Stirile de ... altadata.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Foarte interesant ce zici tu Pantiru, ai cumva o imagine sau coordonate/link wikimapia pentru aceste picioare?, ca eu m-am uitat in zona si nu am vazut.
(Si mai pune si tu , prin fraze ca se citeste greu.)
 
Intr-adevar, ar ajuta ceva poze, Pantiru, ca brailean am crescut cu ideea unirii Brailei cu Galatiul (fiind cele mai apropiate resedinte de judet) daca nu administrative macar prin linie de tramvai :), cu disputa amplasarii viitorului pod peste Dunare sau a viitorului aeroport ... In privinta podului existau prin 2000, 3 variante: in amonte de Smardan: Braila-Insula Mare-Smardan cu 2 traversari: cursul principal si bratul Macin, traversare in aval de Smardan (Ghecet) unde Dunarea are o latime mica insa adancime mare si turbulente serioase sau undeva in dreptul Galatiului la trecerea bacului spre Dobrogea, e un proiect ambitios insa dpdv al finantarii ... va mai curge multa apa pe Dunare ...
 
Va trimit un link de pe un alt forum, cu planul urbanistic general Braila actualizat pe 2013, in care se poate observa noul amplasament al podului (sau ultima varianta pana in momentul asta... :D ):

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1354255&page=41


Atasez si o captura din google earth in care se pot observa pilonii podului inceput in anii '80...Din pacate nu am nici o poza de la fata locului, aici poate ne ajuta Pantiru, eu fiind localizat la Oradea (urmatoarea mea vizita prin zona va fi peste o luna...).



Pilonii sunt situati in dreapta drumul care merge spre bacul care face trecerea intre Braila si Smardan (Dobrogea).

Amplasamentul noului pod, asa cum rezulta din planul urbanistic 2013 este situat mai la nord, in afara orasului, intre Braila si Galati.


Alte discutii si postari despre pod, tot de pe acelasi forum.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1354255&page=31 pozitia 610

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1354255&page=9 pozitia 178
 
Am sa incerc sa fiu mai atent cu scrisul shoppy,ai dreptate.In privinta localizarii podului initial mi-a luat-o docclaudius inainte acela este pe langa soseaua spre bac la Smardan. Am sa incerc sa fac ceva poze cand mai merg la baietii cu care am lucrat in port pana in 2010 cu ce a mai ramas din acei piloni.Prin 2001 sau 2002 in plina iarna pe un ger zdravan o firma nu stiu de unde,a turnat o traversa de beton puternic armata intre doi piloni ,ca initial ziceam noi ,cei neavizati, ca vor sa se apuce cu adevarat de pod ,dar a fost o ultima zvacnire a ''mortului''.
Partea de inceput a podului ,ca nu stiu cum ii zice, dinspre Braila,este undeva deasupra soselei ''dig'' dintre Braila si Galati pe malul fostului autodrom, vizavi de fabrica de caramida. Pentru brcosminp,adevarat graiesti candva era vorba sa faca legatura intre Braila si Galati cu tramvaiul dar a fost un fum care s-a risipit repede banuiesc ca din cauza terenului ca nu prea este stabil,era vorba sa fie pe langa soseaua dig,ca si aeroportul care trebuia sa fie amplasat la Vadeni, dar la fel ca si in cazul blocurile ANL facute de administratia Galatil pe teritoriul Brailei ,si se platesc taxe la Galati,era o vorba ca cei din acele blocuri nici buletine nu stiu de unde sa le dea, asa nu s-au inteles nici cu aeroportul.
 
Da, sa faci niste poze, din ceea ce se vede din satelit se pare ca Docclaudius a incercuit intreaga constructie, adica 2 rampe cu cateva deschideri intre ele, cel mai probabil reconfigurau triajul ca sa elimine trecerea la nivel cu DN22, nici vorba de ceva care sa se duca peste Dunare.

(De obicei un pod/pasaj suprateran incepe cu o rampa, apoi primul element de sustinere se numeste culee, apoi elementele de sustinere ale puntii sau tablierului se numes fie pile(daca sunt doar sub punte) fie piloni(daca ajung deasupra tablierului si sustin tiranti(cabluri) ca la un pod suspendat sau hobanat), daca deasupra exista un arc sau grinzi metalice aceea este surpastructura, zona dintre doi piloni se numeste "deschidere", numarul si lungimea deschiderilor sunt marimi esentiale in descrierea podului/pasajului suprateran.)
 
Hai ca am mai dat peste un link cu SF-uri....si din pacate nu din alea care au legatura cu "fezabilitate"....

http://www.portal-braila.ro/Portal/Braila/CJBraila/portal.nsf/AllByUNID/C610A0D796550A834225755400310E32?OpenDocument

Sper sa nu ramana la stadiul de "oportunitati de investitii"... :(

P.S. Au si poze in josul paginii, dupa ce va plictisiti de citit.
 
