Si tramvaiele deraiaza... mai ales la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florinn a spus:
Bineinteles ca traficul in zona nu a fost oprit
Să fim serioÂşi, este un incident minor, care se întâmplă Âşi la case mai mari Âşi nu se face atâta tam-tam pe seama lui.
Florinn a spus:
si nimeni de la politia rutiera nu a fost chemat sa tina situatia sub control. Am remarcat si imbecili care au parcat in dreptul tramvaiului deraiat, ingreunand si mai mult trecerea troleelor/autobuzelor prin zona.
Ãntr-o Ăžară civilizată (de exemplu Austria, pe care am vizitat-o recent) nu se poate parca pe străzile cu tramvai. De fapt, nu se poate parca decât în parcările amenajate (alveole ori parcări etajate/subterane) Âşi doar contra-cost. PreĂžurile începeau de la 2,5 euro/oră, dar existau Âşi oferte speciale, gen 9 euro/zi în Viena.
Florinn a spus:
Cum a fost repus tramvaiul pe sine? Ca in filmele cu prosti, zic eu. Au legat vagonul deraiat cu un cablu de un camion si au tot tras de el "pana a iesit ceva". Totul a fost la repezeala, nimic organizat, aveai impresia ca fiecare face ce crede el ca e mai bine.
Simplu Âşi eficient. DeÂşi ar fi putut să folosească măcar o placă pentru a repune vagonul pe Âşine. Oricum, era singurul mod rapid de a repune vagonul deraiat la locul lui. Utilizarea unei macarale ar fi putut duce chiar la necesitatea demontării reĂželei de fir-contact, ceea ce nu era de preferat. Blocarea vagoanelor costă RATUC-ul destul de mult.
Florinn a spus:
Dupa ce au repus vagonul pe sine, s-a legat ceva cu sarma, nu conteaza ca se poate desface si agata de ceva:
Acea sârmă este pusă acolo doar din simplul motiv de a nu permite oamenilor să treacă printre vagoane. Cupla este intactă, la fel legăturile electrice. Practic, rolul acelei sârme inestetice nu include prinderea vagoanelor, legături electrice Âş.a..
RATUC a spus:
Liniile nu au nici o problemă
Ba chiar au multe probleme... care impun ori schimbarea liniei ori limitarea vitezei. Probelma e că la un tramvai cu acĂžionare reostatic nu poĂži să menĂži o viteză constantă de 5 sau 10 km/h... practic, accelerezi puĂžin, dai controller-ul la zero, mai stai câteva secunde, iar accelerezi... iar asta poate produce defecĂžiuni mai grave (Âşi mai scump de remediat) decât deraierea unui boghiu. SOluĂžia cea mai bună ar fi înlocuirea liniei.
eporteka a spus:
Asta de mult trebuia scos din oras.
Da... Âşi băgate autobuze Diesel, că s-or găsi Âşefi care să fituie motorina achiziĂžionată pentru autobuze. Să fim serioÂşi, nicăieri în Europa nu se desfiinĂžează tramvaiele, dimpotrivă, reĂžele se extind, iar cele existente se modernizează (obligatoriu întâi infrastructura, apoi vagoanele, dovadă că în Innsbruck circula vagoane produse în 1959, iar în Viena circulă tramvaie din 1975 cu remorci din 1959).
Florinn a spus:
Scuzele astea cu sol aluvionar, sau mai stiu eu ce, numai la romani merg, daca vrei sa faci ceva faci, trebuie doar se vrei, orice problema are o solutie.
Nu solul e problema. Se Âştie că aceste dale au fost montate în grabă, să arate bine la vizita TovarăÂşului întâi inginer al Ăžării. În BucureÂşti au fost puse DIRECT PE PÃMÂNT, probabil aÂşa s-a procedat Âşi la Cluj Âşi prin alte părĂži. Logic că s-au deteriorat.În plus, cum Âşina nu are loc să se contracte decât în sus, s-au creat ,,dâmburi" în Âşină, care au dus Âşi la erodarea dalelor de beton.
victorian a spus:
