Statia Leorda

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.127
2.793
Iași
LOCATION
Iași
Linia Leorda-Dorohoi a fost inaugurata la 3 / 15 decembrie 1888. Linia a fost incadrata ca linie cu caracter local si s-a realizat cu ecartament normal in loc de ecartament ingust cum erau prevederile. Conform dosalului cazier intocmit in anul 1949 statia Leorda avea remiza pentru locomotive, ateliere anexa, castel pentru apa, canal pentru revizie si curatat zgura. In urma operatiunilor militare din 1944 au fost placa turnanta a fost bombardata de germani si nu a mai putut fi reparata la Atelierele Pascaniu unde a fost dusa si casata. Dupa anul 1960 terenul fostului depou de locomotive a fost dezafectat complet dandu-i-se alte utilizari.

Aici am gasit o rampa pentru incarcat animale in vagoane in stare buna. Ma mir ca nu a fost distrusa asa cum s-a intamplat cu altele.


DSC_0141 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0139 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0138 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0134 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0130 by FlorinIS, on Flickr

R 5571-2 Botosani-Suceava si semnalul dinspre Botosani

DSC_0146 by FlorinIS, on Flickr

Coloana hidraulica pentru alintare cu apa

DSC_0162 by FlorinIS, on Flickr

Statia vazuta de la bariera, trenul e Regio 5564 Suceava-Botosani


DSC_0043 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0059 by FlorinIS, on Flickr

Regio 5564 Suceava-Botosani in Leorda spre Botosani. Linia din stanga e pentru Dorohoi.


DSC_0063 by FlorinIS, on Flickr

Spre Botosani/Dorohoi


DSC_0118 by FlorinIS, on Flickr

Magazia si rampa pentru animale


DSC_0120 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0121 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0122 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0126 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0127 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0129 by FlorinIS, on Flickr

Semnalele spre Veresti


DSC_0070 by FlorinIS, on Flickr
 
Super-poze, merci frumos Florine! Nu numai rampa de incarcare animale este pastrata integral, lucru rar, dar se pastreaza si inchiderea laterala a peronului, o "specialitate" romaneasca din epoca I-a rar intalnita azi! Foarte faina cladirea... se incumeta cineva la un model?
 
In sfarsit inca unul care sa umble liniile moldave. Au ramas inca pe acolo multe bijuterii. Credeam ca nu mai intereseaza pe nimeni. Pozeaza garile foste LCI din toate unghiurile posibile ca au ramas pana la noi aproape neschimbate si cine stie cat o sa mai reziste...

La multi ani in ajun de An Nou !
 
Multumesc, Gam3 pentru aceste imagini.
E gara copilariei mele construita de compania LCJE in 1871.Intre 1961 si 1975 treceam pe aici de cel putin doua ori pe an venind de la Pascani in vacanta la Bunica (am scris cu litera mare pentru ca e singura pe care am cunoscut-o).
Au fost ani cand exista tren direct Pascani -Dorohoi, cu inconvenientul ca pleca din Pascani in jurul orei 3,30 noaptea.
Gara am mai zarit-o anul trecut din goana masinii. Arata jalnic. Acel brau mozaicat cu motive nationale adaugat deasupra parterului,cred ca s-a facut la o renovare din anii 70 , acele patratele ceramice multicolore se foloseau la placarea cismelelor cu apa de baut din majoritatea garilor.Tot de aici m-am "indragostit "de semafoarele mecanice.
Cred ca a existat si o revizie de vagoane pe aceasi parte cu gara, pe directia Dorohoi, pana in bariera. Imi amintesc ca inainte de plecarea trenurilor lacatusii de revizie "ciocaneau" rotile trenurilor.
Rampa pentru incarcat animale se construise deoarece in apropiere intre liniile care merg la Botosani si Dorohoi exista un GOSTAT renumit in zona, pentru cresterea porcilor. Constructia mai este si acum.
 
Frumoase poze, si ma bucur ca pe acolo s-a trezit careva mai cu cap sa puna un ldh la un tren cu 2 vagoane, nu ditamai locomotiva electrica la 2-3 vagoane cum am vazut prin bucuresti (cred ca am vazut si mega trenul din locomotiva electrica plus UN vagon :-P)

La multi ani!
 
Ce rol are constructia din ultimele poze ? Arata ca un fel de rampe.
 
Da sint 2 rampe. Astea vad ca au si ceva incaperi sub ele, la Jibou era o ,,curte".

Nu le-am vazut folosite. Erau niste vagoane tip G cu etaj si cu scindurile distantate pentru transportul animalelor. La asta se foloseau rampele.
 
In imaginea de mai jos, pe vagon se disting doua usi de acces pt cele doua nivele ale vagonului ("supraetajare"):

 
Salut,

iata un vagon CFR pentru transport animale mici din seria EF 816xxx. Acesta nu are lada fixa pentru transport purcei mici.

3035376334626162.jpg

Oradea 31.7.1969 foto Detlef Schikorr

Revin maine cu un scan al vagonului care are respectiva lada.
Am identificat 3 tipuri de astfel de vagoane la CFR.

Semafor, ma interesez sa vad daca la Leorda a fost revizie de calatori. Totusi nu cred ca avea revizie. Din schitele statiei nu rezulta asa ceva.
 
Man, alea sint vagoanele. :x

E posibil sa nu fi fost revizie poate doar un post sau partida de manevra daca era trafic si mai era uneori si rebrusare.

Ma uit la cladire si ma intreb daca nu intra umezeala la aia care stau la etaj. Sau nu sta nimeni?

Vad acolo un container, cladirea e cumva in refactie?

trenurile alea cred ca sint formate din grupele de Timisoara si Bucuresti pentru Botosani.Probabil le prepoarta pe la Suceava pentru pregatire.
 
Si au mai fost un tip de vagoane, mai lungi. Parca am vazut si din ala pe net. Oricum, in genul asta au fost:

Cu cabina de franar si cu acoperisul peste cabina.
Nu pot pune poza pe forum.

In cladire nu mai sta nimeni. Containerul e pentru casa de bilete si biroul de miscare.

Vagoanele sunt de la grupele de Timisoara si Bucuresti. Nici nu se obosesc sa schimbe rutele.
 
Vagon CFR pentru transport animale mici


Lada


Si varianta fara lada
 
Am gasit si poza unde apare celalalt tip de vagon.



Nu mai stiu de unde am salvat poza, sursa internet.