Să fim serioÂşi, este un incident minor, care se întâmplă Âşi la case mai mari Âşi nu se face atâta tam-tam pe seama lui.Florinn a spus:Bineinteles ca traficul in zona nu a fost oprit
Ăntr-o Ăžară civilizată (de exemplu Austria, pe care am vizitat-o recent) nu se poate parca pe străzile cu tramvai. De fapt, nu se poate parca decât în parcările amenajate (alveole ori parcări etajate/subterane) Âşi doar contra-cost. PreĂžurile începeau de la 2,5 euro/oră, dar existau Âşi oferte speciale, gen 9 euro/zi în Viena.Florinn a spus:si nimeni de la politia rutiera nu a fost chemat sa tina situatia sub control. Am remarcat si imbecili care au parcat in dreptul tramvaiului deraiat, ingreunand si mai mult trecerea troleelor/autobuzelor prin zona.
Simplu Âşi eficient. DeÂşi ar fi putut să folosească măcar o placă pentru a repune vagonul pe Âşine. Oricum, era singurul mod rapid de a repune vagonul deraiat la locul lui. Utilizarea unei macarale ar fi putut duce chiar la necesitatea demontării reĂželei de fir-contact, ceea ce nu era de preferat. Blocarea vagoanelor costă RATUC-ul destul de mult.Florinn a spus:Cum a fost repus tramvaiul pe sine? Ca in filmele cu prosti, zic eu. Au legat vagonul deraiat cu un cablu de un camion si au tot tras de el "pana a iesit ceva". Totul a fost la repezeala, nimic organizat, aveai impresia ca fiecare face ce crede el ca e mai bine.
Acea sârmă este pusă acolo doar din simplul motiv de a nu permite oamenilor să treacă printre vagoane. Cupla este intactă, la fel legăturile electrice. Practic, rolul acelei sârme inestetice nu include prinderea vagoanelor, legături electrice Âş.a..Florinn a spus:Dupa ce au repus vagonul pe sine, s-a legat ceva cu sarma, nu conteaza ca se poate desface si agata de ceva:
Ba chiar au multe probleme... care impun ori schimbarea liniei ori limitarea vitezei. Probelma e că la un tramvai cu acĂžionare reostatic nu poĂži să menĂži o viteză constantă de 5 sau 10 km/h... practic, accelerezi puĂžin, dai controller-ul la zero, mai stai câteva secunde, iar accelerezi... iar asta poate produce defecĂžiuni mai grave (Âşi mai scump de remediat) decât deraierea unui boghiu. SOluĂžia cea mai bună ar fi înlocuirea liniei.RATUC a spus:Liniile nu au nici o problemă
Da... Âşi băgate autobuze Diesel, că s-or găsi Âşefi care să fituie motorina achiziĂžionată pentru autobuze. Să fim serioÂşi, nicăieri în Europa nu se desfiinĂžează tramvaiele, dimpotrivă, reĂžele se extind, iar cele existente se modernizează (obligatoriu întâi infrastructura, apoi vagoanele, dovadă că în Innsbruck circula vagoane produse în 1959, iar în Viena circulă tramvaie din 1975 cu remorci din 1959).eporteka a spus:Asta de mult trebuia scos din oras.
Nu solul e problema. Se Âştie că aceste dale au fost montate în grabă, să arate bine la vizita TovarăÂşului întâi inginer al Ăžării. Ăn BucureÂşti au fost puse DIRECT PE PĂMĂNT, probabil aÂşa s-a procedat Âşi la Cluj Âşi prin alte părĂži. Logic că s-au deteriorat.Ăn plus, cum Âşina nu are loc să se contracte decât în sus, s-au creat ,,dâmburi" în Âşină, care au dus Âşi la erodarea dalelor de beton.Florinn a spus:Scuzele astea cu sol aluvionar, sau mai stiu eu ce, numai la romani merg, daca vrei sa faci ceva faci, trebuie doar se vrei, orice problema are o solutie.
