Angajaţii CFR Călători aduc companiei un profit de 40 de ori mai mic faţă de profitul mediu adus de salariatii care lucrează la firmele private de transport feroviar. Fiecare angajat de la Caile Ferate a contribuit la profitul companiei cu putin peste 100 de lei, anul trecut, in timp ce, principalul concurent al CFR Călători înregistrează un profit de peste 11.000 de lei pentru fiecare angajat.
CFR Călători a obţinut în 2011 un profit de 1,5 milioane de lei, folosind aproape 14.000 de salariaţi. Principalii concurenţi privaţi înregistrează, în medie, un profit anual de peste 4.500 de lei pentru fiecare angajat.
Cu 109 lei profit anual pentru fiecare angajat, CFR Călători nu doar că este pe ultimul loc în acest clasament, dar se află la o distanţă considerabilă de firmele private. Cel mai mare profit anual pe angajat îl înregistrează Regiotrans: peste 11.400 de lei.
Urmează Transferoviar Călători, cu 1.400 de lei profit pentru fiecare angajat şi Servtrans, cu 889 de lei profit anual, de pe urma fiecărui angajat. Situaţia este cu atât mai delicată pentru CFR Călători, cu cât operatorul este lider în privinţa tuturor celorlalţi indicatori economici. Are cei mai mulţi angajaţi, cele mai multe trenuri, cei mai mulţi pasageri şi cea mai mare cifră de afaceri.
în 2011, CFR Călători a raportat 61 de milioane de clienţi transportaţi, iar cele trei companii private abia au adunat împreună aproape 10 milioane de călători. în acelaşi timp, CFR avea de peste opt ori mai mulţi angajaţi, comparativ cu cele trei companii private împreună.
în aceste condiţii, orice comparaţii cu giganţii feroviari din Europa sunt inutile. Doar ca exemplu, cel mai mare operator feroviar din Franţa are afaceri anuale de peste 7,3 miliarde de euro, în timp ce la CFR Călători cifra de afaceri rămâne sub 500 de milioane de euro!
Ps: C.F.R. falimentul vine pe sine