze: multumesc pentru poze. Lucrarea e data exemplu in multe carti de profil dar poze din aer sunt putine.
In alta ordine de idei: jumatate din flota low-cost de la noi a facut un "concediu" in desertul Mojave inainte de a face punti aeriene intre Bucuresti-Italia-Spania... :)
 
catalin a spus:
Bavareze: multumesc pentru poze. Lucrarea e data exemplu in multe carti de profil dar poze din aer sunt putine.
In alta ordine de idei: jumatate din flota low-cost de la noi a facut un "concediu" in desertul Mojave inainte de a face punti aeriene intre Bucuresti-Italia-Spania... :)

Nu stiam ca este asa faimoasa. Ce o face atat de speciala?

iata, pentru comparatie, si o bucla mult mai stransa, facand parte din Rhaetian Railway:


berninaloop1.jpg


berninaloop2.jpg


ceau!
 
Buna bavareze,

e celebra in mare pentru ce scrie aici:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Tehachapi_Loop_NHCE_Landmark.jpg

dar si pentru ca este una din cele mai vechi si pentru ca datorita regiunii desertice in care a fost construita este vizibila pe toata lungimea ei. Bucle de acest tip mai exista multe in lume insa vegetatia sau relieful le face greu vizibile.

Scriam mai sus (poate nu e cel mai bun exemplu dar e cel mai aproape de Bucuresti) ca un "loop" de aproape 300 de grade exista la Predeal sub forma Tunelului Mare. E adevarat nu este o bucla completa de 360 de grade, dar cati dintre cei care calatoresc cu trenul pe Valea Prahovei stiu ca in tunel se petrece acelasi lucru ca in desertul Mojave :) ??? Poate nu multi pentru ca spirala incompleta este acoperita complet de munte...
In pozele tale se vede foarte bine cum sarpele isi "inghite coada" metaforic vorbind ....