Flagler Station, situata in Key West, este ultima gara de pe fosta linie Florida Overseas Railroad intre Miami si Key West, parte din Florida East Coast Railway.
Este numita dupa Henry Flagler, om de afaceri care, in parteneriat cu John D. Rockefeller la Standard Oil Co., a fost unul dintre cei mai instariti oameni ai vremii.
Henry Flagler a ajuns in Florida in iarna 1876-77 impreuna cu sotia bolnava cautand imbunatatirea sanatatii in clima calda din zona.
Flagler a intrevazut potentialul touristic al zonei si a contribuit la dezvoltarea statiunilor, cele mai celebre fiind Daytona Beach si Palm Beach. Dincolo de turism, inceperea lucrarilor la Canalul Panama (1904), oportunitatile de afaceri oferite de canal, l-au determinat pe Henry Flagler sa gandeasca extinderea liniei de cale ferata pana la Key West, cel mai sudic port cu apa adanca pentru transport maritim din America.
Calea ferata construita de Flagler ajunsese in Miami in 1896 si in 1905 a inceput constructia extensiei catre Key West.
Lucrul a fost ingreunat de mlastini, tantari, distanta mare dintre unele insule (care a necesitat printre altele constructia ââŹĹSeven Mile BridgeââŹÂ) si nu in ultimul rand uraganele din 1909 si 1910 care au distrus partial linia, dar in 1912 Henry Flagler si-a implinit visul ajungand in Key West la bordul vagonului personal numit Rambler.
Intre 1912 si 1935 extensia de 156 mile (251 km.) a fost intens folosita pentru transportul de marfa si pasageri intre New York si Key West, fiind uneori numita A 8-a Munune a Lumii datorita lantului de poduri construite intre insule.
In 1935 un puternic uragan cunoscut ca ââŹĹLabor Day HurricaneââŹÂ, pe langa 400 ââŹâ 600 de victime, a distrus calea ferata in asa masura incat reconstructia nu s-a mai justificat economic.
Podurile de beton au ramas intacte si in 1938 au fost folosite la constructia ââŹĹOverseas Highway US 1ââŹÂ; In 1980 autostrada a fost reconstruita si vechile poduri transformate in alei pietonale pentru turisti si pescari.
Flagler Station Museum este adapostit in cladirea reconstruita a garii din Key West:

Intr-o cladire anexa si intr-un fost vagon de marfa sunt expuse fotografii, machete, ruleaza filme documentare despre constructia si exploatarea liniei:

O macheta care arata modul de constructie a podurilor, functie de adancimea si structura fundului oceanului:

In clarirea garii este un bogat magazin cu suveniruri:

Off topicââŹÂŚ dar interesant:
1. In zona Key West au fost populare luptele de cocosi, asta pana asociatiile de protectia animalelor le-au interzis. Abandonati de fostii stapani, in present cocosi si gaini umbla liberi prin oras ââŹÂŚ

2. Mel Fisher Maritime Museum din Key West expune obiecte recuperate de pe vase scufundate:
Henrietta Marie ââŹâ vas de transport sclavi scufundat in 1700
Nuestra Senora de Atocha ââŹâ galion spaniol cu aur si argint scufundat in 1622.
Vizitatorii pot atinge si ââŹĹcantariââŹÂ in mana un lingou de aur recuperat, plasat intr-o vitrina speciala:

3. Tot in Key West este si casa memoriala a scriitorului Ernest Hemingway; in fotografii sunt masa de lucru si macheta yahtului de pescuit Pilar. Originalul Pilar se afla la a doua casa memoriala a scriitorului aflata la Finca Vigia, la 11 km. de Havana, Cuba:

Este numita dupa Henry Flagler, om de afaceri care, in parteneriat cu John D. Rockefeller la Standard Oil Co., a fost unul dintre cei mai instariti oameni ai vremii.
Henry Flagler a ajuns in Florida in iarna 1876-77 impreuna cu sotia bolnava cautand imbunatatirea sanatatii in clima calda din zona.
Flagler a intrevazut potentialul touristic al zonei si a contribuit la dezvoltarea statiunilor, cele mai celebre fiind Daytona Beach si Palm Beach. Dincolo de turism, inceperea lucrarilor la Canalul Panama (1904), oportunitatile de afaceri oferite de canal, l-au determinat pe Henry Flagler sa gandeasca extinderea liniei de cale ferata pana la Key West, cel mai sudic port cu apa adanca pentru transport maritim din America.
Calea ferata construita de Flagler ajunsese in Miami in 1896 si in 1905 a inceput constructia extensiei catre Key West.
Lucrul a fost ingreunat de mlastini, tantari, distanta mare dintre unele insule (care a necesitat printre altele constructia ââŹĹSeven Mile BridgeââŹÂ) si nu in ultimul rand uraganele din 1909 si 1910 care au distrus partial linia, dar in 1912 Henry Flagler si-a implinit visul ajungand in Key West la bordul vagonului personal numit Rambler.
Intre 1912 si 1935 extensia de 156 mile (251 km.) a fost intens folosita pentru transportul de marfa si pasageri intre New York si Key West, fiind uneori numita A 8-a Munune a Lumii datorita lantului de poduri construite intre insule.
In 1935 un puternic uragan cunoscut ca ââŹĹLabor Day HurricaneââŹÂ, pe langa 400 ââŹâ 600 de victime, a distrus calea ferata in asa masura incat reconstructia nu s-a mai justificat economic.
Podurile de beton au ramas intacte si in 1938 au fost folosite la constructia ââŹĹOverseas Highway US 1ââŹÂ; In 1980 autostrada a fost reconstruita si vechile poduri transformate in alei pietonale pentru turisti si pescari.
Flagler Station Museum este adapostit in cladirea reconstruita a garii din Key West:



Intr-o cladire anexa si intr-un fost vagon de marfa sunt expuse fotografii, machete, ruleaza filme documentare despre constructia si exploatarea liniei:


O macheta care arata modul de constructie a podurilor, functie de adancimea si structura fundului oceanului:

In clarirea garii este un bogat magazin cu suveniruri:

Off topicââŹÂŚ dar interesant:
1. In zona Key West au fost populare luptele de cocosi, asta pana asociatiile de protectia animalelor le-au interzis. Abandonati de fostii stapani, in present cocosi si gaini umbla liberi prin oras ââŹÂŚ

2. Mel Fisher Maritime Museum din Key West expune obiecte recuperate de pe vase scufundate:
Henrietta Marie ââŹâ vas de transport sclavi scufundat in 1700
Nuestra Senora de Atocha ââŹâ galion spaniol cu aur si argint scufundat in 1622.
Vizitatorii pot atinge si ââŹĹcantariââŹÂ in mana un lingou de aur recuperat, plasat intr-o vitrina speciala:

3. Tot in Key West este si casa memoriala a scriitorului Ernest Hemingway; in fotografii sunt masa de lucru si macheta yahtului de pescuit Pilar. Originalul Pilar se afla la a doua casa memoriala a scriitorului aflata la Finca Vigia, la 11 km. de Havana, Cuba:

