Ă
Ĺži totuşi, cei din Sfântu Gheorghe se plimbă (şi) cu autobuze Dac 112 UDM produse înainte de 1987 (cu semnalizatoare pe colţ şi uşi de aluminiu - nu cred că mai sunt prin alte părţi)... numai când trec eu pe acolo prind numai Ikarusuri
, precum acesta, de pe
stfp. Dau o bere (la 2l) cui îmi poate furniza poze mai detaliate cu el (dacă mai are cutia de viteze automată, dacă are cilindrii uşilor deasupra uşilor sau pe podea, dacă interiorul e original) până ajung eu la el:
Revenind la staţiile RATB... acele adăposturi au rol exclusiv publicitar, sunt puse ca urmare a unui contract între o firmă de publicitate şi Primăria Generală.
Noroaiele din staţii fac parte din viaţa noastră, zilnic ne murdărim pantofii şi se stropim pantalonii prin ele... nu cred că cineva ar suporta ca ele să dispară, nu?
La fel de noroioasă e şi următoarea staţie de pe Bd. Vasile Milea, adică Bd. Timişoara... numai că în aia nu prea opreşte nimic, autobuzele opresc unde le prinde blocajul, apoi ajung în dreptul staţiei şi nu mai deschid uşile, ba chiar unele autobuze vin deja pe banda a 2a şi nu mai deschid uşile (ceea ce a constituit şi obiectul unei reclamaţii, cu clasicul răspuns ,,conducătorului auto i-a fost trecut incidentul în fişa personală şi toţi şoferii linie 139 au fost reinstruiţi cu privire la oprirea în staţii").
Lăsând gluma la o parte, nu cred că RATB dă 2 bani pe ecologie... parcul de tramvaie a tot scăzut (în afară de V2A şi V3A - înlocuite 1:1 cu V3A-uri noi şi de câteva T4R înlocuite 2:1 cu V2A-T)... s-au casat Rathgeberurile, s-au vândut la McDee Duewagurile, s-au casat 150 de Ep/V3A cu remorcă... NU s-a pus nimic în loc. Chiar şi la troleibuze, deşi s-au luat 100 de unităţi de 12m, capacitatea lor de transport e mai mică decât a celor aprox. 80 de troleibuze vechi casate (din care vreo 30 erau articulate). în schimb, avem 1000 de Citaro care de-abia merg şi se casează în disperare autobuze, ca să dispară toată creşterea de parc şi aici, că doar există taxi, iar în viitor RATB va putea spune ,,nu avem maşini destule" pentru ca maxi-taxiştii să reintre în forţă pe piaţă.
Apropo de autobuze şi de ecologie, RATB a testat anul trecut un autobuz Solaris Urbino 18 Hybrid (poze
îN ACEST LINK). Nici măcar nu s-a luat în calcul achiziţionarea de asemenea vehicule, din următoarele motive:
- nu sunt Mercedes
- sunt articulate şi încurcă traficul (asta e explicaţia oficială, neoficial sindicatele se tem că autobuze mai mari = autobuze mai puţine, implicit şoferi mai puţini)
- Solarisul nu a vrut să ,,cotizeze" la niciuna din licitaţiile de vehicule organizate la Bucureşti (nici la cele pentru autobuze, nici la cea de troleibuze).