Statii verzi la RATB?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Se pare ca cei de la RATB sunt ecologisti convinsi, d'aia multe statii arata asa:

Drumul Taberei, statia Vasile Milea



...aici se pot da cotele apelor...



Si mai apropiata de natura, statia Caraiman (calea Grivitei)



...asteptam primavara si primele flori....



Imaginile de mai sus au fost luate la inceputul lui mai 2010. Intre timp o mana criminala, a unui neiubitor de natura, a indraznit sa strice peisajul ...



Pe aici, pe unde poate cineva cu un carucior de copil sa treaca?



A suivre!


PDI
 
Spre comparatie cu imaginile precedente, o statie din Sfantu Gheorghe / Covasna




....alta cultura,....alta civilizatie....


PDI
 
Åži totuşi, cei din Sfântu Gheorghe se plimb㒠(şi) cu autobuze Dac 112 UDM produse înainte de 1987 (cu semnalizatoare pe colţ şi uşi de aluminiu - nu cred c㒠mai sunt prin alte pă’rţi)... numai când trec eu pe acolo prind numai Ikarusuri :(, precum acesta, de pe stfp. Dau o bere (la 2l) cui îmi poate furniza poze mai detaliate cu el (dac㒠mai are cutia de viteze automată’, dac㒠are cilindrii uşilor deasupra uşilor sau pe podea, dac㒠interiorul e original) pân㒠ajung eu la el:
cv_02_ukh_428.jpg


Revenind la staţiile RATB... acele adă’posturi au rol exclusiv publicitar, sunt puse ca urmare a unui contract între o firm㒠de publicitate şi Primă’ria Generală’.
Noroaiele din staţii fac parte din viaţa noastră’, zilnic ne murdă’rim pantofii şi se stropim pantalonii prin ele... nu cred c㒠cineva ar suporta ca ele s㒠dispară’, nu? :D La fel de noroioas㒠e şi urmă’toarea staţie de pe Bd. Vasile Milea, adic㒠Bd. Timişoara... numai c㒠în aia nu prea opreşte nimic, autobuzele opresc unde le prinde blocajul, apoi ajung în dreptul staţiei şi nu mai deschid uşile, ba chiar unele autobuze vin deja pe banda a 2a şi nu mai deschid uşile (ceea ce a constituit şi obiectul unei reclamaţii, cu clasicul ră’spuns ,,conducă’torului auto i-a fost trecut incidentul în fişa personal㒠şi toţi şoferii linie 139 au fost reinstruiţi cu privire la oprirea în staţii").

Lă’sând gluma la o parte, nu cred c㒠RATB d㒠2 bani pe ecologie... parcul de tramvaie a tot scă’zut (în afar㒠de V2A şi V3A - înlocuite 1:1 cu V3A-uri noi şi de câteva T4R înlocuite 2:1 cu V2A-T)... s-au casat Rathgeberurile, s-au vândut la McDee Duewagurile, s-au casat 150 de Ep/V3A cu remorcă’... NU s-a pus nimic în loc. Chiar şi la troleibuze, deşi s-au luat 100 de unită’ţi de 12m, capacitatea lor de transport e mai mic㒠decât a celor aprox. 80 de troleibuze vechi casate (din care vreo 30 erau articulate). în schimb, avem 1000 de Citaro care de-abia merg şi se caseaz㒠în disperare autobuze, ca s㒠dispar㒠toat㒠creşterea de parc şi aici, c㒠doar exist㒠taxi, iar în viitor RATB va putea spune ,,nu avem maşini destule" pentru ca maxi-taxiştii s㒠reintre în forţ㒠pe piaţă’.
Apropo de autobuze şi de ecologie, RATB a testat anul trecut un autobuz Solaris Urbino 18 Hybrid (poze îN ACEST LINK). Nici mă’car nu s-a luat în calcul achiziţionarea de asemenea vehicule, din urmă’toarele motive:
- nu sunt Mercedes
- sunt articulate şi încurc㒠traficul (asta e explicaţia oficială’, neoficial sindicatele se tem c㒠autobuze mai mari = autobuze mai puţine, implicit şoferi mai puţini)
- Solarisul nu a vrut s㒠,,cotizeze" la niciuna din licitaţiile de vehicule organizate la Bucureşti (nici la cele pentru autobuze, nici la cea de troleibuze).
 
Ce-i drept, in mega traficul din bucuresti nu stiu cat de bine ar merge un articulat, pentru ca la noi cuvantul cheie este "sa te strecori". Insa asa cum am mers pe niste linii de troleibuz ca sardelele, acolo clar un de asta ar fi minunat, macar creste cu macar 50% capacitatea de transport per autobuz.
Interesant e ce au facut brazilienii(?) - oricum sigur cineva din america de sud, si anume benzi speciale pentru autobuze. Voiau si ai nostri dar hai sa fim seriosi, cand ai bulevarde cu cate 4 benzi pe sens faci imediat o banda de autobuz. Dar la noi unde a treia banda e deja lux, unde pana mea mai faci banda de ratb? Pe singura banda existenta (ca prima binenteles e ocupata de masini).
 