Am mai auzit discutii de genul acesta cu referire la scoaterea definitiva a sinelor de tramvai. De fapt, in municipiul Constanta tramvaiul a fost desfiintat pe majoritatea traseelor, ramanand doar doua linii din cele cate erau. [/quot]
Foste linii, deja există hotărâre a Consiliului Local ConstanĂža de dezafectare Âşi valorificare a întregii infrastructuri de transport electric din ConstanĂža, adică Âşine de tramvai, fir-contact, staĂžii de redresare + cablurile aferente Âşi vehiculele (tramvaie Âşi trolee). La tramvai deja a început casarea, după principiul ,,vagoanele fără titular primele", deci fără niciun fel de fundamentare tehnică, că doar din septembrie dispar toate că vin cele 65 de autobuze noi. Inainte sa apara hotararea se stia deja ca... vezi LINK.
eporteka a spus:
Cu o singura linie de tramvai nu se face primavara. Oradea, Timisoara au o infrastructura de mult facuta, multe trasee si dezvoltarea orasului de-a lungul zecilor de ani le-a integrat.
Să îĂži dau un exemplu din România: Craiova. SituaĂžia este cam aceeaÂşi cu Clujul, fiind o singură linie, fără ramificaĂžii, parcursă de 3 trasee. În niciun caz nu se doreÂşte scoaterea liniei, dimpotrivă s-au înlocuit anul acesta câteva curbe, se încearcă obĂžinerea finanĂžării pentru restul liniei. Au fost aduse tramvaie T4D-MT cu remorci TB4D-MT, dotate cu chopper, pantograf cu patină de grafit, aer condiĂžionat pentru vatman, computer de bord Âşi scaune tapiĂžate pentru călători. Deci... la ei s-a putut deÂşi, dpdv al bugetului, Clujul stă mult mai bine decât Craiova.
eporteka a spus:
Asa ca pentru fluidizarea traficului, mai bine scos (vezi BV). Timpul de tranzit al acestui oras a scazut la jumatate.
Pe bune? Am fost luni la BraÂşov, coloanele de maÂşini de pe Bd. Gării Âşi Str. Hărmanului rivalizează cu cele de pe DN1 în Otopeni! Dacă stăm să ne gândim mai bine, ele existau Âşi pe vremea tramvaiului, însă majoritatea Âşoferilor nu călcau linia continuă, astfel că tramvaiul trecea frumos pe mijlocul drumului. Eu, luni, după 20 de minute de aÂşteptat troleul 8 (înlocuitorul tramvaiului) am luat-o pe jos, parcurgând în 5 minute distanĂža pe care o aveam de parcurs (1 staĂžie, de la Gară la Hărmanului).
Florinn a spus:
Timpu de tranzit in BV a scazut datorita introducerii sensurilor unice si a fluidizarii traficului in intersectii, nu poti compara BV unde ai 6-7 benzi cu Clujul unde ai 4 cu noroc pe arterele principale.
Dimpotrivă, timpul a crescut, numai mega-porcăria de giratoriu din Centrul Civic, recent ,,re-împânzit" de semafoare ducând la ocoluri mari. Nu mai zic de giratoriile ,,normale", precum cel de la Gară ori de la Saturn... în care fie sunt atât de mulĂži pietoni încât lipsa semaforului duce la blocaje (că pietonii tot trec, nu se mai termină) - vezi Gara, fie numărul mare de maÂşini duce la aÂşteptări Âşi de 10 minute pentru pietoni care nu pot traversa decât când se aruncă în faĂža maÂşinilor, rugându-se ca acestea să aibă frâne eficiente - vezi Saturn, ori ambele - vezi Centrul Civic, Stadionul Tineretului etc. Per total, o mare porcărie.
Florinn a spus:
Solutia nu este sa scoti tramvaiul ca sa fluidizezi traficul, sincer mi se pare o prostie care nu aduce nici un rezultat. Problema mare este ca traficul de tranzit trebuie scos din oras. Peste 60-70% din trafic este de tranzit al orasului, asta este problema. !
100% de acord, rămâne să înĂželeagă asta Âşi autorităĂžile.
Florinn a spus:
