T.R.R Infra

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
781
10
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Si iata ca dupa lungi asteptari si amanari am inceput si eu lucrul la o diorama.
Timp de 2 ani tot am visat la diverse planuri, care de care mai complicate. Odata cu acumularea de experienta in domeniu, am ajuns la aceiasi concluzie la care ajung toti modelistii mai avansati: Nu totdeauna mult inseamna frumos si putin urat. De asemenea am aflat pe propria piele ca programele specializate in proiectarea de planuri sunt bune doar orientativ. Astfel cat ce am primit placa, am lasat la o parte orice program sau plan facut pana acum de mine, am pus mana pe linii si am inceput sa creez. Dupa nici jumatate de ora a iesit ceva multumitor.
Deabia dupa ce am avut o schita bine definita pe placa, am scos programul raily si am facut o schita. Iata acea schita:

Mai tot timpul imi doream o gara principala cu linie dubla. Insa acum mi-am dat seama ca o gara mijlocie, pe o linie simpla poate arata mult mai bine decat o gara principala.
In spate se va afla un deal, prin care va trece linia. Pe deal se va afla o mica industrie, astfel avand posibilitatea de a se crea scenarii mult mai complexe pe viitoarea diorama.
Iata cum arata deocamdata traseul. Curbele sunt R2 piko, acest lucru fiind insa temporar.In viitor ele vor fi inlocuite cu linie flexy cu o raza minima R3. De asemenea din traseu imi lipseste un macaz curb. Deci iata "progresul"(daca ii putem spune asa), dupa prima zi de munca:

Astept sfaturi referitoare la eventualele modificari ce pot fi aduse traseului.
O duminica placuta tuturor!
 
Din pacate pentru noi cei cu HO , o placa osb e prea mica pentru ceea ce am vrea dar foarte mare la un eventual transport. te-ai gandit sa faci macar 2 module ?
 
ca sa nu comenteze Horia & Co. iata ca am modificat asezarea garii. Intradevar arata mai bine :D

Ma gandesc sa pun in spatiul liber o linie moarta inspre depou, inca ma gandesc la asta.
Cat despre realizarea ei in 2 segmente, nu m-am gandit inca la asa ceva...voi vedea mai incolo. Saptamana viitoare voi merge sa cumpar stinghii pentru intarire si picioare la diorama
 
in spatiul liber,pe exterior poti pune gara.astfel ramai cu interiorul pentru depou si
anexe aferente.si cred ca ar trebui impartita in 2 bucati,altfel o sa ai o greutate
considerabila si o sa ai nevoie de mai mult de 2 persoane ca sa o muti,fara sa
mai vbim de incomoditatea si lipsa de manevrabilitate
 
Este remiza de la Auhagen. Am prezentat intregul set aici
Ma gandeam sa pun gara in interior si sa fac un mic orasel. Nu vreau sa o incarc cu prea multe linii. Vreau sa fie o gara medie, in care se gaseste doar o remiza micuta :D Insa pana la finalizare mai e mult si multe se vor schimba pe parcurs
 
Se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte, deci...

Si as avea nevoie de niste opinii. As dori sa pun si o placa turnanta pentru aburoasele mele. Singurul loc in care ar intra ar fi acesta (am trasat cercul unde ar trebui sa fie placa)

Acum exista 2 probleme. Oare merita sa pun acolo placa sau este prea mic spatiul? Si daca merita care credeti ca e cea mai buna varianta de a lega liniile la ea. un macaz pornind de aici...

Sau un DKW in locul macazului...aici

Eu tind spre ultima varianta. Voi revenii mai incolo, putin mai detaliat, cu constructia dioramei. Astet opini, observati si critici!
O duminica placuta tuturor!
 
Salut,
Acolo dupa parerea mea nu are ce cauta o placa turnanta....unde vrei sa asezi restul ? remiza ,nisip ,carbuni etc....o placa are un rol ,deci trebuie si restul....
Pe o diorama asa mica incearca sa o plasezi in stanga sau dreapta dioramei ,in interiorul curbei (asa mai ascunzi putin radiile care sunt intotdeauna prea mici....)
Daca am loc ,prefer doua macaze in loc de un DKW
 
sunt de aceasi parere cu santafe. acolo nu are ce cauta turnanta. fara remiza nu are farmec. poate o poti pune in centrul dioramei. sau mai faci un modul langa si o pui acolo.
 
cosmin78 a spus:
in spatiul liber,pe exterior poti pune gara.astfel ramai cu interiorul pentru depou si
anexe aferente....


uite opinia mea...insa trebuie sa modifici ceva la liniile garii,insa nu este tarziu.
 
