- 18 Decembrie 2008
- 163
- 4
- LOCATION
- Bucuresti
Am deschis acest topic cu dorinta de a va provoca la o discutie legata de absenta modelelor la scara ale acestui semnal luminos. Am observat si eu in timp cateva realizari singulare, dar mai toate s-au oprit la etapa de "incercare" si de aceea nu le includ in categoria modelelor finite.
Mai intai as vrea sa va prezint cateva fotografii ale modelelor reale. Fac de la bun inceput precizarea ca una din fotografii nu imi apartine mie, ci utilizatorului "cortexedge". Eu am facut un mic crop si am aplicat o corectie de culoare pe original. Am identificat pana acum doua modele principale de semnale de tip "pitic": unul rotunjit (probabil model mai vechi) si unul rectangular (probabil model mai nou). Iata imaginile:

Din cate am observat eu, dintre cele doua modele de semnale "pitice", modelul rotunjit este mult mai des folosit in triaje (cel putin in zona de sud a tarii). Asa ca am decis sa reproduc si ma voi referi in continuare numai la modelul rotunjit. Dar nici acest model nu pare a fi complet standardizat. Apar variatii atat la forma si dimensiunea sepcii (parasolarului) cat si a postamentului si amplasarii cutiei de conexiuni.
Eu am ales sa realizez la scara HO urmatorul model real:

Acesta se gaseste in gara Baneasa in Bucuresti in capatul dinspre Constanta. Modelul are o sapca scurta, ceea ce cred eu ca va avantaja vizibilitatea sa pe diorama.
Desenul la scara va releva imediat de ce nu avem modele HO ale semnalului (nici nu mai vorbesc de scarile si mai mici). Semnalul este minuscul (am figurat in linie punctata modelul mai lung de sapca pe care l-am intalnit in practica). Pentru comparatie, am adaugat inca o imagine cu semnalele de manevra normal si pitic alaturate. Desenele sunt la scara.

Sigur, date fiind dimensiunile, am putea sa ne explicam de ce nu sunt multi modelisti care sa reproduca acest semnal. Ce parere aveti, acesta este motivul? Sau mai sunt si altele, poate chiar lipsa de interes. Exista o utilitate reala a semnalului pe diorame?
Mai intai as vrea sa va prezint cateva fotografii ale modelelor reale. Fac de la bun inceput precizarea ca una din fotografii nu imi apartine mie, ci utilizatorului "cortexedge". Eu am facut un mic crop si am aplicat o corectie de culoare pe original. Am identificat pana acum doua modele principale de semnale de tip "pitic": unul rotunjit (probabil model mai vechi) si unul rectangular (probabil model mai nou). Iata imaginile:


Din cate am observat eu, dintre cele doua modele de semnale "pitice", modelul rotunjit este mult mai des folosit in triaje (cel putin in zona de sud a tarii). Asa ca am decis sa reproduc si ma voi referi in continuare numai la modelul rotunjit. Dar nici acest model nu pare a fi complet standardizat. Apar variatii atat la forma si dimensiunea sepcii (parasolarului) cat si a postamentului si amplasarii cutiei de conexiuni.
Eu am ales sa realizez la scara HO urmatorul model real:

Acesta se gaseste in gara Baneasa in Bucuresti in capatul dinspre Constanta. Modelul are o sapca scurta, ceea ce cred eu ca va avantaja vizibilitatea sa pe diorama.
Desenul la scara va releva imediat de ce nu avem modele HO ale semnalului (nici nu mai vorbesc de scarile si mai mici). Semnalul este minuscul (am figurat in linie punctata modelul mai lung de sapca pe care l-am intalnit in practica). Pentru comparatie, am adaugat inca o imagine cu semnalele de manevra normal si pitic alaturate. Desenele sunt la scara.


Sigur, date fiind dimensiunile, am putea sa ne explicam de ce nu sunt multi modelisti care sa reproduca acest semnal. Ce parere aveti, acesta este motivul? Sau mai sunt si altele, poate chiar lipsa de interes. Exista o utilitate reala a semnalului pe diorame?