Da! Dar hai sa ne uitam ca din cele 4 benzi, 2 sunt ocupate de ifrastructura tramvaiului. Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km. Singura ploblema este de la Real la Maramuresului. Stai intr-o zi si urmareste fluenta si viteza cand circula tramvaiul si cand nu circula. Pe urma uita-te pe tronsonul Stadion-Baritiu.
Du-te în Austria să vezi că sunt străzi cu tramvai pe care e doar o bandă pentru traficul auto. ÂŞi nimeni nu îndrăzneÂşte să intre cu maÂşina pe linie. Decât ocazional, câte un român (am Âşi văzut asta), dar care este urgen zărit de un poliĂžai Âşi sancĂžionat. În oraÂşele austrieice nimeni nu foloseÂşte maÂşina personalăpentru deplasări în oraÂş! Parcările sunt doar cu plată, iar preĂžul... depăÂşeÂşte valoarea unui abonament de o zi, presupunând că găseÂşti loc de parcare (că altfel... 75 euro amendă Âşi ridicarea maÂşinii). Asta este cea mai idioată (nu este o jiginre, nu am nimic cu tine, ci cu cei ce ne conduc) mentalitate: să scoĂži tramvaiul pentru a lărgi străzile. Dimpotrivă, străzile în oraÂş trebuie ÎNGUSTATE, pe spaĂžiul astfel obĂžinut creându-se fie benzi dedicate autobuzelor/troleibuzelor, fie linii de tramvai, fie benzi pentru bicicliÂşti, fie, dacă este loc sufieicent, transformarea lor în spaĂžiu verde, eventual cu o amendă de 36 de euro dacă, virgulă, câinele tău lasă ,,cârnaĂži" în zonă Âşi nu îi aduni (ca la Viena). În plus, în centrele oraÂşelor austriece (Viena, Innsbruck, Graz) intră NUMAI tramvaiul, bicicliÂştii Âşi pietonii. Atât! Sunt zone unde nici măcar riveranii nu au voie cu maÂşinile între anumite ore, iar când au voie trebuie să acorde prioritate categoriilor de mai sus. În caz contrat, amenzile sunt severe Âşi se dau ,,pe bune", nu ca în Republica Bananieră Română (aÂşa voi denumi ĂžăriÂşoara noastră în continuare). ÂŞi se plânge cineva? Nimeni! Crezi că la ei a fost dintotdeauna aÂşa? Nu, însă amenzile i-au disciplinat rapid.
eporteka a spus:
Sau hai sa vedem cat ne tragem pe spate cu investii mai importante decat o banala linie de tramvai. Iata mult astepata autostrada Transilvania: azi am auzit la 1001-lea termen de predare al primilor 26 km: 15 ian 2009, sau A2 si faimosul drum de mare.
Eu zic ca suntem o natie de impotenti si desiteresat. ne cam meritam soarta.
Dă-le-n mă-sa de autostrăzi Âşi proiecte măreĂže! C'te o banală Âşosea de centură + un mers al trenurilor bine organizat. De asta e nevoie. Ia să vezi că atunci când o să dispară traficul de tranzit din oraÂş Âşi când CFR o să aibă un mers de tren bine pus la punct, care să ducă la dispariĂžia zecilor de mii de dube Âşi autocare de pe Âşosele (în Austria nu am văzut autobuze/autocare la curse regulate lungi... pur Âşi simplu, ele legau localităĂžile fără gară de cele cu gară, puteai chiar să iei bilet combinat cu cel de tren, să cobori din autobuz Âşi să urci direct în tren sau invers) Âşi să vezi ce trafic fluent o să fie.
eporteka a spus:
Sibiu-Rasinari [...] care era bine pusa la punct.
Este o linie superbă dpdv al peisajului, însă este orice altceva decât bine pusă la punct. Infrastrucutra este într-o stare deplorabilă, tramvaiele sunt produse în 1959 Âşi fac câteva curse pe zi, restul curselor fiind făcute cu autobuz Âşi, mai ales, cu ,,rechini" (un fel de taximetriÂşti de ocazie). Din păcate, linia nu mai are viaĂžă lungă. Poate doar ca linie turistică sau sub un alt primar la Sibiu Âşi o altă conducere la Tursib să aibă un viitor mai strălucit. Vorbim de acelaÂşi Tursib care înlocuieÂşte troleibuzele cu autobuze.
 
