Utilizarea unui şmirghel, în cazul acesta cât mai fin, nu face rău colectorului. Se curăţă dar se şi uniformizează suprafaţa de contact. în fond acesta este şi scopul, un contact cât mai bun între colector şi periile colectoare. Ideea este să menţii aceeaşi presiune pe timpul curăţării, nu foarte apăsat şi o perioadă scurtă de timp având în vedere că motoraşul este destul de mic. începând cu motoarele ceva mai mari indicat este ca rotorul să fie montat pe un strung şi rectificat colectorul cu o sutime sau cât este necesar. Bine, nu se curăţă colectorul des, decât atunci când este necesar, adică după ştergerea cu alcool dacă sunt observate sanţuri sau urme ale periilor colectoare pe colector atunci este recomandat utilizarea unui smirghel.
Filmuleţul mi-a plăcut, mai ales ideea cu întoarcerea locomotivei invers şi alimentarea unui boghiu pentru curăţarea roţilor. Mie nu mi-a trecut prin cap chestia asta.