Montalbano din Timisoara va saluta calduros!
Dragi prieteni,
Cum toata lumea asteapta sa cumpere varianta pe HO Tillig (inclusiv eu): Ce sa faca cei de pe TT? Sa astepte inca doi ani... Sau poate trei... Asa ca m-am hotarat sa lucrez un "dummy" de depou, pentru placerea mea...
Am inceput cu imagini de pe www. Locomotive romanesti, superbe imagini. Pentru initiati este absolut necesar sa le vada, plus superbele imagini cu epave din tara, cinste celor care au initiat saitul... Am cautat poze cu machete de pe forumuri,din colectii private facute publice, exemplu ce s-a ceferizat pe la noi, de Cristi si A. Savin, plus pozele cu keg... (varianta gecon si ulterior Tillig).
Am cautat cotele, am facut reducerea la scara 1:120, marimea masinii, plus intre tampoane. Materiale am luat carton mai rugos, hartie, decalcuri diverse mici, scobitori, glue rapid mai scump dar de calitate, ceva produse de masa plastice pentru fata spate cupola, fiindca acolo nu poti curba cartonul.
Fara decal-uri rosii:
Tabla de dosare pentru rigidizare laterala a masinii, hartie groasa pentru sasiul purtator si altele marunte. Rigidizarea cutiei a fost cu probleme, structura de scobitori nu ere constanta si alunecand forma denivelari vizibile pe exterior, ceea ce a dus la relipiri mai dificile... De mentionat (se vad in poze), cele doua furtune dintre tampoane, care la scara mea TT, le-am taiat la grosime de sub jumatate de milimetru, si de abia le-am tinut in penseta, se vad la numarul locomotivei!
Cu decal-uri rosii:
Vopsirea a fost cu peripetii, am folosit culori c"aran D'Ache elvetiene, dar era sa dau gres, pana am gasit compatibilitate cu peretii masinii. Rotile le-am vrut din 12 monede de un 1 ban (mi-a placut culoarea galben-rosu de alama) dar erau prea mari si evident am renuntat in alta varianta, cu aparenta argintie. Tot timpul am folosiy un vagon tip Yde pe TT, ca o masura de verificare daca gresesc ceva la dimensiuni sau nu. Toata durata de lucru cam 7-8 zile, seara cand veneam de la serviciu. Cutia masinii am inceput la desk-ul de la serviciu, sporind uimirea colegilor care nu prea cunosc detalii despre existenta unui astfel de hobby... Dar ma rog...
De fapt nici nu deslusesc locomotivele romanesti de altceva, dar sa trecem delicat mai departe... Macheta a iesit pe sasiu nu foarte dreapta la inceput, dar au fost necesare mai multe lipiri si dezlipiri, pana la rezultatul final.
Multumiri speciale: LDH, Scristi, Horia Radulescu, Napier Deltic, Doreltomin. Pana la productia de Tillig pe TT, sper sa va placa postarile si imaginile.
Pentru imagini la dimensiuni mai mari intrati aici: http://www.flickr.com/photos/24903992@N06/
Pe curand !Montalbano
Dragi prieteni,
Cum toata lumea asteapta sa cumpere varianta pe HO Tillig (inclusiv eu): Ce sa faca cei de pe TT? Sa astepte inca doi ani... Sau poate trei... Asa ca m-am hotarat sa lucrez un "dummy" de depou, pentru placerea mea...
Am inceput cu imagini de pe www. Locomotive romanesti, superbe imagini. Pentru initiati este absolut necesar sa le vada, plus superbele imagini cu epave din tara, cinste celor care au initiat saitul... Am cautat poze cu machete de pe forumuri,din colectii private facute publice, exemplu ce s-a ceferizat pe la noi, de Cristi si A. Savin, plus pozele cu keg... (varianta gecon si ulterior Tillig).
Am cautat cotele, am facut reducerea la scara 1:120, marimea masinii, plus intre tampoane. Materiale am luat carton mai rugos, hartie, decalcuri diverse mici, scobitori, glue rapid mai scump dar de calitate, ceva produse de masa plastice pentru fata spate cupola, fiindca acolo nu poti curba cartonul.
Fara decal-uri rosii:
Tabla de dosare pentru rigidizare laterala a masinii, hartie groasa pentru sasiul purtator si altele marunte. Rigidizarea cutiei a fost cu probleme, structura de scobitori nu ere constanta si alunecand forma denivelari vizibile pe exterior, ceea ce a dus la relipiri mai dificile... De mentionat (se vad in poze), cele doua furtune dintre tampoane, care la scara mea TT, le-am taiat la grosime de sub jumatate de milimetru, si de abia le-am tinut in penseta, se vad la numarul locomotivei!
Cu decal-uri rosii:
Vopsirea a fost cu peripetii, am folosit culori c"aran D'Ache elvetiene, dar era sa dau gres, pana am gasit compatibilitate cu peretii masinii. Rotile le-am vrut din 12 monede de un 1 ban (mi-a placut culoarea galben-rosu de alama) dar erau prea mari si evident am renuntat in alta varianta, cu aparenta argintie. Tot timpul am folosiy un vagon tip Yde pe TT, ca o masura de verificare daca gresesc ceva la dimensiuni sau nu. Toata durata de lucru cam 7-8 zile, seara cand veneam de la serviciu. Cutia masinii am inceput la desk-ul de la serviciu, sporind uimirea colegilor care nu prea cunosc detalii despre existenta unui astfel de hobby... Dar ma rog...
De fapt nici nu deslusesc locomotivele romanesti de altceva, dar sa trecem delicat mai departe... Macheta a iesit pe sasiu nu foarte dreapta la inceput, dar au fost necesare mai multe lipiri si dezlipiri, pana la rezultatul final.
Multumiri speciale: LDH, Scristi, Horia Radulescu, Napier Deltic, Doreltomin. Pana la productia de Tillig pe TT, sper sa va placa postarile si imaginile.
Pentru imagini la dimensiuni mai mari intrati aici: http://www.flickr.com/photos/24903992@N06/
Pe curand !Montalbano