Florinn a spus:
Nu stiu ce problema a avut, am auzit doar pe vatman zicand "...poate este scurtul mai mare in alta parte", nu stiu la ce s-a referit.

Nu observ chopperul pe vagon, deci este un vagon cu acĂžionare reostatică prin intermediul unui accelerator... probabil acolo sau la motoare a apărut scurt-circuitul. Se întâmplă Âşi la BucureÂşti la tatre... în general se foloseÂşte extinctorul, piesele arse fiind astfel răcite, după care vagonul e tractat la depou.
 
1. La Cluj, tramvaiul a fost dintotdeauna "punctul sensibil". Multi dintre voi nici nu erati nascuti cand trebuiau depuse eforturi serioase pentru a mentine un numar constant de tramvaie in circulatie. Cum se facea asta? Prin descomplectarea tramvaielor care nu aveau nici macar 4 luni vechime; aveau prioritate cele care soseau la momentul respectiv. Timisurile clujene au fost aduse intre 1987 si 1989 si au avut probleme inca de la inceput. Si, totusi, au fost preferate ITB-urilor care, cel putin la Cluj, s-au comportat dezastruos. Desi au trecut 19 ani, si acuma il tin minte pe 110 (un V2A) cu ma deraiat cu boghiul al doilea pe tronsonul cu linie tip CF situat intre strada Pandurilor si intrarea sudica a parcului Iuliu Hatieganu, tronson in prezent desfiintat. Acolo s-a folosit, insa, macaraua. Asta ca sa nu zic de multe alte probleme legate de uzura prematura a boghiului III la V3A si a boghiului II la V2A.
2. Suspensiile unora din Timisurile care inca mai circula nu mi se pare prea grozava. Nu de putine ori intre Podul Napoca si Podul Elisabeta (Navetistilor), sens spre centru, tramvaiul incepe sa se legene stanga-dreapta; nu stiu daca e corect sa folosesc termenul de ruliu. Fenomenul respectiv l-am intalnit si la 05 (de care sincer imi pare rau; sper ca cele intamplate sa nu duca la casarea lui), 08 si 60. La 08 apar si niste trosnituri ca si cum dispozitivul de prindere al boghiului 1 de caroserie poate ceda oricand. Sper sa nu am dreptate in sensul ca sunetul respectiv sa nu vina de acolo.
3. Daca vreunul dintre voi va calatori in partea din fata a remorcii unui Timis dinspre centru spre Manastur intre statiile George Baritiu si Sala Sporturilor va rebui sa se tina bine iar daca sede pe scaun poate cadea daca nu se tine bine de spatarul scaunului din fata lui sau de orice altceva daca sade pe unul din primele scaune ale remorcii. Caz concret. In vara anului 2006 ma intalnisem intamplator cu o fosta eleva careia i-am fost profesor pe clasele IX-XII si a avut bunul simt ca, si dupa absolvire sa ma salute si sa fie politicoasa. Totul a decurs decent pana cand am avut lipsa de inspiratie de a ne sui in partea din fata a remorcii tramvaiului 29. Amandoi riscam sa fim trantiti la pamant daca nu ne tineam zdravan de spatarele scaunelor. Asta in conditiile in care amandoi eram pe scaune.
Mi-e greu sa spun daca totul e din vina liniei sau si suspensia are contributia ei. Si 59-le face la fel de urat pe tronsonul respectiv, dar gradul de uzura a lui e mai mare. Tatrele vibreaza ingrozitor, dar nu te arunca in stanga si in dreapta. La Timis, vibratiile resimtite nu sunt atat de suparatoare, dar ruliul este, efectiv, exagerat.
4. La Cluj B4D-urile nu au agreate. Au existat doar doua rame complete (68 si 69), remorcile acestora fiind retrase. T4D fara remorca e ceva anormal, dar la Cluj se prefera T4D solo iar o vreme erau tandemuri de T4D legate cu cablu, vagonul "slave" ruland cu pantograful coborat, luand curentul si comenzile de la vagonul "master". Ori, in astfel de conditii e de asteptat ca o calatorie cu T4D sa fie tumultoasa. Accelerari bruste, pocnete cand tramvaiul inceteaza sa accelereze, vibratii si alte elemente pitoresti. Acelasi gen de comportament naravas il au si KT4D fara chopper; cele cu chopper pornesc mai lin si nu pocnesc atunci cand acceleratia inceteaza. Au, insa, acel bazait care se aude din departare; chopperul e facut la INDA Craiova.
5. In primavara anului 2005, un KT4D a detriorat linia in zona curbei de la Sala Sporturilor. Victima a fost, insa, un Timis si anume 33 (singurul tramvai cu chopper in salon!!) caruia i-a deraiat remorca in asa hal incat a ajuns de-a curmezisul. Nu am vazut momentul deraierii, dar remorca ajunsa aproape perpendicular pe axul drumului da.
 
