Servomecanismul TORTOISE

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Seara bun㒠pasionaţilor de trenuleţe!

De cră’ciun primişi cadou de la finul meu un servomecanism pe care nu l-am încercat pana acuma, şi care în America pare foarte apreciat.

Acesta este produs de forma CIRCUITRON.
Site:

în seara de cră’ciun am şi purces neră’bdă’tor la teste. :lol:

Primul pas: ce conţine cutia verde!!!







 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
cutia verde contine:
- un cablaj
- un motoras
- un reductor
- cel putin un surub
- eventual cateva etc-uri :D

ceea ce mi se pare interesant este faptul ca servomecanismul are cupla (nu mai stai sa lipesti fire)

deasemenea mi se pare ingenioasa faza cu deplasarea ghidajului tijei, fapt care te ajuta sa maresti sau sa micsorezi cursa.

Asteptam detalii legate de functionare, fiabilitate, etc.

Spor!
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Avantaje:
1 - Este silenţios: cu 50% fata de servomecanismul TILLIG şi cu 30% faţ㒠de servomecanismele NANO din Aeromodelism

Teste realizate cu succes pe servomecanisme NANO gă’siţi aci:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5822&start=0

2 - Consum foarte mic:
la 9V 3 ma în curs㒠şi 14mA la capă’t de cursă’

3 - Nu are contacte pentru limit㒠de curs㒠pentru ca nu are nevoie! Motorul sta în frân㒠electromagnetic㒠la capă’t de curs㒠consumând 14mA. Producă’torul recomand㒠înserierea unor leduri cu motorul pentru a vedea starea lui.
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
134
83
Intr-adevar, acest tip de mecanism este foarte raspandit dincolo de ocean. Am prins acolo si o ,,luna a usilor deschise'' si asa am putut vedea multe diorame, lucrate la un nivel mult superior fata de ce vedem noi pe aici, si, intr-adevar, mecanismele erau Tortoise. Ceea ce mi s-a parut cu adevarat interesant, este ca acele macazului se misca foarte real, fara a mai fi smucite ca la mecanismele cu bobine. Zgomotul nu mi s-a parut deloc mare comparativ cu ceea ce facea mecanismul. Inaltimea lui nu ar trebui sa ne deranjeze pentru ca o diorama adevarata nu se face groasa cat o lama de ras. Daca vrei cu adevarat sa faci o diorama care sa fie tinuta multi ani intr-o stare perfecta, trebuie sa-i faci un caroiaj de scanduri si profile pe dedesubtul placii destul de serios. Numai asa poti elimina curbarile datorate uscarii in timp ale lemnului sau alte deformari. Punand structura caroiajului cat mai deasa, bine prinsa de placa machetei si cu scandurile late puse pe cant, nu vor fi probleme niciodata. O astfel de diorama cu laterale si coaste inalte de cca 20 de cm puse pe cant nu ridica in nici un fel probleme cu inaltimea mecanismelor Tortoise.
Eu le recomand tuturor.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Si pretul ? Unde intra ? La avantaje sau dezavantaje ? :)
Alt dezavantaj ar fi procurarea lui, de unde se poate aduce usor ?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
din cablaj reiese ca motorul are alimentarea independenta restum paremise ca sunt puse ca si contacte auxiliare. un motor in dcc se alimenteaza foarte usor chiar si pe iesirea de macaz simplu, cauta pe la paco sa vezi acolo o smecherie numita MOT si VREG. :D
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Eu unul o sa îl leg la un sistem de comanda din calculator evitând încă’rcarea cu date inutile a DCC-ului. Cel mai probabil o sa folosesc o sursa diferenţial㒠de tensiune (+ - 5V ... + - 9V) şi un singur releu.

Preţul este posibil s㒠intre la dezavantaje. Totuşi ră’mâne de vă’zut la ce preţ va fi disponibil la distribuitorii români.
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
S㒠începem prezentarea aventurilor. :)

Acesta este macazul ales pentru teste:


Se începe cu o gaura mica de 1mm diametru de sus în jos. :)




Dup㒠gaura de ghidaj de 1mm se marcheaz㒠pe spatele blatului poziţia exact㒠a gă’urii.


Se pregă’teşte burghiul care va face gaura ovală’, cu un diametru de 4mm.
Acesta se va îmbră’ca cu o teac㒠metalic㒠astfel încât burghiul ră’mas s㒠fie suficient pentru penetrarea blatului machetei şi a blatului terasamentului.



 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Pentru prinderea provizorie a "ţestosului" puteţi folosi cianoacrilat, pistol cu plastic topit, etc.





Vedere de sus:


Vedere de jos:


Impresii:
- Ceva mai gă’lă’gios decât pe masa de lucru, un lucru previzibil
- Sârma oţeloas㒠original㒠cam fleaşc㒠pentru nevoile unui macaz Tillig Ellite.
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Imediat ce gă’sesc o sârm㒠oţeloas㒠de 0.7mm - 0.8mm fac şi filmuleţul.

Acuma se mişc㒠OK într-o parte iar în cealalt㒠parte merge doar pana la jumate. Sârma de 0,6mm este prea slab㒠pentru a mişca simultan cele 4 ace.
 

interzis

Active Member
13 Noiembrie 2009
165
0
Arad
LOCATION
Arad
n-am pus mana pe asa ceva niciodata dar din ultima poza facuta la testoasa mie imi pare ca reglajul parghiei este cam jos. parera mea e ca ar trebui sa fie la jumate sau chiar mai spre macaz, ptr ca tie iti trebuie mai degraba forta decat cursa.

era doar o parere "teoretica", sper sa ajute, fara sa schimbi tija otelita.
bafta