Separare galvanicĂŁ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ioi, feelingu este foarte mare in ati construi intregul sistem dcc pe forte propii, fara a pune in sistem chestii cumparate. Construirea decodorului, cu diverse functii, (aici poti imbunatatii enorm de mult tot timpu...), o statie digitala, iar ca si comanda fixa, in loc de renumitul potentiometru rotativ, a se utiliza 2-4 liniare, legarea intregului sistem dcc la comp pt. putere de calcul mai mare, monitorizarea dioramei printr-o anumita metoda, transmiterea acesteia la comp, prelucrare, comenzile inapoi spre statia de comanda... o si mai sunt o gramada de chestii de facut , daca iti place programarea nu are cum sa nu te atraga asa o provocare.

Ca si modelism, eu consider constructia a ceva de pe diorama cu forte propii, un semafor, o cladire... chiar un vagon, teraformarea... si altele.
Pentru digital costuri, sunt ceva mai mari insa nu exagerat... adica daca vrei cumparat sistemu DCC, clar te rupe, dar daca iei doar piesele si construiesti tu, e alta poveste.
Ca utilitate nici nu se comparat, odata construit un sistem digital orice automatizare se implementeaza ft usor fara prea mare bataie de cap, in schimb la analogic, o mica modificare pe diorama, introducerea unui nou tren... o gramada de circuite de modificat pt. noua automatizare.

Eu folosesc ca si microcontrolere PICurile, as incadra pe la 10-20 lei, in functie de model. Cu 500RON .... cred ca iese un sistem digital pe cinste, dar cu multa munca pe langa

:)
Toate cele bune
 
Eu nu pot decat sa va spun ca am incercat prin metode mai putin coplicate sa rezolv aceasta problema folosindu-ma dor de relee si contacti reed.
Am impartit un traseu de cale ferata in 4atru blocuri separate cu clipsuri izolatoare numai pe o linie din cele doua. Am folosit doua variatoare de tensiune de la mehano pentru alimentarea in doua trepte. Curentul de la ele l-am aplicat la sine prin intermediul unor relee miniatura. Variatoarele pot fi oricand ajustate pentru viteza optima. Astfel pe blocul din zona garii am aplicat o tensiune mai mica, deci orice tren care trece prin gara reduce viteza. Restul de blocuri fiind alimentate la viteza de croaziera. In fat fiecarui semafor cate un sector de linie de lungimea unei locomotive este si el separat si alimentat prin contactii uni releu care in paralel alimenteaza culorile semaforului (numai rosu-verde). Atunci cand nu e tensiune pe acest sector mic de linie, semaforul arata rosu si trenul opreste. La un impuls, releul anclaseaza si cu un condestaor se automentine pana cand trece locomotiva. Semnalul devine verde, masina pleaca. Dupa cca. 2 sec, releul revine in starea initiala, semaforul redevine rosu iar sectoul de siguranta nu mai primeste curent. Pe traseu la celelalte blocuri sistemul se repeta doar ca, daca atunci cand locomotiva depasete un bloc, un impuls dat reupe pe verde si pe alimentare sectorul izolat din urma. Daca o masina nu trece de acel semnal, bloc de linie, semnalul din urma este pe rosu si sectorul de linie din dreptul semaforului nu primeste alimentare deci trenul din urma opreste pana cand locomotiva din fata ajunge la un bloc diferenta. Scenariul se repeta la biecare bloc. Totul este din ciontactii releelor dar trebuiesc relee cu mai multi contacti si consum mic. Negasind, am folosit cate doua mcro-relee la fiecare astfel incat sa obtin patru randuri de contacti la un impuls. Doua fac semnalul si sectorul de line respectiv automentinerea pe temporuizare si doua comanda sectorul de siguranta din urma. pare destul de complicat dar am lucrat practic pornind de la schema prezentata si imbunatatind in functie de cum mi-au venit ideile prin experimente... Din pacate asa cum am facut eu, nu am gasit solutia si pentru lumina galbena si sistemul pare incomplet. M-ar bucura enorm sa am o schema simpla dupa care sa rezolv aceasta lipsa.
 
Pe net se gasesc scheme de centrale, mausi, decodoare - loco sau accesorii.La decodoare de locomotiva nu se prea renteaza din cauza miniaturizarii care totusi in regin Diy are niste limite (nu se compara cu ce se face in fabrica) iar la N e clar - magazinul e de baza :D.
 
nu ... era doar o paralela la discutie ... :)
eu nu ma gandesc inca la digital ... vreau sa vad ce pit face in sistem dc curat (ma rog ... cu ceva add-on uri.. :))
 
...multumim pt. link....acum zi si care model e indicat pt. contactii reed....ca poate smulge contactul de pe sina :D
 
În capul de citire ale CD-cititoarelor puteĂži găsi magneĂži apropiaĂži ca dimensiune, foarte puternici :D