1. V2A si V3A sunt tramvaie articulate... problema e ca o deraiere risca sa rupa articulatia, care e mai greu de refacut decat o singura cupla rupta.

4. De ce e tumultoasa? Pocnetele sunt de la accelerator si sunt specifice tuturor vagoanelor produse cu licenta dupa PCC (si, desigur, si PCCului).
 
4. De ce e tumultoasa? Pocnetele sunt de la accelerator si sunt specifice tuturor vagoanelor produse cu licenta dupa PCC (si, desigur, si PCCului).

Fiecare pocnet este insotit de o smucitura iar pe timp de noapte se poate vedea si o flama. Smucitura e deosebit de puternica daca vagonul e solo sau daca doua vagoane motor circula "master" + "slave" (tandem). Cand aveau remorca, 68-ul si 69-le nu smuceau in halul acesta cand se auzea pocnetul. Iar treaba ca remorca da un sut vagonului din fata din cauza inertiei e valabila daca daca exista joc mare la nivelul cuplei. Si atunci, sutul dat de remorca vagonului motor / smucitura resimtita la pornire (ambele datorate inertiei remorcii) nu creeaza disconfortul pe care il da un T4D solo reostatic.
Tatrele "simt" foarte bine neregularitatile liniei. Mai ales KT4D. Nu am inteles niciodata de ce KT4D s-a bucurat de o popularitate atat de mare? E mai fiabil ca T4D?? Sau datorita designului? Care, intr-adevar e mai reusit ca al modelului T4. La Cluj, T4D-ul se comporta ceva mai bine, cu toata nervozitatea lui, decat KT4D reostatic. Da, cel cu chopper e alta viata. Calatoria e mult mai lina.
E mare lucru ca nu au loc deraieri frecvente a KT4D-urilor.
daca RATUC-ul ar agrea vehiculele articulate (mai exact troleibuzele articulate) as sustine scoaterea tramvaiului; as dori sa vad Irisbus 18T (evident, si variantele fabricate de Skpda-Karosa) sau chiar Solaris 18T decat niste T4D-uri sau KT4D-uri reostatice care sunt si galagioase, si naravase. Dar, data fiind situatia actuala, tramvaiul ramane singurul tip de vehicul cu capacitate sporita din Cluj.
 
De ce scoaterea tramvaiului si nu refacerea liniei?

Sincer ma indoiesc ca se va instala linie de trolebuz in cazul in care ar fi scos tramvaiul. Din '89 si pana azi s-au instalat doar vreo 400 m linie de troleu si asta din cauza mutarii traseului. Nici acum nu inteleg de ce nu se foloseste troleu pe relatia Gheorgheni - > Centru (via Marasti), ar fi necesara montarea firelor pe o distanta de aproximativ 200m, ca sa nu mai vorbesc de linia 30 sau liniile care duc in manastur (9, 24, etc) care ar putea fi inlocuite de troleu (pe 90% din traseul lor sunt deja fire de contact).

Deci ca sa rezum, m-as mira sa vad ca se monteaza linie de troleu. In schimb refacerea liniei de tramvai ar implica costuri mari insa costurile de exploatare per ansamblu ar fi mult mai mici dupa terminarea lucrarilor, in plus trebuie sa avem in vedere ca troleele nu sunt deloc ieftine, iar 1 tramvai trebuie inlocuit cu 1 troleu articulat sau 2 nearticulate.
 
Eu sincer mă îndoiesc, că tramvaiele sunt mai ieftine în exploatare, decît troleele. Mă gîndesc la difereĂža de consum de curent electric pentru a pune în miÂşcare cele două vehicule. Am mai vîzut trolee articulate împinse de aprox. 5 oameni, dar un tramvai de abia este miÂşcat de un camion de tractare...
 
Iata ca weekendu trecut s-a lucrat la linie pe strada baritiu, in zona operei maghiare.

Poze:



"Liniile nu au nimic" spunea cineva din conducerea Ratuc, mare dreptate are, curand nu ar mai fi avut nici traverse, asa arata cele scoase:



Totusi de remarcat ca era duminica si cu toate acestea se lucra, precizez ca sambata tramvaiul inca circula aici:



Priviti cu atentie resturile de fier mancat de rugina care sunt adunate de pe jos.