Aceea este zona care s-a vrut inceput de pod peste Dunare,nu era nevoie de nici o trecere la nivel cu calea ferata care se intersecta cu DN22B, pentru ca acolo unde se vede pe harta ca s-ar intersecta cele doua cai[auto-fero] este deja un pod rutier peste calea ferata.Candva era un triaj destul de marisor vizavi de Apan Braila spre Galati, dar acum nu mai este nimic decat linia de acces spre o firma de pe malul Dunarii care merge paralel cu soseaua spre bac la Smardan.Rampe de acces pe pod au fost in ambele parti dar pamantul din care au fost inaltate s-a directionat in alte scopuri private.Elemente de sustinere a puntilor erau napadite de balarii undeva prin spatele fabricii de caramizi si le-am carat noi in vara lui 2010 , sa faca patronul nostru din port magazii de cereale folosind picioarele podului drept stalpi de sustinere ai magaziilor.
O mica precizare pentru cei care vor sau au vizionat link-urile lui docclaudius, al doilea, strada Dianei nu s-a intersectat nicio data cu strda Gari[sunt paralele si e ceva distanta intre ele],iar la Piata Mare cu strada Dianei nu exista blocuri,spun sigur pentru ca la Piata Mare locuiesc eu si in Braila de 52 de ani.
 
M-am mai uitat pe imagini si nu cred ca acolo este inceputul unui pod peste Dunare pentru ca se vad clar 2 rampe cu o deschidere (sau mai multe) intre ele. Apoi chiar si comunistii nu se apucau de o lucrare asa de mare asa, la intamplare, adica ne apucam si construim pe malul asta si dupaia mai vedem noi, nu se vede nici o organizare de santier pe partea cealalta, si ce se vede nu se potriveste deloc cu un pod peste Dunare.

Cred ca acolo vroiau sa faca un mic pasaj asa cum l-am desenat eu cu albastru, vechiul traseu al lui DN22 si cf desenate cu rosu dispar, DN22 apare apoi pe pasaj si cf apar pe sub pasaj - traseele cu verde.
Daca ne gandim la contextul din '88 - '89 toata industria era dependenta de cf, astfel ca se facea foarte multa manevra pe la unitatile de productie, de aceea se cautau solutii pentru tot felul de dublari si rute alternative prin triaje ca sa nu se mai piarda atat timp cu manevra. In locul ala in special cred ca s-au gandit ca o sa cam blocheze DN22-ul cu manevra feroviara, mai ales ca daca bacurile iti tot aduc masini si tu astepti la trecerea cu cf o sa te trezesti ca nu o sa mai aiba unde sa coboare masinile de pe bacuri, asa ca au facut acel pasaj cum l-am desenat eu ca sa rezolve problema.

http://i1118.photobucket.com/albums/k605/shoppy_1/b1_zpsbd479504.jpg
 
Dupa ceea ce ai trasat tu shoppy,reiese ca DN22 ar duce direct la bac de la Galati, sau poza nu arata toata zona cu DN22 spre Braila ,accesul din Braila pe unde s-ar face ,ca in realitate DN22 pleaca din capatul bd-lui Dorobanti si se intersecteaza cu soseaua bac la caramidarie,soseua spre Galati ar fi trebuit sa fie modificata cu deviere dinspre Braila in lateral dreapta spre bac si pe sub sosea dinspre Galati.Acele trasee cu verde ce ar fi intersectat pasajul ce ar fi cf sau sosele si de unde ar veni ca de dus stiu unde ar duce? Soseaua ce vine de sub podul cf din inaintea intersectiei DN22 cu soseaua bac, nu ar fi capabila sa preia tir-uri si camioane de gabarit mare cu marfa spre danele din port ,pentru ca este intortocheata ingusta si pleaca din Dorobanti unde restrictia de tonaj este de max.3,5t.
 
Nu inteleg ce vrei sa spui, DN22 se deviaza doar cat sa urce pe o rampa si sa coboare pe cealalta, linia cf care intersecta DN22 e acum sub pasaj pe unul dintre traseele verzi, poate chiar vroiau sa le construiasca pe ambele, de aceea a iesit deschiderea atat de mare.
 
