Statii de cale ferata CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gara Podgoria nu a fost bombardata niciodata.
Gara Arad, spre diferenta de sora ei din Timisoara, a scapat relativ intreaga, desi intreg complexul feroviar a fost afectat de bombardamente.
Statia Podgoria a disparut in urma sistematizarii zonei, mult dupa sfarsitul razboiului.
 
Gara Tutova judetul Vaslui:



Nu am fotografiat mai bine gara dinspre linii din cauza muncitorilor.

Turnul de apa de la Crasna, Vaslui:

 
Gara Marasesti

http://farm3.static.flickr.com/2067/2335413222_4d0e4e943c.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2382/2335412518_91d1cbf66a.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll6/adryan_82/marasesti.jpg

In una din poze se vad niste vagoane interesante,Stie cineva ce sunt?

Pozele nu imi apartin.
 
Gara Tutova si gara Marasesti, doua exemple superbe de variatiuni pe tema garii din caramida aparenta (doua turnuri simetrice si trei turnuri) semnate de inegalabila echipa a lui Elie Radu!

Ca o paranteza, la Arhivele Statului am vazut schema liniilor statiei Marasesti, asa cum a fost propusa de concesiunea prusaca. Incredibil de complexa pentru cum imi imaginam ca ar trebui sa fie la momentul respectiv!

Multumesc de poze!
 
Sorin,

pozele din link sunt din colectia subsemnatului si le-am dat celui care este web-master pe situl primariei Marasesti.
Mai pe larg aici: http://liniavinului.uv.ro/html/inceputul1.html
Pe situl indicat gasesti multe imagini cu gari vechi din Romania, imagini inedite, la prima publicare on-line.

Vagoanele de care intrebi: cel din stanga este asa numitul vagon tip CSD cum este cunoscut la noi, usor de recunoscut dupa aerisirile de la ferestre. Din cate stiu au fost construite de uzinele Ringhoffer si au fost foarte multe in parcul CFR. Nu stiu sa fi supravietuit vreunul. Cel din dreapta: nu pot sa ma exprim ca vad putin din el.
Cele din fata sunt doua platforme ale DR cu vehicule ale Wermacht si soldatii ce insoteau transport spre frontul rusesc.

Gam3,

Tutova e o gara desenata "in dulcele stil clasic" frumos proportionat, simplu si corect, desen autentic CFR, construit din aceiasi plamadeala de Ciurea, astazi uitat. Il mai gasesti in destule locuri (vezi Vamesul). O poza facuta de subsemnatul la Tutova...demult.

 
Campulung Arges, 18 noiembrie 2008:

curteanp6.jpg


Inotesti, 8 ianuarie 2009:

inotestico2.jpg


videle, 18 septembrie 2007:

videleev6.jpg


urziceni, 19 mai 2007:

urziceniql6.jpg


plopeni sat, 19 mai 2007:

plopeniqx5.jpg
 
Ma uit pe diverse forumuri si vad poze cu gara Vatra Dornei Bai.
Chiar nu vede nici un creier de la CFR ca pictograma aia cu WC sta ca dracu in orice poza, sa o mute naibii de acolo, ca gara are o arhitectura oarecum faina.
 
Dane,

sa-ti mai treaca supararea. Uite o poza ca sa visezi frumos. Gara Vatra Dornei Bai, fara pictograma cu WC. Numai ca e cam veche poza...are vreo 40 de ani :)

30012009145424gi8.jpg


acu' gata fug, ca am un avion de prins.
 
Mersi, Catalin
Paradoxal in unele domenii ce e vechi e mult mai interesant decit ce e nou.
 
Salut
Vizionand unele dintre poze, parca am in nari acel miros de vechi. Multa istorie, multa uitare. Asa cum spunea un coleg pe aici, sunt multe gari in Romania care ar putea fi transpuse pe o diorama cu rezultate frumoase. Pacat ca traiul in Romania ne ocupa tot timpul.
 
Anina:



Garliste:



Lisava:



Larion:



Dealul Stefanitei:



Romuli:



Valcani:


Simand:



Pietrosita:



Cantonul nr. 30, Linia Siculeni- Adjud



Si o fotografie care caracterizeaza CFR-ul de azi, si respectul fata de activele sale:

 
Frumoasa perdeaua la ultima poza, finutze jaluzele. Ca pe vremuri de razbel...
Totusi, ceva saci cu nisip nu ar strica , nu se stie cand vin viiturile sau rusii. :D
 
Gara Anina.... o tempora

Fapt interesant, triunghiul pentru intoarcerea locomotivelor cu aburi este construit prin spatele garii.

Cantonul 30 nu este,,ultimul canton MAV" la care a fost trenul cu Nohab.
Cum ar veni, ultima constructie inainte de intrarea in Romania.hmmmm

Arata frumos renovat.
 
stie cineva ce statie e aceasta inainte de podu A Salini peste dunare ???