Traverse noi, linie noua :



Si linia veche mancata intr-un hal...:



Nu am reusit sa imi dau seama daca aveau de gand sa foloseasca linia din pozele de mai sus, sau urma sa fie inlocuita. Din moment ce sunt traverse noi sub ea, probabil ca o folosesc in continuare, linie noua fiind pusa doar in curba.

"liniile nu au nimic" :D

Baietii s-au miscat repede, nu am trecut luni sa vad cum arata, insa marti dupa masa asfaltul era impecabil.

Iata si o zona din P-ta Mihai Viteazul proaspat refacuta.

 
@Dr2005
Eu te cred dar in multe locuri nu se poate altfel, strazile sunt inguste si traficul e important. Pe vremea cind a fost introdus tramvaiul (1987) se circula "din cind in cind". Eu as lasa Austria in pace...ca e departe! :lol:
 
Dr2005,

Apreciez in mod deosebit lungul si interesantul tau post de pe pagina anterioara!

Totusi, tin sa punctez faptul ca interdictia de a trece peste liniile de tramvai, asa cum se intampla in Austria de exemplu, nu este valabila peste tot, si nu tine neaparat de statutul de "republica bananiera"!

In Tarile de Jos spre exemplu, intr-un oras precum Haga, Rotterdam sau Amsterdam, exista stradute atat de inguste incat nu ai cum sa treci cu masina pe acolo altfel decat trecand peste linii, iar autoritatile accepta trecerea autovehiculelor peste liniile de tramvai pentru descongestionarea traficului. Dar asta se intampla numai acolo unde este avantajos pentru trafic. Deci interdictia nu se refera neaparat la liniile de tramvai, ci la culoarul de transport in comun!

Problema este alta, si a fost corect punctata intr-un post anterior al tau: in alte tari civilizate, care au trecut demult de stadiul de republica bananiera (daca or fi fost vreodata!) transportul in comun, la fel ca si masinile pentru interventie rapida, se bucura cu adevarat de un statut special, existand strazi si trasee optimizate care sunt utilizate numai pentru acestea.

La fel si la Londra, unde pe fiecare strada unde este nevoie, este clar marcata o banda sau chiar mai multe benzi pe care scrie "Fast lane for buses and taxis" iar imprudentii care folosesc banda respectiva pentru a circula cu masina proprie sunt imediat opriti si taxati in mod corespunzator si ...usturator!

Asta ne aduce in minte o alta mare prostie tipica oraselor romanesti: daca are loc un accident sau un incendiu, masinile de interventie rapida nu pot sa vina in mod eficient, fiindca raman blocate-n trafic!

Problema nu este legata numai de tramvaie, ci este legata de modul in care gandesc (sau mai bine zis nu gandesc) autoritatile din Romania intreaga politica a transporturilor in ansamblul ei, de la cele de distanta lunga, medie pana la scurt parcurs. Aici se cuprind inclusiv trenurile, care raman totusi cel mai eficient mijloc de transport raportat la numarul de calatori per combustibil consumat si kilometru!

Sincer ma indoiesc ca exista specialisti care sa se chiar priceapa la trafic, daca s-au facut ceva studii de trafic pana acum ele s-au realizat doar "dupa ureche", iar cei care ar putea avea ceva de spus in problema asta se deplaseaza oricum numai in "Gipan" cu girofar asa ca pe ei ii doare undeva de problemele astea....
 
Referitor la intretinerea liniei!

In mai au reparat intersectia de la podul Garibaldi. Acum, dupa 4 luni, e varza trecerea peste linii. In concluzie treaba cu nepotu' merge :( :)

Eusebiu
 
@eporteka
:D Daca acolo, trecind peste linii, se scutura masina ... ai telescoapele "duse". N-o zis dom' director ca "liniile n-au nimic"?

La max 5% cit se "repara" pe an...iesim la pensie pina se termina.
 