Linia trasata de tine cu negru ce vine din stanga trece pe sub DN22,iar pe sub propusul pasaj din care au mai ramas doar picioarele s-a pus acum 6 ani niste macadam ca sa faca trecerea din port spre soseaua bac pentru ca s-a transbordat niste rezervoare agabaritice din Germania sosite pe Dunare si apoi transportate pe sosea.Nu aveau cum sa iasa pe poarta doi ,traseul fiind prea intortocheat,apoi au venit niste piese mari navale pe trailere si asa a ramas legatura aceea pe care ne rupeam masinile ca trebuia sa trecem peste linii [nu mai intram nici noi pe poarta doi din comoditate :lol: ]
 
Ma uitam deunazi pe History la serialul,''Barbati care au cladit America'',episodul respectiv trata introducerea curentului electric in New York,JP Morgan vine sa-i propuna finantare lui Edinson si sa distribuie curent pentru iluminarea caselor si strazilor,ce credeti ca avea Edinson pe biroul lui?,un circuit oval cu trei sine pe care circula o locomotiva cu abur alimentata la curent electric,sa inteleg ca firma Marklin era pe atunci pe piata?
 
O scurta istorie a firmei Maerklin in limba engleza, aici:

http://www.dalefield.com/nzfmm/odds&ends/marklin1.html

Primele trenuri pe sine au fost comercializate cu incepere din 1891, dar locomotivele respective erau cu motoare cu arc!
 
Prima uzina electrica din NY incepe sa functioneze in 1882 in timp de firma germana face primul tren pe linie extensibila 10 ani mai tarziu. Edison este numele corect fara acel N. Deci scenariul din film nu e plauzibil ...
 
Data de 1895 prezenta in ambele texte ar putea reprezenta legatura (cred ca trenuletul din documentar era la scala O - sau mai precis la ecartament O). Nu am informatii legate de propulsia electrica a trenuletelor M in acea perioada...

"Märklin is responsible for the creation of several popular model railroad gauges or scale, noteworthy exceptions being N scale and Wide gauge. In 1891, Märklin defined gauges 1-5 as standards for toy trains and presented them at the Leipzig Toy Fair. They soon became international standards. Märklin followed with 0 gauge (by some accounts as early as 1895 or as late as 1901), H0 scale in 1935, and the diminutive Z scale, 1:220, in 1972 — smallest in the world for decades — under the name Mini-Club (the scale of Z was assigned after the product line was introduced). Mini-Club was invented as Märklin's answer to Arnold Rapido's introduction of N gauge."
http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rklin

"In 1879 Thomas Edison invented the light bulb, which is what really got the public utilities ball rolling. Intent on finding a way to make electricity less costly and more practical, Edison built the Pearl Street Power Station in Manhattan in 1882. The first electric power plant capable of bringing electricity into people's homes, Edison's station served 85 customers within a square mile. His design quickly took off and was duplicated around the country. In 1895, another huge milestone came when George Westinghouse opened the first major power plant that used the newly developed AC power systems, which could transport electricity more than 200 miles-a huge improvement from Edison's one mile radius! "
http://www.accentenergy.com/Energy101/ElectricityArticles.aspx/28_History-of-Electricity


Subscriu la parerile colegilor de mai sus. Este vorba de o "dramatizare" a evenimentelor...nu de un documentar in adevarata putere a cuvantului...
 
Documentarele din ziua de azi, din pacate, sufera un proces negativ de transformare in novele cu priza la public. Realizatorii au crezut de cuviinta sa introduca un trenulet electric pe biroul lui Edison, tatal "luminii", insa, probabil, nu au luat in considerare ca scena poate fi disecata si demonstrat falsul.
 
Asa cum spui, Cosmin!

Asta imi aduce aminte de o poanta: In urma cu mai multi ani, o cunoscuta casa de licitatii din Statele Unite a anuntat scoaterea la licitatie a unui aparat de radio vechi cu lampi, care i-ar fi apartinut lui Cristofor Columb, dupa cum atestau actele atasate acestuia. S-au gasit mai multi doritori care sa liciteze, acestia omitand cateva mici "amanunte" elementare, inclusiv faptul ca anuntul a fost publicat in ziua de 1 aprilie...
 
Sa inteleg ca firma Marklin este mai veche decat curentul electric,am inteles,dar ca un canal documentar ,de prestigiu dupa reclame,sa nu trateze un asa subiect important cu toata seriozitatea si sa dea lucruri nefondate mi se pare aiurea de tot,de parca ar fi un canal de stiri care da stiri neprobate de pe la noi,ma mira si imi schimba tot odata si parerea.Acum incep sa ma indoiesc si de documentarul in care Andrew Carnegie ar fi construit primul pod metalic in 1874 peste Mississippi din St.Louis,pe care l-a probat apoi,fiindca locuiitorii din St,Louis nu aveau incredere in pod,cu tranversarea unui elefant,stiind de la batrani ca elefantul este singurul animal care, cand nu are siguranta peste terenul pe care paseste,nu trece.Mi-a scapat fara voie acel N din numele tatalui becului,iertati-ma.
 
Am citit intr-un ziar de epoca faptul ca CFR a preluat exploatarea liniilor MAV din Transilvania, inclusiv cele particulare, in aprilie 1919. Data e corecta?