Este o linie superbă dpdv al peisajului, însă este orice altceva decât bine pusă la punct. Infrastrucutra este într-o stare deplorabilă, tramvaiele sunt produse în 1959 Âşi fac câteva curse pe zi, restul curselor fiind făcute cu autobuz Âşi, mai ales, cu ,,rechini" (un fel de taximetriÂşti de ocazie). Din păcate, linia nu mai are viaĂžă lungă. Poate doar ca linie turistică sau sub un alt primar la Sibiu Âşi o altă conducere la Tursib să aibă un viitor mai strălucit. Vorbim de acelaÂşi Tursib care înlocuieÂşte troleibuzele cu autobuze.victorian a spus:Am mai auzit discutii de genul acesta cu referire la scoaterea definitiva a sinelor de tramvai. De fapt, in municipiul Constanta tramvaiul a fost desfiintat pe majoritatea traseelor, ramanand doar doua linii din cele cate erau. [/quot]
Foste linii, deja există hotărâre a Consiliului Local ConstanĂža de dezafectare Âşi valorificare a întregii infrastructuri de transport electric din ConstanĂža, adică Âşine de tramvai, fir-contact, staĂžii de redresare + cablurile aferente Âşi vehiculele (tramvaie Âşi trolee). La tramvai deja a început casarea, după principiul ,,vagoanele fără titular primele", deci fără niciun fel de fundamentare tehnică, că doar din septembrie dispar toate că vin cele 65 de autobuze noi. Inainte sa apara hotararea se stia deja ca... vezi LINK.
Să îĂži dau un exemplu din România: Craiova. SituaĂžia este cam aceeaÂşi cu Clujul, fiind o singură linie, fără ramificaĂžii, parcursă de 3 trasee. Ăn niciun caz nu se doreÂşte scoaterea liniei, dimpotrivă s-au înlocuit anul acesta câteva curbe, se încearcă obĂžinerea finanĂžării pentru restul liniei. Au fost aduse tramvaie T4D-MT cu remorci TB4D-MT, dotate cu chopper, pantograf cu patină de grafit, aer condiĂžionat pentru vatman, computer de bord Âşi scaune tapiĂžate pentru călători. Deci... la ei s-a putut deÂşi, dpdv al bugetului, Clujul stă mult mai bine decât Craiova.eporteka a spus:Cu o singura linie de tramvai nu se face primavara. Oradea, Timisoara au o infrastructura de mult facuta, multe trasee si dezvoltarea orasului de-a lungul zecilor de ani le-a integrat.
Pe bune? Am fost luni la BraÂşov, coloanele de maÂşini de pe Bd. Gării Âşi Str. Hărmanului rivalizează cu cele de pe DN1 în Otopeni! Dacă stăm să ne gândim mai bine, ele existau Âşi pe vremea tramvaiului, însă majoritatea Âşoferilor nu călcau linia continuă, astfel că tramvaiul trecea frumos pe mijlocul drumului. Eu, luni, după 20 de minute de aÂşteptat troleul 8 (înlocuitorul tramvaiului) am luat-o pe jos, parcurgând în 5 minute distanĂža pe care o aveam de parcurs (1 staĂžie, de la Gară la Hărmanului).eporteka a spus:Asa ca pentru fluidizarea traficului, mai bine scos (vezi BV). Timpul de tranzit al acestui oras a scazut la jumatate.
Dimpotrivă, timpul a crescut, numai mega-porcăria de giratoriu din Centrul Civic, recent ,,re-împânzit" de semafoare ducând la ocoluri mari. Nu mai zic de giratoriile ,,normale", precum cel de la Gară ori de la Saturn... în care fie sunt atât de mulĂži pietoni încât lipsa semaforului duce la blocaje (că pietonii tot trec, nu se mai termină) - vezi Gara, fie numărul mare de maÂşini duce la aÂşteptări Âşi de 10 minute pentru pietoni care nu pot traversa decât când se aruncă în faĂža maÂşinilor, rugându-se ca acestea să aibă frâne eficiente - vezi Saturn, ori ambele - vezi Centrul Civic, Stadionul Tineretului etc. Per total, o mare porcărie.Florinn a spus:Timpu de tranzit in BV a scazut datorita introducerii sensurilor unice si a fluidizarii traficului in intersectii, nu poti compara BV unde ai 6-7 benzi cu Clujul unde ai 4 cu noroc pe arterele principale.
100% de acord, rămâne să înĂželeagă asta Âşi autorităĂžile.Florinn a spus:Solutia nu este sa scoti tramvaiul ca sa fluidizezi traficul, sincer mi se pare o prostie care nu aduce nici un rezultat. Problema mare este ca traficul de tranzit trebuie scos din oras. Peste 60-70% din trafic este de tranzit al orasului, asta este problema. !