@Dr2005, victorian

Cu totate că un transport în comun eficient Âşi bune pus la punct este un lucru de dorit, simpla copiere a soluĂžiilor vieneze pentru România nu este cu siguranĂžă soluĂžia. Asta pentru că soluĂžia de a interzice, fără a compensa cu ceva, este cel puĂžin dictatorială. Adică transportul în comun există (ar trebui să existe) pentru oemeni Âşi nu invers.
În condiĂžiile în care transportul în comun, în marea majortate a oraÂşelor, exceptînd o linie, sau două (principale), este mult sub-deservit, în condiĂžiile în care instituĂžiile statului sunt împrăÂştiate în toate colĂžurile oraÂşelor, nu poĂži pur Âşi simplu să interzici mersul pe jumătate sau o treime din capacitatea de transport a arterelor de circulaĂžie! Nici nu vreau să mă gîndesc la "civilizaĂžia" de care dai dacă te urci în mijloacele de transport în comun: "vaci" Âşi "boi" care nu Âştiu cum să se urce mai tare pe tine, telefoane mobile în toate colĂžurile care fiecare "emană" sunete înduioÂşătoare de manele Âşi omniprezenĂža mirosurilor de corp de tot felul... că doar baie/duÂş românul "execută" doar duminica...
Cu alte cuvinte, eu personal cănd mă deplasez în oraÂş prefer maÂşina personală sau mersul pe jos. Că doar nu sunt masochist...
Revenind, sunt de acord cu crearea culoarelor speciale, dar trebuiesc precedate de alte măsuri, cum ar fi introducerea transportului electric (tramvaie/trolee), comasarea "destinaĂžiilor" (instituĂžiilor), introducerea semafoarelor (într-adevăr) inteligente, centuri de ocolire a oraÂşelor, educarea populaĂžiei, Âş.a.m.d...
 
Pok a spus:
educarea populaĂžiei

De aici ar trebui inceput... din pacate, romanul poate fi educat numai prin amenzi care sa se dea la toti care incalca regulile. De exemplu, daca eu intru pe linia de tramvai cu o banala Dacie din '95 si vine dupa aia altul cu un BMW X5... sa nu ma amendeze doar pe mine, chiar daca cel din BMW e fiul nepotului fratelui sotiei sefului Militiei din oras.
In Tarile de Jos spre exemplu, intr-un oras precum Haga, Rotterdam sau Amsterdam, exista stradute atat de inguste incat nu ai cum sa treci cu masina pe acolo altfel decat trecand peste linii, iar autoritatile accepta trecerea autovehiculelor peste liniile de tramvai pentru descongestionarea traficului. Dar asta se intampla numai acolo unde este avantajos pentru trafic. Deci interdictia nu se refera neaparat la liniile de tramvai, ci la culoarul de transport in comun!

In poza cu linia de tramvai este o strada cu 2 benzi pe sens si cu cateva masini...deci nu se poate pune problema de trafic blocat, ingreunat. Desigur, in Austria am vazut blocaje, pe langa care tramvaiul zbura ca un fluturas, desi era despartit de sosea doar prin linie continua. Asta chiar si pe strazi cu 1 singura banda pe sens. Aplicarea modelului vienez ar fi benefica pentru Roamanica noastra. Din pacate, la noi sunt prea multi bizoni :(
 
eporteka a spus:
Referitor la intretinerea liniei!

In mai au reparat intersectia de la podul Garibaldi. Acum, dupa 4 luni, e varza trecerea peste linii. In concluzie treaba cu nepotu' merge :( :)

Eusebiu


Poti sa tot repari la suprafata oricat de bine, daca dedesubt e varza totul. Nu are cum sa reziste asfaltul la trepidatiile pe care le are sina.
 
Azi noapte s-a dezgropat sina si traversele de pe cealalta curba din intersectia pomenita de Florinn. Ieri am trecut pe acolo strada si am remarcat ca sina exterioara iesea desupra asfaltului cu toata ciuperca. In acea zona sudura cupoanelor era facuta absolut barbar si fara logica iar sinele erau atit de uzate incit virful buzei bandajului calca in fundul canalului din sina. Asta pare a fi o cauza a patinatului "turbat" in portiunile cu sina clasica uzata. Sinele se monteaza pe traverse puse pe un pat de piatra sparta, apoi totul se ingroapa in asfalt si "putrezeste". Apa care trece de acel asfalt nu are unde sa se scurga. Sinele scoase sunt cu inima si talpa atit de corodate incit ar trebui inlocuite.
 
O imagine de la inceputurile tramvaielor "moderne" la Cluj: http://www.beyondtheforest.com/Media/CFRclj1.jpg
Datorita schemei de culori una din denumirile populare la acea vreme era "ampicilinele". Noroc ca antibioticul cu pricina nu era asa colturos... :lol: