Set doua vagoane de dormit tip MU CFR/ÖBB scara N de la A.C.M.E.

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna seara,

Modelele de material rulant romanesc propuse de catre un producator in serie mare fara a avea la baza o initiativa romaneasca sunt rare si pe scara H0. La scara N acestea sunt adevarate exceptii.

A.C.M.E. produce si cateva modele scara N, derivate din cele pe H0, in general in colaborare cu alti producatori, de exemplu vagoanele FS Gran Confort (GC) in diferite variante, in colaborare cu Pi.R.A.T.A. Tot impreuna cu Pi.R.A.T.A. s-a nascut si proiectul vagonului de dormit CIWL tip MU in versiunea MU'72 (construit de Fiat Ferroviaria in 1972-73). Ulterior acest proiect a fost continuat de catre A.C.M.E. in colaborare cu magazinul german Menzels Lokschuppen din Düsseldorf.

Una din variantele propuse, disponibila din aceasta saptamana, este setul de doua vagoane 16511, care contine pe langa un MU austriac in vopsirea TEN fara logo TEN de dupa 1995 si vagonul 71-31 015 al CFR/Gevaro, un MU'72 ex-SBB in vopsirea rosu rubin:





Setul este propus la pretul de 110 EUR, ceea-ce face ca WLABmee 71-31 015 sa fie cel mai scump model de vagon romanesc pe scara N produs in serie mare pana acum.

Bineinteles se pune intrebarea daca modelul merita banii, mai ales socotind ca pe N mai exista un MU rosu rubin de la Arnold/DMToys, insa un MU'64 cu sorturi. Modelul A.C.M.E. este cam cu 50 de ani mai tanar decat cel Arnold (produs pentru prima data in 1967) si este o constructie complet noua, la scara. Detalierea este corecta, inclusiv scarile de acces la paturile superioare din compartimente, fara a fi insa la fel de completa ca de exemplu la noul WLABmz 173 de la L.S.Models (care costa, e drept, cu 15 EUR mai mult). Proportiile cutiei sunt respectate cu strictete, iar vopsirea si inmatricularea sunt preluate de la modelul A.C.M.E. / Amintri Feroviare pe H0, cu aceleasi calitati si de asemenea si defecte (de exemplu culoarea putin prea inchisa a acoperisului).









Fiind un model absolut la scara, el se potriveste in mod ideal cu vagoanele AVA 200 si T2s de la Fleischmann din seturile "Dacia".
Vagonul austriac este de asemenea interesant pentru modelistii CFR, el circuland pe EN 346/347 "Dacia" pana in 2010. Cat despre WLABmee tip MU CFR, el a ajuns pana la Budapesta (pe "Pannonia", documentat fotografic) insa niciodata mai departe.

Setul este exclusiv pentru magazinul german mentionat mai sus si nu se poate procura decat de la acesta.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Fratele mai mare. O conversie din model Rivarossi. Poate se intalnesc vara asta la o sedinta foto.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Multumesc pentru fotografii, Florin.

Nu am acces acum la pozele noastre (sunt pe telefon). Cum este fata frontala a acoperisului la vagonul real, gri ca la A.C.M.E. pe N sau rosie pana sus ca la conversia pe care o arati? Nu stiu de ce o am gri in memorie, insa de la unul din cele cu sorturi (016? 017?)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Asa il aveam si eu in memorie insa nu mai eram sigur. Multumesc pentru confirmare. La vara vin cu RAL 7031 dupa mine. :D

La modul serios si pentru a reveni la modelele scara N care fac obiectul acestui topic, sunt foarte curios cat de mare va fi interesul pentru ele in Romania si cati vor cumpara modelele / vs. optiunea de a le lasa in magazin "pentru ca am deja WLA(B)mee CFR rosu, T2s Fleischmann sau MU'64 DMToys/Arnold"... :roll:
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Daca ajungi la vara la Iasi putem face niste poze. Eu am exact aceleasi numare ca tine. In curand vom face acelasi tren la H0 si la N.

ACME 50581

 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Horia,
Inca nu pot sa spun ca trec pe CFR ep.V-VI - am 6 vagoane in momentul asta si or sa se faca 8 cand o ajunge setul ACME :) .Dar in viitor e posibil , mai ales daca se inmultesc ofertele de material rulant.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.057
1.026
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
6 vagoane... 2 x AVA200 21-90 rosii, 1 x AVA200 10-90 albastru, 2 x T2s gri/albastru si rosu si MU rosu de la DMToys? Sau poate cate un Petrom din fiecare si atunci lipsesc doua din cele de mai inainte.

Daca mai adaugam si refrigerentul Piko din anii 1970 ajungem la 10 vagoane cu totul (de la ACME punem unul, celalalt e ÖBB) cu tematica CFR produse in serie mare pe N pana acum. Plus doua locomotive cu inscriptii (si) romanesti plus cateva vagoane DB Schenker inmatriculate sub 53 (RO).
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am cele 2 seturi de la Flm pentru Dacia si MU-ul de la Arnold trase de un 1047 MAV . Cisternele de la Petrom nu le-am achizitionat fiindca nu am reusit sa le gasesc o garnitura - o idee ar fi ceva de genul un M62 MAV , vreo 2-3 vagoane MAV si cisternele de la Petrom , dar mai e de studiat si momentan nu are o proiritate foarte mare.