SUA - Franklin Institute Philadelphia PA

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
The Franklin Institute, situat in Philadelphia Pennsylvania, este un muzeu care prin exponatele prezentate se constituie intr-un centru de educatie si cercetare stiintifica in numeroase domenii de activitate.
Numit in onoarea lui Benjamin Franklin, om de stat cu preocupari in domenii stiintifice, a fost infiintat in 1824 si este unul dintre cele mai vechi muzee din SUA.
In cele ce urmeaza doresc sa va prezint sala cu exponate din domeniul transportului pe calea ferata, sala denumita The Train Factory.

The Rocket, denumita astfel dupa prima The Rocket construita de Stephenson, a fost construita in 1838 la Londra:


Intre 1838 si 1879 a parcurs 310.164 mile (aproximativ 500.000 km.) in serviciu intre Reading si Pottstown in sud estul statului Pennsylvania. Linia a facut parte din Reading Company, infiintata la inceputul secolului XIX pentru transportul bogatelor zacaminte de antracit din zona si pentru aproape 100 de ani a fost una dintre cele mai prospere firme din SUA. Dupa al doilea razboi mondial, odata cu declinul folosirii carbunelui si competitiei transportului rutier, firma a intrat in faliment in anii ’70, sectoarele inca profitabile fiind incluse in Conrail.

Placile locomotive:


Detalii sub locomotiva:

Sectorul de linie pe care este expusa locomotive este parte din linia originala din 1838.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Peoples Railway 3, “Shamokin” (4-4-0) se banuieste a fi a doua cea mai veche locomotiva supravietuitoare a Reading Co.


Dupa unele surse, se presupune ca a fost construita in 1842 de Eastwick & Harrison pentru Phipadelphia & Reading Railroad si, dupa o perioada in serviciu, a fost vanduta unui utilizator industrial. The Peoples Railway Co. din Pottsville PA a cumparat locomotiva de la utilizatorul industrial in 1873; in 1923 Peoples Railway Co. a fost cumparata de Reading Co. revenind astfel la proprietarul initial.


Dupa alte surse, locomotiva denumita “Conestoga” a fost construita in 1843 de Locks & Canals Co. din Lowell MA.

Ultimele doua fotografii arata, in ordine, detalii ale osiilor alergatoare si ale osiilor motoare.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Baldwin 60000 (4-10-2) a fost construita de Baldwin Locomotive Works in 1926 si numita “60000” pentru ca a fost a 60000-a locomotiva construita de Baldwin in perioada de avant a transportului pe calea ferata.


Locomotiva a fost construita ca prototip si exemplar demonstrativ pentru solutii tehnice noi la data respectiva:
- tevi in focar pentru preincalzirea apei
- sistem “compound” pentru destinderea aburului – un cilindru pentru expansiunea aburului de inalta presiune, plasat in interiorul sasiului, sub cazan si doi cilindrii pentru expansiunea aburului de joasa presiune plasati in afara sasiului in pozitia clasica.
Desi locomotiva putea tracta un tren de 6400 t. si viteza maxima era de 110 km/h, performante superioare locomotivelor vremii, iar solutiile tehnice noi au fost folosite in serie la locomotive construite mai tarziu, locomotiva nr. 60000 a ramas prototip, singura din serie pentru ca, la data respectiva s-a dovedit dificil de exploatat:
- tevile din focar crapau des pentru ca stiinta aliajelor nu era sufficient de evoluata
- cilindrul interior si conexiunile aferente erau dificil de intretinut de mecanicii vremii
- greutatea locomotivei (318 t. inclusiv tenderul) era la limita constructiei liniilor vremii, ducand la deformarea acestora.
Dupa cativa ani, in care locomotive a efectuat demonstratii cu diferite ocazii in 1927, a fost donata muzeului Franklin Institute in 1933.

Detalii de pe partea dreapta:


Detalii de pe partea stanga:


Imagini din cabina:
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
In vederea din fata se observa cilindrul de inalta presiune:


Detalii ale mecanismelor interioare:


Tenderul se sprijina pe 6 axe:


Din fotografiile vremii se observa ca, pentru a fi introdusa in muzeu, a fost necesara demolarea unui perete:


Mai multe detalii pe pagina de web a muzeului:
https://www.fi.edu/exhibit/train-factory

Un scurt film care prezinta exponatele din The Train Factory:
https://www.youtube.com/watch?v=y8S4zUTfb6c