Statii de cale ferata CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Aia arata a gara, dar din cate imi aduc aminte era unitate militara ce facea paza la pod.
Nu stiu daca acum mai este considerat obiectiv strategic. :|
 
Nici vorba, unitatea militara care facea paza la pod era incartiruita in cazarma situata pe malul dobrogean, o constructie parter si etaj realizata la sfarsitul secolului al 19-lea si care se vede la mica distanta de piciorul podului (capatul cu dorobantii). Facea deci parte din ansamblul garii Cernavoda si nu era nevoie de o gara speciala pentru asta.

Gara postata de tine este una dintre cele DOUA gari care sunt situate in mijlocul Insulei Mari a Brailei, pe traseul dintre Ciulnita si Cernavoda si care presupun ca aveau drept scop aducerea/ducerea muncitorilor zilieri agricoli care munceau campurile din zona. Cele doua gari au amprenta specifica a cladirilor realizate de echipa inginerului Elie Radu deci sunt clar vechi, nu niste "inventii" recente din perioada comunista.
 
Trebuiau astia asa puna climanlage alea pe cladire.Ba unii are creierele lise asa cum eria mingia de cauciuc.

Nu exista reglementari urbanistice pentru anumite cladiri sa nu pui parabolice, termopane sau aer conditionat pe fata vazuta?
Sau trebuie sa ne bucuram ca inca mai exista si nu s-au demolat?
 
dantm a spus:
Nu exista reglementari urbanistice pentru anumite cladiri sa nu pui parabolice, termopane sau aer conditionat pe fata vazuta?

Pă’i şi ce faci... îngheţi iarna şi te topeşti vara în timp ce te uiţi la TVR şi la bulgari (c㒠cam asta prinzi cu o anten㒠de cameră’) de dragu' istoriei?
 
OT cu referire la problema aspectului arhitectural al cladirilor din Romania:

Dantm,

Legea este destul de clara cu privire la ce se poate face si ce nu se poate face la o cladire existenta in Romania. Intre altele, nu ai voie sa schimbi finisajul fatadei, culorile zugravelii exterioare, a invelitorii, nu ai voie sa inlocuiesti ferestrele existente decat cu altele identice etc.

Dar legea nu prevede si niste sanctiuni clare si imediate pentru cei care violeaza regulile respective, asa ca nu s-a vazut inca proprietar de cladire din Romania amendat pentru faptul ca si-a schimbat tiglele ceramice de pe casa cu o tabla ondulata tip "Lindab" imitand tiglele, de culoare verde sau albastra. Ca asa i-a placut soacra-sii. Nu mai vorbesc despre parabolice, "termopane" si instalatii de aer conditionat.

In plus de asta, exista cladiri considerate "de patrimoniu" pentru care e valabil un set de prevederi speciale, inclusiv faptul ca nu ai voie sa DEMOLEZI o cladire de patrimoniu. Este, teoretic, caz penal, insa chiar de curand a fost decisa "ne-inceperea urmaririi penale" pentru un magnat care a lasat sa se distruga o cladire de patrimoniu in centrul Bucurestiului. In alte cazuri, este acordata in mod dubios autorizatia de demolare pentru cladiri de patrimoniu, iar realizarea demolarii se face in afara orelor de program, sambata si duminica, hoteste, astfel incat pana luni sa nu mai ramana nimic din "patrimoniul" respectiv. Nimic nou sub soare. Credeai ca sunt distruse numai locomotivele de patrimoniu, cladirile nu?

Ba chiar, ca o culme a batjocurii, s-a propus de curand introducerea unei legi privind "de-clasificarea de urgenta" a unei cladiri de patrimoniu. In toata lumea, exista "clasificare" de urgenta, scopul fiind protejarea unei cladiri care este in situatia de risc de a fi demolata de persoane rauvoitoare. Dar "de-clasificarea" e o premiera absoluta damboviteana. Deci chiar si cand avem legi, ele nu se prea aplica, cu complicitatea tacita a tuturor autoritatilor care ar trebui sa le puna in aplicare.