Ma bucur sa vad ca orasele din tara, fie ele mai mici, mai invechite sub unele aspecte si poate mai plictisitoare, nu sunt atat de imputite precum Bucurestiul. Si cand spun imputit ma refer in primul rand la locuitorii sai, ciori, needucati, snobi, alte primate si in al doilea rand la altele. Asa ma ia cate o scarba cand vin din provincie, de oriunde, ca tot bat tara asta. Si cand intru in minunatul Bucuresti imi vine sa vomit. :-x
 
Endo_ro a spus:
Ma bucur sa vad ca orasele din tara, fie ele mai mici, mai invechite sub unele aspecte si poate mai plictisitoare, nu sunt atat de imputite precum Bucurestiul. Si cand spun imputit ma refer in primul rand la locuitorii sai, ciori, needucati, snobi, alte primate si in al doilea rand la altele. Asa ma ia cate o scarba cand vin din provincie, de oriunde, ca tot bat tara asta. Si cand intru in minunatul Bucuresti imi vine sa vomit. :-x

Mamă’ă’ă’, credeam c㒠Hitler e mort. M-am înşelat.

----
@macleod: Pân㒠în 2007 au circulat troleibuze articulate pe liniile 76 şi 97... pe 76 chiar erau stră’zi cu o band㒠pe sens (pardon, 1/2 de bandă’, c㒠se mai şi parca) fă’r㒠probleme la 2 minute la ore de vârf... dup㒠aia s-au îlocuit cu scurte la interval de 3 minute (!) c㒠nu aveau cu ce... iar azi se circul㒠la vreo 5 minute, iar lumea s-a obişnuit cu mersul pe jos :lol: , c㒠nu-i chip s㒠te apropii de vreun vehicul, nu mai zic de aglomeraţia de vehicule de la cap de linie. Pă’i preferam articulatele, chiar dac㒠erau vechi.
Revenind la autobuzul articulat testat de RATB, s-a demonstrat c㒠nu încurc㒠nimic, ba chiar face semicursa mai repede decât un autobuz scurt (normal, e mai încă’pă’tor şi are 4 uşi, deci st㒠mai puţin în staţii) pe linia 381. Dar, dup㒠cum ziceam, nu e Citaro, deci nu are ce că’uta la RATB.
 
Ce idioti mai sunt si pe la RATB-ul ala ? Daca e ceva spre binele calatorilor prefera sa nu se implice ? Nu inteleg. Mi se pare mie sau transportul in comun se defavorizeaza in cel mai aglomerat oras din romania ?
 
Cam asa arata un "mers de troleibuz" in Budapesta

http://www.bkv.hu/english/troli/70.pdf

In statie e afisat un tabel similar, fiind marcata pe lista statia in care te afli. Poate ca e pentru extraterestri , sa nu se rataceasca... adica sa confunde iar Budapest cu Bukarest! :twisted:

PDI
 
@ sograd_2003
RATB-ul nu vrea decit banii nostrii, restul nu conteaza pentru sefii RATB.

@ PDI
Si pe la noi au fost tabele cu mers-ul autobuzelor, trolebuzelor sau tramvaielor, doar ca mai mult de 1 - 2 saptamini nu au rezistat la locul lor, ce sa ii faci astia sunt oamenii nostrii. :(
 
Cum naibii s㒠reziste, când erau lipite cu o fâşie de scotch direct pe stâlp ori pe ceva panou publicitar din staţie? Nu mai zic c㒠aveau doar orele de trecere din week-end, de parc㒠în restul zilelor nu se circulă’.
Mai demult, am solicitat RATB s㒠respecte legea 92/2007 şi, mai ales, Ordinul 972/2007 al Ministerului Transporturilor (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei , Partea I, Nr. 807/27.XI.2007), Anexa 1, Sectiunea a 4-a, art. 31: ,,Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelor obligatii: [...] alin. 5. in statiile din programul de circulatie, sa asigure afisarea traseului, a intervalului de succedare a curselor, precum si a hartilor simplificate cu indicarea traseelor si statiilor pentru informarea publicului calator”
Bineînţeles, mi s-a ră’spuns elegant c㒠ei au avut ideea asta de mult (!) da' sunt prea multe staţii, prea greu de fă’cut ş.a.m.d. şi c㒠programele (m㒠rog, intervalele de succedare) le vă’d pe site. într-adevă’r, la 11 noaptea în faţa Gă’rii de Nord, dup㒠ce 635-ul de la ultima curs㒠trece cu 40 de minute avans (c㒠doar e ultima cursă’) şi opreşte cu 50 m înainte de staţie doar de form㒠(dup㒠aia nu a mai oprit), tot ce trebuia s㒠fac era s㒠m㒠uit pe site-ul lor s㒠vă’d ce mai vine. Cum nu mi-a dat mama natur㒠nici laptop, nici mă’car smartphone, am mai stat 30 de minute pân㒠m-am prins c㒠ă’la era ultimul 635 (nu c㒠ar mai fi trecut ceva spre Drumul Taberei în intervalul ă’la) şi a trebuit s㒠m㒠resemnez cu ultimul 105.