Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu va mai uitati la ce se face prin America de Nord.Acolo se foloseste un alt sistem de cuplare - AAR coupler - care tine doar 32.000t :D.
Locomotivele sunt ceva mai grele - de exemplu acele Dash 9 din filmuletul pus de Cosmin nu au decat 193t.Multipla tractiune se foloseste de 60 ani ....

P.S. La americani la cobararea unei pante trenului i se pot atasa locomotive pt a mari forta de franare( la ei se foloseste franarea electrica.... ),
 
Mai da peste tot in tentativa asta de tara orice discutie ajunge sa fie despre americani, de filme, de trenuri, de muzica, tot americani! Ar trebui sa fim al 51-lea stat al lor! :-?
Trecand pe plaiuri mioritice am o veste buna S-a inchiriat de TFG linia Oradea Est-Holod :D . Se pare ca au si automotoare aduse din Germania deci speram sa auzim de bine in tara asta pe o linie uitata de mai bine de 10 ani de CFR :aplauze:
 
Da, din ce se povesteste la stiri este vorba despre un rapid pe ruta Bucuresti Iasi, unde se pare ca un mecanic de loko a trecut de semnalul care era pe culoare rosie, motiv pentru care a franat brusc garnitura, ceea ce a determinat deraierea unui vagon, de fapt a unui singur boghiul al celui de-al treilea vagon.

Din ce povestea stirista care luase legatura prin telefon cu un reprezentant al cailor ferate, in 25 de ani de activitate acesta auzise doare de vreo 4 depasiri ale semnalului pe rosu, nici unul dintre cazuri insa nu s-a soldat cu deraierea garniturii.

Acuma ramane sa vedem la concret ce s-a intamplat dupa ce lucrurile vor fi analizate la rece.
Din pacate aceste evenimente nu vin sa imbunatateasca imaginea cailor ferate, lucru pentru care va plati cumva toata lumea, inclusiv cei care nu au o legatura directa cu acest sistem de transport.
 
WeepingEye a spus:
Uite ca au reusit sa se incadreze intr-o saptamana - inca o bucurie:
http://www.realitatea.net/un-vagon-al-trenului-rapid-bucuresti-iasi-a-deraiat-in-judetul-galati_625612.html
Lipsea fanfara si soborul de preoti ca sa sarbatoreasca evenimentul!!!

Chiar inainte de stirea asta m-am uitat la un reportaj despre linia Oravita-Anina.
Vorba vine reportaj ca am dat pesteeee... daaa dl. Radu Belu, care spunea despre ,,sinile" aduse pe Dunare pentru linie si despre faptul ca daca cineva s-ar gindi sa foloseasca linia pentru turism ar avea profit, el garanteaza. Apoiu cica,, in special Statul care are nevoie de bani"
A uitat ca el lucreaza la stat si ca organizeaza actiuni cu circuit inchis de la care incearca pe cit posibil sa alunge pasionatii care pozeaza. La final drezina in care erau a fost asteptat cuuuuuuuuu? fanfara in gara Anina.

________________________
Apoi am revazut pe Discovery World emisiune despre aparitia semnalizarii feroviare in Anglia si mai apoi concurenta LMS/LNER pentru viteza. 183 km/h atunci apoi Mallard...
iar noi in secolul ics ics ii nu putem ajunge la nivelul acelor ani.
-------------------------------

Abia dupa astea am dat la stiri inca odata, suficient sa prind pe dl Axinia care in 25 de ani la CFR a auzit despre 4 depasiri de semnal pe rosu, fara victime sau cum.
Dar alta chestie era interesanta: a atacat macazul pe la virf, apoi ca sa repare greseala mecanicul a dat inapoi si a atacat macazul pe la calcii, iar un macaz atacat pe la calcii determina derairea.

Hm, am lasat stirea si am fugit la instructia de semnalizare, unde am gasit o indicatie privind directia macazului , cu explicatia ,, macazul este pe directa si este atacat pe la virf sau pe la calcii" oau, deci in uzul curent un macaz poate determina deraierea si mai e trecut si in instructie...

ce mai e de comentat?

Pina la urma ce semnal a depasit? in princiu cel de iesire deduc eu ca sa poata ataca apoi macazul? sau cum ce a fost acolo?
 
Dane, despre Oravita-Anina nu sunt prea multe de spus. Desi nu prea ma intereseaza, totusi imi aduc aminte ca e campania lu' peste prajit...Tre sa mintem si noi ceva sa ne voteze meltenii nu ? Altceva mai e de spus?Pai nu prea cred...aaa "Se va face, se va drege, va fi frumos, va fi bine !. Ce slogane infantile ! Zau asa !

Eu nu prea cred ca o sa se faca nimic, ca daca se facea ceva, s-ar fi facut in astia 20 de ani ! Unde-i paradisul promis dupa '90 ? In X5-uri si-n Veyron-urile cocalarilor ? Of la dracu'...ne bucuram ca prostii la revolutie ca va fi, va pati, si altii vindeau scump tara in timp ce lumea il huiduia pe Ceausescu..

Cat despre cazul asta...ce e de zis...o chestie supra mediatizata dintr-o viata cotidiana de doi bani....
 
Incet, incet lucrurile intra pe un fagas normal si vor incepe si lucrari la infrastructura feroviara

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/869556/MAFIA-IMOBILIARA-Blocuri-pe-calea-ferata-aprobate-de-consilieri/
 
Apropo de lucrarile la infrastructura amintite mai devreme:
Romania Online a spus:
PNL i-a transmis lui Boc scrisoarea prin care cere demiterea lui Radu Berceanu

PNL i-a transmis premierului Emil Boc scrisoarea prin care cere remanierea ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, acuzând modul "defectuos" în care sunt gestionate problemele infrastructurii în România, dar şi problemele de la CFR Marf㒠şi Că’lă’tori.
"Pentru fapte precum: atentat la siguranţa cetă’ţeanului ca urmare a recentelor, dar repetatelor incidente de pe calea ferat㒠sau modul defectuos în care sunt gestionate problemele infrastructurii din România, este normal, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul ministrului Dan Nica, s㒠fie sancţionat pe calea remanierii guvernamentale şi ministrul Radu Berceanu", se arat㒠în scrisoarea deschis㒠a viceliderului deputaţilor PNL.

De altfel, liberalii consider㒠gestul lui Boc de remaniere a lui Dan Nica din funcţia de ministru al Internelor "un circ politic". în ceea ce-l priveşte pe Radu Berceanu, PNL cere remanierea lui "în termen de 24 de ore", precum şi propunerea unui nou ministru din partea PDL, în virtutea Parteneriatului pentru România.

"Pentru a fi consecvent cu principiile enunţate de dumneavoastră’, pentru a evita dubla mă’sură’, v㒠cerem Domnule Prim Ministru să’-l remaniaţi în termen de 24 de ore pe Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. De asemenea, v㒠solicită’m Domnule Prim Ministru, s㒠formulaţi, în calitatea de preşedinte al PD-L, o nou㒠propunere de ministru pentru acest portofoliu, în acelaşi interval de timp, pentru respectarea principiilor democratice, a solidarită’ţii guvernamentale şi mai ales a Parteneriatului pentru România atât de invocat pe perioada crizei economice de că’tre guvernul pe care-l reprezentaţi", se mai arat㒠în scrisoare.

Sursa: NewsIn
 
Circulaţia trenurilor de că’lă’tori în staţia CFR Simeria a fost oprită’, joi, din cauza unui incendiu izbucnit la un vagon de că’lă’tori.