De aceea, du-te prin zona istorica a unor orase mari precum Bucurestiul, Constanta etc. si vei vedea cladiri frumoase, aflate pe lista de patrimoniu, lasate sa se paragineasca in mod INTENTIONAT pentru ca "investitorii strategici" care le-au cumparat de regula prin afaceri imobiliare dubioase sa isi poata "recupera investitia" ridicand in locul lor cate un ditamai imobilul de 14 etaje, varianta arhitecturala "beton si sticla". Cred ca stimabilul Mies Van der Rohe, "parintele" acestui gen arhitectural, se rasuceste in mormant vazand ce fac ucenicii sai pe malul Dambovitei!

Dr 2005, exista si modalitati de a climatiza o cladire si de a amplasa o antena parabolica astfel incat sa nu slutesti fatada existenta. Dar totul e o chestie de optiune si de nivel intelectual atat a proprietarilor casei, cat si a constructorilor/executantilor care realizeaza respectivele conversii.

Exista de asemenea profile PVC de ferestre cu aparenta de lemn care pot fi utilizate acolo unde este nevoie. Doar pretul cu 30% mai mic il face pe nea Caisa sa inlocuiasca ferestrele din lemn vechi de o suta de ani cu profile din aluminiu eloxat alb turcesti, si mai pune si geam oglinda pe exterior ca asa "arata modern". Asa ca pana la urma numai nivelul cultural al proprietarului este cel care decide. Somn usor, natiune...
 
victorian a spus:
... Somn usor, natiune...

...sau coma indusa? :-x cand voi avea ocazia am sa fotografiez o fatada aflata in conservare,tinuta pe verticala de cateva sute de tone
de grinzi de otel...sa vedeti ce inseamna patrimoniul pentru unii :aplauze:

scuze de OT.
 
Eu zic sa facem un mail catre kibri ca ei au multe constructii din carmida dinasta si sa le batem obrazu ce mama lor nu pun in chituri si clime si parabolice
doar antene dinalea vechi sau macar sa scoata un set de completare cum e cel cu europaleti si butoaie sa faca unu si cu clime si parabolice tomberoane de gunoi cu ursi in ele pt cei ce fac zone montane ...si la casutzele H0 de ce nu livreaza geaamuri numai cu rama alba si oglinda ...mama lor ...hbar nu au ce se cere pe piatza :(

ps se putea pune clima in coltu casei o bucata de o capacitate mai mare si trage doar tzevile pe sub cetarna/streasina sau daca se vroia este clima ce se poate monta in pod cu un rezervor de colectare a condensului da si aic creste costu cu 30 % poate chiar mai mult.
@Dr 2005 daca ar fi casa ta asa ai pune clima :?:
 
Ceva de genul asta, Cosmin?

http://www.fotomaramures.ro/d/31510-4/gara+veche++_Almeria-Spania_.jpg :fluierat:
 
nu chiar,insa este pur si simplu o fatada(fara nimic in spate) cu o structura temporara de grinzi pe dinafara care o susutine pe verticala pana la reconstruire.

dupa cum se vede in fotografia ta,singura indicatie ca ar fi in zilele noastre sunt indicatoarele rutiere...

tot de la spanioli am avea exemplu de luat gaile pe care le-au dezactivat si transformat in parculete acoperite sau remizele in locuri de joaca pentru copii,fara sa fie nevoie sa demoleze o caramida sau o bucata de piatra :!:

pe cand si la noi o schimbare de mentalitate? :-x
 
catalin a spus:
...........

later edit: intr-un Modelism mai vechi era un articol foarte interesant despre cum poti construi cu mijloace modeste o macheta a acestei gari.

Cred ca e un amanunt important pt cine e interesat.Numarul in care se gaseste modul de constructie este nr 4 din 1988.
As scana paginile dar sa nu fie ceva probleme.
 
Va arat si eu 3 poze cu gara Pascani (IS) :

Vedere spre Targu Neamt, partea stanga si Suceava partea dreapta :



Cladirea :



Vedere spre Iasi, partea stanga si spre Adjud, partea dreapta :

 
Salut,

Va prezint mai jos imagini cu statia din Ramnicu Sarat si alte cladiri din zona, precum si case vechi din oras, tipice (zic eu) pentru inceputul secolului intr-un oras de provincie.