Placa turnanta are rolul de a intoarce locomotivele. Nu trebuie sa existe si remiza pe langa ea. Exista numeroase astfel de exemple si in Romania. Ele erau folosite exclusiv intoarcerii locomotivelor cu tender (doara nu mergeau cu 60 la ora tot drumul de intoarcere).
Ultima linie este revizia de vagoane, urmeaza remiza in partea dreapta cu 2 locuri, iar in stanga ar fi placa turnanta. As avea loc de 2 macazuri. Problema este ca folosind 2 macazuri pentru a ajunge de la remiza la placa turnanta trenul ar trebui sa mearga inainte, sa dea inapoi, iar apoi sa mearga iar inainte. Cu un macaz DKW nu ar trebui decat sa mearga inainte(eu ma gandesc dpdv logic). Nisipul, carbunele si canalul de vizitare sub aburoare au ele deja locul stabilit(inca nu au fost cumparate insa)
@Cosmin: Mi-a placut intotdeauna mai mult sa vad gara si apoi liniile, nu invers. In plus unde mai are loc oraselul si relieful(nu imi plac aglomerarile de linii)
 
gara,placa turnanta,orasel ...cred ca sunt prea multe pentru dimensiunile unei placi OSB,insa tu stii mai bine ce vrei sa faci.
insa placa turnanta,acolo unde vrei sa o pui este prea aproape de linii si superficiala...
 
Conducerea T.R.R a decis extinderea dioramei cu o consola de 30 cm, astfel putand acomoda si o placa turnanta.
Astfel incepe partea distractiva, realizarea tuturor montajelor electrice necesare dioramei. O scheam aproximativa a dioramei, impartita pe blocuri de linie si cu semafoare este asta

BLx Blocul de linie x
Sx- semaforul X
Mx- Macazul X
Semafoarele rosii sunt de intrare, cele verzi sunt de iesire iar cele albastre sunt de manevra. Semafoarele S16,S17 si S18 sunt si ele de manevra.
Lista dependentelor macaz/semnal/bloc de linie ocupat este prea lunga pentru a o posta.
Oricum diorama va avea mai multe moduri de functionare:
1 - full automat in analog
2 - semi-automat in analog
3 - analog/digital semi - automat
4 - full digital semi-automat
Cea ce inseamna fiecare mod, veti afla la timpul potrivit. Ce va pot spune acum este ca se vor folosi circuite logice. Momentan fondurile restranse (deh a ajuns criza si pe la T.R.R) duc la concedieri masive si reducerea lucrului. Va voi anunta cand voi avea noutati.
O noapte placuta tuturor!
 
Iata ca pun si dependetele semna/macaz/bloc de linie. Daca observati ceva gresit va rog sa corectati.
Pentru semnalul:
S2: Rosu >BL5 ocupat
>BL7,BL8,BL10,BL11 ocupat
>M1 abatut, BL7 ocupat
>M1 direct, M10 direct, BL8 ocupat
>M1 direct, M10 abatut, M9 abatut, BL10 ocupat
>M1 direct, M10 abatut, M9 direct, BL11 ocupat
Prevestitor > M1 abatut, S13 rosu
> M1 direct, M10 direct, S14 rosu
> M1 direct, M10 abatut, M9 abatut, S11 rosu
> M1 direct, M10 abatut, M9 direct
verde > M1 abatut, BL7 liber
> M1 direct, M10 direct, BL8 liber
> M1 direct, M10 abatut, M9 direct, BL11 liber
> M1 direct, M10 abatut, M9 abatut, BL10 liber
galben > M1 abatut, BL7 liber

S4: Rosu >BL14 ocupat
>M3 abatut, M4 abatut
>M3 abatut, M4 direct, M5 abatut, BL6 ocupat
>M3 abatut, M4 direct, M5 direct, BL7 ocupat
>M3 direct, M6 direct, BL8 ocupat
>M3 direct, M6 abatut, M8 direct
>M3 direct, M6 abatut, M8 abatut, BL10 ocupat
>BL6,BL7,BL8,BL10 ocupat
>BL14 liber, M3 abatut, M4 direct, BL 15 ocupat
Prevestitor >M3 abatut, M4 direct, M5 abatut
>M3 abatut, M4 direct, M5 direct, S6 rosu
>M3 direct, M6 direct, S7 rosu
>M3 direct, M6 abatut, M8 abatut,S9 rosu
Verde >M3 abatut, M4 direct, M5 abatut,BL6 liber
>M3 abatut, M4 direct, M5 direct, BL7 liber
>M3 direct, M6 direct, BL8 liber
>M3 direct, M6 abatut, M8 abatut, BL10 liber
Galben >M3 abatut, M4 direct, M5 abatut,BL6 liber
>M3 abatut, M4 direct, M5 direct, BL7 liber

S6: Rosu >BL5 ocupat
>M1 direct
>BL1 ocupat cu tren inspre BL5
Verde >BL5 liber, M1 abatut, BL1 liber sau cu tren inspre BL18