Vagonul urma s㒠fie dezafactat, iar focul s-a extins la alte cinci vagoane aflate pe o linie învecinată’.
Linia electric㒠de alimentare a locomotivelor a fost scoas㒠de sub tensiune pentru ca pompierii s㒠poat㒠interveni la faţa locului.
Pompierii au stabilit cauza producerii incendiului de astă’zi din gara localită’ţii Simeria.
„Focul a fost iscat de jarul unei ţigă’ri aruncate, probabil, de un trecă’tor, pentru c㒠zona respectivă’, unde se aflau vagoanele de că’lă’tori scoase din uz şi vagonul de marf㒠unde erau depozitate traversele din lemn, este circulată’”, a declarat, pentru Adevă’rul de Seară’, că’pitanul Claudiu Achim, adjunct al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţ㒠Hunedoara.

Accesul în zon㒠era interzis
în mod normal, accesul în locul unde a izbucnit incendiul este interzis persoanelor neautorizate. în schimb, vagoanele de că’lă’tori casate au fost folosite, pân㒠nu demult de oameni ai stră’zii, pentru adă’post. în urma incendiului care a izbucnit azi, după’-amiază’, în jurul orei 14:00, la o garnitur㒠de tren personal scoas㒠din uz, au ars patru vagoane de că’lă’tori şi unul de marfă’. Nu au fost stabilită’, pân㒠în prezent, valoarea pagubelor materiale.
 
http://www.mediafax.ro/economic/cfr-calatori-a-cumparat-o-locomotiva-care-circula-cu-200-km-h-4950567
Am vazut la Antena1 la Observator de 23.00 reportaj de la Craiova. Este vorba de locomotiva "Phoenix". Este vopsita in rosu complet si va fi folosita in traficul de calatori pe relatia cu Ungaria.
 
" Pai unde au zis ca prinde 200 KM/H ? A pe Faurei, bun.. ma duc sa ma dau si eu pe acolo cu trenul.. Auzi, sti ce cred eu :ca ajunge si in Bucuresti mah, faurei asta' e linia aia noua de vorbeau la stiri la ora 5. Nu sti ca zicea Monica ca a trecut ala cu caruta pe sub rotile trenului, bah da' ghinionist rau conductorul locomotivei ca a trecut pe acolo, am auzit ca locomotiva s-a rasturanat de la caruta aia si au murit toate cele 18 vaci din cireada ce trecea sina cu 100 de metri mai in dreapta... da mah, daca iti zic " ( Cocalarus proteveus )

Unde prinde lolcomotiva aia 200 ? Pe standul de probe ? Pe Faurei ? Pe hartiile cu calcule ?
 
sogard_2003 a spus:
Unde prinde lolcomotiva aia 200 ? Pe standul de probe ? Pe Faurei ? Pe hartiile cu calcule ?

Pe ceas....ca Loganu' :D

L.E. http://videonews.ro/action/viewvideo/25835/003---Locomotiva-care-poate-circula-cu-200-de-kmora/
 
Din ciclul ce mai e nou pe la CFR sau mai bine spus ce este posibil sa fie,
am vazut in curte la Remarul urmatoarele:

DB seria 614:
http://www.nationalcorridors.org/df/df03132006b.jpg
(imaginea de la: www.nationalcorridors.org/df/df03132006.shtml)

DB seria 624:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/624/verkehrsrot/DBAG624ka.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/624/verkehrsrot/DB0006K.jpg
(imagini de la: www.railfaneurope.net)

Sunt automotoare diesel cu 2 sau 3 vagoane, produse in anii 72-73 si remotorizate in 94-95 (posibil ca aceste date sa nu fie 100% exacte), au suspensii pe "perna" si par mai confortabile decat Desiro. Eu unul sper sa le vad cat mai curand pe la noi.

Este foarte posibil sa le vedem luna aceasta la Zilele Feroviare la Bucuresti.

De asemenea va mai aparea si un vagon "nou" suburban (cu usi in mijlocul vagonului), tot din Germania adus, am inteles ca este in modernizare la Brasov si ca va fi expus la evenimentul de la Bucuresti, vagonul este pentru CFR.
 
Aha de aia era intrebarea asta pe alt forum

http://www.phpbbplanet.com/mirceacool/viewtopic.php?p=5107&highlight=&mforum=mirceacool5107