Incep cu niste case foarte frumoase pe drumul spre gara pe care mi-as dori sa le vad pe o diorama romaneasca:


Si iata statia, monumentala, cu detalii bine facute, combinatia de caramida de Ciurea, piatra si fier forjat facand din aceasta statie una din cele mai frumoase statii de provincie din Regat din epoca Elie Radu:



Depozitul de marfuri de vizavi de cladirea statiei, imagine de ansamblu si detalii:



Alte detalii de pe peron, cismea, ruina de pergola, adapost de aparare civila, turn de apa si remiza:


Urmeaza o serie de imagini de detaliu de imbinari de lemn de la a doua magazie de marfuri a statiei. Pentru cei muscati de microbul detaliului, enjoy:


Si cateva imagini ale garii vechi, si care este undeva la marginea orasului spre nord est:
imagine preluata de pe Google Earth, modificarile imi apartin



Va stau la dispozitie cu mai multe imagini de detaliu ale zonei.
Va multumesc pentru atentie si sper sa fi fost de folos.

Mihai Popa-Dragomir
Ianuarie 2010

Toate fotografiile apartin autorului, in afara de cele unde se mentioneaza sursa.
 
Iata si statia Chitila



Va multumesc pentru atentie si sper sa fi fost de folos.

Mihai Popa-Dragomir
Ianuarie 2010

Toate fotografiile apartin autorului, in afara de cele unde se mentioneaza sursa.
 
Ce vad acolo la Rimnicu Sarat?

fier?? :lol:

imbinari de lemn? bine ca le-ai pozat, in curind vor avea soarta peretilor :D
 
Salut Misha,

Excelente pozele, multumesc frumos!
Genul acela de arhitectura romaneasca pe care ai postat-o la inceput este tipic pentru sfarsitul de secol 19, inceputul de secol 20... A fost "calul de povara" al caselor romanesti, si a fost cu predilectie victima inocenta a "innoirii monumentale" a oraselor in perioada comunista. Majoritatea oraselor mici erau alcatuite in majoritate din acest gen de cladiri, atat in centrul lor istoric cat si spre periferie, si au fost demolate cu miile pentru a face loc blocurilor de locuinte intre anii '60-'70. Practic, toate orasele romanesti, in special cele din Moldova, au fost desfigurate pentru totdeauna prin acest gen de interventie urbana!

Apoi, structura de lemn precum ai pozat tu acolo in ziua de azi nu mai stie sa faca nimeni. Daca aia vedea ce "alcatuiri" din lemn fac constructorii din ziua de azi, nu stiu daca ai rade, sau ti-ar veni sa plangi...

Nu stiam ca localitatea Ramnicu Sarat a avut doua gari. De ce a fost nevoie de doua? Poti sa-mi dai detalii despre cladirea garii construita de Saligni?
 
Daca presupunerea mea e corecta, vazand harta postata de misha, as crede ca a avut loc o schimbare de traseu a caii ferate pe raza orasului Ramnicu Sarat. Pe harta, vechea gara nu se mai afla pe traseul actual al caii ferate. Ii rog pe cei mai in tema sa confirme sau sa infirme aceasta supozitie, si daca am avut dreptate as dori sa stiu si care a fost motivul schimbarii de traseu.
multumesc
 
victorian a spus:
Apoi, structura de lemn precum ai pozat tu acolo in ziua de azi nu mai stie sa faca nimeni. Daca aia vedea ce "alcatuiri" din lemn fac constructorii din ziua de azi, nu stiu daca ai rade, sau ti-ar veni sa plangi...


Ei, mai sunt si in zilele noastre ca cine a vrut sa invete meserie ne arata ca poate face si constructii traditionale

085_IMG_0738.jpg
 
Victorian, adeseori si garile au avut soarta cladirilor.
Fie la introducerea CED s-au construit alte cladiri ,,cubiste" si cladirea initiala a fost abandonata, fie i s-a lipit o noua aripa rezultind ceva....

Iar acum pentru multe soarta lor e pecetluita, daca nu sint tranformate in locuinte, sint devastate sau chiar rase de la temelie.

Despre magaziile de marfuri sau chiar Wc-uri ce sa mai spunem.
Atentia la detalii in momentul construrii lor nu se mai pastreaza la o eventuala renovare.