Salutari!
Pentru ca sunt un mare admirator al lucrarilor feroviare facute de Elie Radu de pe linia Craiova-Calafat, mi-am facut curaj si m-am apucat sa fac planurile pentru una din statiile tip de pe aceasta linie. Am ales statia Podari pentru ca am cele mai multe fotografii cu ea. Totusi, acest tip de statie se regaseste si la Salcuta sau la Afumati.
Am calatorit frecvent in anii copilariei pe aceasta ruta, m-au fasciant de mic copil lucrarile acestea; in zilele noastre calitatea zidariei este un exemplu de lucrare de arta, practic cladirile rezistand vreme de peste 100 de ani fara vreo interventie majora de reparatii.
La lucrarea aceasta colaborez indeaproape cu Cosmin78, calator si el prin statiile acestea in anii copilariei; tin sa multumesc pentru ajutor, materiale si sfaturi.
Intentia mea deocamdata este sa ofer un plan cat mai aproape de realitate pentru aceste statii, urmand ca pe viitor sa speram ca aceasta lucrare se va materialzia pe vreo diorama (a mea cu siguranta nu, caci nu detin si nu cred ca voi detine in viitorul apropiat asa ceva).
Vorba lunga, saracia omului, sa trecem la fapte, adica la poze:
Statii similare de pe aceasta linie:
Afumati(fotografia nu imi apartine):
Salcuta, vedere din spate:
Acestea sunt fotografiile care stau la baza planurilor care incerc sa le realizez. Dupa discutii cu Cosmin, numarat de caramizi, modificat de poze in Photoshop, am trecut la realizarea planurilor in Corel.
Singura dimensiune de care sunt 100% sigur, masurata pe loc deste latimea giurgiuvelei de la geamuri, de 112 cm. Caramizile de Ciurea stiu ca sunt de dimensiunea 7x14x28, asa ca am inceput sa croim la planuri.
Prima data am scos planul vederii dinspre linii al corpului lateral:
A fost mai usor sa estimez acest dimensiuni pentru ca m-am folosit de braul de caramizi de deasupra usii si ferestrei, le-am numarat, cumulat cu cota de latime a giurgiuvelei, zic ca m-am apropiat destul de mult de cotele reale.
Am uitat sa precizez, cotele din schita sunt la scara HO, cote date direct de Corel, dar care pot suferi modificari, poate la sugestia unor cunoscatori.
Fatada garii, dinspre linii ar arata cam asa:
Voi continua cu realizarea planurilor dupa ce ma convingeti ca aceste dimensiuni sunt aproape de realitate. Pentru ca pot sa le modific in stadiul actual, apoi sa trec la restul planurilor. Sunt mai migaloase detaliile de langa acoperis si de aceea sunt mai greu de modificat daca se dovedeste ceva gresit mai tarziu.
Va urma...
Pentru ca sunt un mare admirator al lucrarilor feroviare facute de Elie Radu de pe linia Craiova-Calafat, mi-am facut curaj si m-am apucat sa fac planurile pentru una din statiile tip de pe aceasta linie. Am ales statia Podari pentru ca am cele mai multe fotografii cu ea. Totusi, acest tip de statie se regaseste si la Salcuta sau la Afumati.
Am calatorit frecvent in anii copilariei pe aceasta ruta, m-au fasciant de mic copil lucrarile acestea; in zilele noastre calitatea zidariei este un exemplu de lucrare de arta, practic cladirile rezistand vreme de peste 100 de ani fara vreo interventie majora de reparatii.
La lucrarea aceasta colaborez indeaproape cu Cosmin78, calator si el prin statiile acestea in anii copilariei; tin sa multumesc pentru ajutor, materiale si sfaturi.
Intentia mea deocamdata este sa ofer un plan cat mai aproape de realitate pentru aceste statii, urmand ca pe viitor sa speram ca aceasta lucrare se va materialzia pe vreo diorama (a mea cu siguranta nu, caci nu detin si nu cred ca voi detine in viitorul apropiat asa ceva).
Vorba lunga, saracia omului, sa trecem la fapte, adica la poze:
Statii similare de pe aceasta linie:
Afumati(fotografia nu imi apartine):
Salcuta, vedere din spate:
Acestea sunt fotografiile care stau la baza planurilor care incerc sa le realizez. Dupa discutii cu Cosmin, numarat de caramizi, modificat de poze in Photoshop, am trecut la realizarea planurilor in Corel.
Singura dimensiune de care sunt 100% sigur, masurata pe loc deste latimea giurgiuvelei de la geamuri, de 112 cm. Caramizile de Ciurea stiu ca sunt de dimensiunea 7x14x28, asa ca am inceput sa croim la planuri.
Prima data am scos planul vederii dinspre linii al corpului lateral:
A fost mai usor sa estimez acest dimensiuni pentru ca m-am folosit de braul de caramizi de deasupra usii si ferestrei, le-am numarat, cumulat cu cota de latime a giurgiuvelei, zic ca m-am apropiat destul de mult de cotele reale.
Am uitat sa precizez, cotele din schita sunt la scara HO, cote date direct de Corel, dar care pot suferi modificari, poate la sugestia unor cunoscatori.
Fatada garii, dinspre linii ar arata cam asa:
Voi continua cu realizarea planurilor dupa ce ma convingeti ca aceste dimensiuni sunt aproape de realitate. Pentru ca pot sa le modific in stadiul actual, apoi sa trec la restul planurilor. Sunt mai migaloase detaliile de langa acoperis si de aceea sunt mai greu de modificat daca se dovedeste ceva gresit mai tarziu.
Va urma...