Buna seara,
Modelele de material rulant romanesc propuse de catre un producator in serie mare fara a avea la baza o initiativa romaneasca sunt rare si pe scara H0. La scara N acestea sunt adevarate exceptii.
A.C.M.E. produce si cateva modele scara N, derivate din cele pe H0, in general in colaborare cu alti producatori, de exemplu vagoanele FS Gran Confort (GC) in diferite variante, in colaborare cu Pi.R.A.T.A. Tot impreuna cu Pi.R.A.T.A. s-a nascut si proiectul vagonului de dormit CIWL tip MU in versiunea MU'72 (construit de Fiat Ferroviaria in 1972-73). Ulterior acest proiect a fost continuat de catre A.C.M.E. in colaborare cu magazinul german Menzels Lokschuppen din Düsseldorf.
Una din variantele propuse, disponibila din aceasta saptamana, este setul de doua vagoane 16511, care contine pe langa un MU austriac in vopsirea TEN fara logo TEN de dupa 1995 si vagonul 71-31 015 al CFR/Gevaro, un MU'72 ex-SBB in vopsirea rosu rubin:
Setul este propus la pretul de 110 EUR, ceea-ce face ca WLABmee 71-31 015 sa fie cel mai scump model de vagon romanesc pe scara N produs in serie mare pana acum.
Bineinteles se pune intrebarea daca modelul merita banii, mai ales socotind ca pe N mai exista un MU rosu rubin de la Arnold/DMToys, insa un MU'64 cu sorturi. Modelul A.C.M.E. este cam cu 50 de ani mai tanar decat cel Arnold (produs pentru prima data in 1967) si este o constructie complet noua, la scara. Detalierea este corecta, inclusiv scarile de acces la paturile superioare din compartimente, fara a fi insa la fel de completa ca de exemplu la noul WLABmz 173 de la L.S.Models (care costa, e drept, cu 15 EUR mai mult). Proportiile cutiei sunt respectate cu strictete, iar vopsirea si inmatricularea sunt preluate de la modelul A.C.M.E. / Amintri Feroviare pe H0, cu aceleasi calitati si de asemenea si defecte (de exemplu culoarea putin prea inchisa a acoperisului).
Fiind un model absolut la scara, el se potriveste in mod ideal cu vagoanele AVA 200 si T2s de la Fleischmann din seturile "Dacia".
Vagonul austriac este de asemenea interesant pentru modelistii CFR, el circuland pe EN 346/347 "Dacia" pana in 2010. Cat despre WLABmee tip MU CFR, el a ajuns pana la Budapesta (pe "Pannonia", documentat fotografic) insa niciodata mai departe.
Setul este exclusiv pentru magazinul german mentionat mai sus si nu se poate procura decat de la acesta.
Modelele de material rulant romanesc propuse de catre un producator in serie mare fara a avea la baza o initiativa romaneasca sunt rare si pe scara H0. La scara N acestea sunt adevarate exceptii.
A.C.M.E. produce si cateva modele scara N, derivate din cele pe H0, in general in colaborare cu alti producatori, de exemplu vagoanele FS Gran Confort (GC) in diferite variante, in colaborare cu Pi.R.A.T.A. Tot impreuna cu Pi.R.A.T.A. s-a nascut si proiectul vagonului de dormit CIWL tip MU in versiunea MU'72 (construit de Fiat Ferroviaria in 1972-73). Ulterior acest proiect a fost continuat de catre A.C.M.E. in colaborare cu magazinul german Menzels Lokschuppen din Düsseldorf.
Una din variantele propuse, disponibila din aceasta saptamana, este setul de doua vagoane 16511, care contine pe langa un MU austriac in vopsirea TEN fara logo TEN de dupa 1995 si vagonul 71-31 015 al CFR/Gevaro, un MU'72 ex-SBB in vopsirea rosu rubin:
Setul este propus la pretul de 110 EUR, ceea-ce face ca WLABmee 71-31 015 sa fie cel mai scump model de vagon romanesc pe scara N produs in serie mare pana acum.
Bineinteles se pune intrebarea daca modelul merita banii, mai ales socotind ca pe N mai exista un MU rosu rubin de la Arnold/DMToys, insa un MU'64 cu sorturi. Modelul A.C.M.E. este cam cu 50 de ani mai tanar decat cel Arnold (produs pentru prima data in 1967) si este o constructie complet noua, la scara. Detalierea este corecta, inclusiv scarile de acces la paturile superioare din compartimente, fara a fi insa la fel de completa ca de exemplu la noul WLABmz 173 de la L.S.Models (care costa, e drept, cu 15 EUR mai mult). Proportiile cutiei sunt respectate cu strictete, iar vopsirea si inmatricularea sunt preluate de la modelul A.C.M.E. / Amintri Feroviare pe H0, cu aceleasi calitati si de asemenea si defecte (de exemplu culoarea putin prea inchisa a acoperisului).
Fiind un model absolut la scara, el se potriveste in mod ideal cu vagoanele AVA 200 si T2s de la Fleischmann din seturile "Dacia".
Vagonul austriac este de asemenea interesant pentru modelistii CFR, el circuland pe EN 346/347 "Dacia" pana in 2010. Cat despre WLABmee tip MU CFR, el a ajuns pana la Budapesta (pe "Pannonia", documentat fotografic) insa niciodata mai departe.
Setul este exclusiv pentru magazinul german mentionat mai sus si nu se poate procura decat de la acesta.