S7: Rosu >BL5 ocupat
>M1 abatut
>M10 abatut
>BL1 ocupat cu tren inspre BL5
Verde >BL5 liber,M1 direct, M10 direct, BL1 liber sau cu tren
inspre BL18

S14: Rosu >M6 abatut
>M3 abatut
>BL14 ocupat
>BL18 ocupat cu tren inspre BL14
verde >BL14 liber, M3 direct, M6 direct, BL18 liber sau cu tren
inspre BL1

S9: Rosu >M9 abatut, M10 direct
>M9 abatut, M10 abatut, M1 abatut
>M9 abatut, M10 abatut, M1 direct, BL 5 ocupat
>M9 abatut, M10 abatut, M1 direct, BL5 liber, BL1 cu tren inspre BL5
>M9 direct, BL 9 ocupat
Verde >M9 direct, BL 9 liber
>M9 abatut, M10 abatut, M1 direct, BL 5 liber, BL1 liber sau
cu tren inspre BL18
Galben >M9 abatut, M10 abatut, M1 direct, BL 5 liber, BL1 liber sau
cu tren inspre BL18

S11: Rosu >M8 direct, M7 direct, BL12 ocupat
>M8 direct, M7 abatut, BL13 ocupat
>M8 abatut, M6 direct
>M8 abatut, M6 abatut, M3 abatut
>M8 abatut, M6 abatut, M3 direct, BL14 ocupat
Verde >M8 direct, M7 direct, BL12 liber
>M8 direct, M7 abatut, BL13 liber
>M8 abatut, M6 abatut, M3 direct, BL14 liber, BL 18 liber sau
cu tren inspre BL1
galben >M8 abatut, M6 abatut, M3 direct, BL14 liber, BL 18 liber sau
cu tren inspre BL1

S12: Rosu >M5 direct
>M5 abatut, BL15 ocupat
>M5 abatut, BL15 liber, M4 abatut, BL4 ocupat
>M5 abatut, BL15 liber, M4 direct, M3 direct
>M5 abatut, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 ocupat
>M5 abatut, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 liber, BL 18 cu tren inspre BL14
Verde >M5 abatut, BL15 liber, M4 abatut, BL4 liber
>M5 abatut, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 liber,
BL 18 liber sau cu tren inspre BL1
galben >M5 abatut, BL15 liber, M4 abatut, BL4 liber

S13: Rosu >M5 abatut
>M5 direct, BL15 ocupat
>M5 direct, BL15 liber, M4 abatut, BL4 ocupat
>M5 direct, BL15 liber, M4 direct, M3 direct
>M5 direct, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 ocupat
>M5 direct, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 liber, BL 18 cu tren inspre BL14
Verde >M5 direct, BL15 liber, M4 abatut, BL4 liber
>M5 direct, BL15 liber, M4 direct, M3 abatut, BL14 liber,
BL 18 liber sau cu tren inspre BL1
Galben >M5 direct, BL15 liber, M4 abatut, BL4 liber
 
Cateva mici modificari au aparut la diorama mea. Am facut o mica extensie in partea stanga, pentru a acomoda o placa turnanta. Extensia am facut-o foarte rapid cu materiale aflate la insemana. 4 coltare de metal, 2 resturi de OSB si 2 stinghii de la o fosta rama peste care am prins in cuie si aracet carton. Peste carton am lipit cu aracet stratul de polistiren. Am ramas surprins de cat de rigid este ansamblul final.

Si o privire generala asupra dioramei, in stadiul actual:

Legat de controlul dioramei, am optat pentru urmatoarea varianta. Controlul va fi impartit in 3 sectoare. Tractiune(tot ce tine de miscarea trenurilor), macaze+semnale si supravegherea liniilor. Cele 3 vor fi independente unele de altele. Tractiunea va fi realizata prin intermediul unei centrale digitale roco, cu ajutorul boosterelor, a mouse-urilor si a legaturii cu PC-ul. linia va fi impartita in segmente. Cu ajutorul unor relee si comutatoare voi putea sa schimb pe fiecare segment in parte intre control analog sau digital. Partea de semaforizare/macaze va fi pe digital, conectata direct la iesirea centralei, nu la linii. Ea va fi tottimpul controlata prin PC, insa pe un panou de comanda vor fi montate niste btoane care imi vor permite schimbarea macazelor si a semnalelor manual, fara ajutorul PC-ului. La partea de supraveghere voi folosi sistemul S88. Nu voi introduce semnalul in centrala ci direct in PC, unde va fi procesat. Ca si o consecinta a acestei impartiri semnalele vor functiona corect chiar daca linia este alimentata cu un semnal analog.
Pana data viitoare,
Toate cele bune!