Du-te în Austria să vezi că sunt străzi cu tramvai pe care e doar o bandă pentru traficul auto. ÂŞi nimeni nu îndrăzneÂşte să intre cu maÂşina pe linie. Decât ocazional, câte un român (am Âşi văzut asta), dar care este urgen zărit de un poliĂžai Âşi sancĂžionat. Ăn oraÂşele austrieice nimeni nu foloseÂşte maÂşina personalăpentru deplasări în oraÂş! Parcările sunt doar cu plată, iar preĂžul... depăÂşeÂşte valoarea unui abonament de o zi, presupunând că găseÂşti loc de parcare (că altfel... 75 euro amendă Âşi ridicarea maÂşinii). Asta este cea mai idioată (nu este o jiginre, nu am nimic cu tine, ci cu cei ce ne conduc) mentalitate: să scoĂži tramvaiul pentru a lărgi străzile. Dimpotrivă, străzile în oraÂş trebuie ĂNGUSTATE, pe spaĂžiul astfel obĂžinut creându-se fie benzi dedicate autobuzelor/troleibuzelor, fie linii de tramvai, fie benzi pentru bicicliÂşti, fie, dacă este loc sufieicent, transformarea lor în spaĂžiu verde, eventual cu o amendă de 36 de euro dacă, virgulă, câinele tău lasă ,,cârnaĂži" în zonă Âşi nu îi aduni (ca la Viena). Ăn plus, în centrele oraÂşelor austriece (Viena, Innsbruck, Graz) intră NUMAI tramvaiul, bicicliÂştii Âşi pietonii. Atât! Sunt zone unde nici măcar riveranii nu au voie cu maÂşinile între anumite ore, iar când au voie trebuie să acorde prioritate categoriilor de mai sus. Ăn caz contrat, amenzile sunt severe Âşi se dau ,,pe bune", nu ca în Republica Bananieră Română (aÂşa voi denumi ĂžăriÂşoara noastră în continuare). ÂŞi se plânge cineva? Nimeni! Crezi că la ei a fost dintotdeauna aÂşa? Nu, însă amenzile i-au disciplinat rapid.Florinn a spus:Da! Dar hai sa ne uitam ca din cele 4 benzi, 2 sunt ocupate de ifrastructura tramvaiului. Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km. Singura ploblema este de la Real la Maramuresului. Stai intr-o zi si urmareste fluenta si viteza cand circula tramvaiul si cand nu circula. Pe urma uita-te pe tronsonul Stadion-Baritiu.
Dă-le-n mă-sa de autostrăzi Âşi proiecte măreĂže! C'te o banală Âşosea de centură + un mers al trenurilor bine organizat. De asta e nevoie. Ia să vezi că atunci când o să dispară traficul de tranzit din oraÂş Âşi când CFR o să aibă un mers de tren bine pus la punct, care să ducă la dispariĂžia zecilor de mii de dube Âşi autocare de pe Âşosele (în Austria nu am văzut autobuze/autocare la curse regulate lungi... pur Âşi simplu, ele legau localităĂžile fără gară de cele cu gară, puteai chiar să iei bilet combinat cu cel de tren, să cobori din autobuz Âşi să urci direct în tren sau invers) Âşi să vezi ce trafic fluent o să fie.eporteka a spus:Sau hai sa vedem cat ne tragem pe spate cu investii mai importante decat o banala linie de tramvai. Iata mult astepata autostrada Transilvania: azi am auzit la 1001-lea termen de predare al primilor 26 km: 15 ian 2009, sau A2 si faimosul drum de mare.
Eu zic ca suntem o natie de impotenti si desiteresat. ne cam meritam soarta.
eporteka a spus:Sibiu-Rasinari [...] care era bine pusa la punct.
Florinn a spus:Nu stiu ce problema a avut, am auzit doar pe vatman zicand "...poate este scurtul mai mare in alta parte", nu stiu la ce s-a referit.
4. De ce e tumultoasa? Pocnetele sunt de la accelerator si sunt specifice tuturor vagoanelor produse cu licenta dupa PCC (si, desigur, si PCCului).
Pok a spus:educarea populaĂžiei
In Tarile de Jos spre exemplu, intr-un oras precum Haga, Rotterdam sau Amsterdam, exista stradute atat de inguste incat nu ai cum sa treci cu masina pe acolo altfel decat trecand peste linii, iar autoritatile accepta trecerea autovehiculelor peste liniile de tramvai pentru descongestionarea traficului. Dar asta se intampla numai acolo unde este avantajos pentru trafic. Deci interdictia nu se refera neaparat la liniile de tramvai, ci la culoarul de transport in comun!
eporteka a spus:Referitor la intretinerea liniei!
In mai au reparat intersectia de la podul Garibaldi. Acum, dupa 4 luni, e varza trecerea peste linii. In concluzie treaba cu nepotu' merge
Eusebiu
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.